Albert Heijn opent zelfscan-supermarkt
Albert Heijn opent dinsdag een nieuwe supermarkt in Amsterdam waar klanten volledig zelf kunnen scannen en pinnen. Er zijn geen medewerkers aanwezig achter een kassa, maakte de supermarktketen bekend.
Klanten kunnen in de winkel kiezen voor verschillende vormen van scannen; met een handscanner, mobiele telefoon en de zelfscankassa. In de winkel werken overigens net zoveel medewerkers als in een vergelijkbare winkel met kassa's. Zij hebben alleen een andere rol. "Ze zijn er om klanten te verwelkomen, vragen te beantwoorden, klanten op weg te helpen bij het zelfscannen en de benodigde controles uit te voeren?', aldus moederconcern Ahold.
Een woordvoerster van Albert Heijn gaf aan dat er wel contant geld aanwezig is in de zelfscansupermarkt, voor bijvoorbeeld mensen die lege flessenbonnetjes inleveren. Het bedrijf gaat de interesse in het nieuwe filiaal grondig analyseren en dan bekijken of er meer worden geopend.
Het is de eerste keer dat Albert Heijn een supermarkt opent waar klanten alleen kunnen scannen en pinnen. In zeven 'Albert Heijn to go'-winkels wordt al volledig met scan&go gewerkt.
Albert Heijn opent zelfscan-supermarkt (Foto: ANP)
En wij verschillen behoorlijk, want ik vind het juist erg leuk in een supermarkt. Ook in andere winkels trouwens, maar dat ter zijde.
Enne, een logische plaats voor het terugbrengen van lege flessen? Heb je ooit wel eens gezien waar dat meestal is? Juist, achter in de winkel!
..over logica gesproken
Dit kan trouwens per filiaal verschillen, maar meestal zijn de innames van lege flessen ergens achter in de winkel bij het magazijn.
Kwaliteit van het product? Elke winkel verkoopt het zelfde! Hoe kunnen producten in kwaliteit verschillen?
Bij Marvélo in Zaandam rollen potjes Calvé Pindakaas van de lopende band, en twee meter er naast de potjes pindakaas van AH als eigen merk.. Wat denk jij nou, dat er nog fabrikanten zijn die handwerk leveren??
In alle producten zitten dezelfde E-nummers, hoofdzakelijk het schadelijke E471 en E621, hoezo verschil in kwaliteit?
Als jij je kennis hoofdzakelijk van het internet haalt, dan loopt je de kans geheel foutieve informatie tot je te nemen en daarmee behoorlijk vastloopt in je leven..
Nutteloze post dus!
Maar ik begrijp wat je bedoelt en hopelijk ben jij niet het type mens dat 10 minuten voor het aflopen van de werkdag al klaar staat om te vertrekken van je werk, naar huis racet en andere weggebruikers de stuipen op het lijf jaagt om maar zo snel mogelijk thuis te zijn??
...en dan met je zuignap op de bank te hangen voor de tv, tot je weer naar bed kan en de volgende dag alles weer opnieuw beleeft... Want dan ben je als mens compleet gefaald.
Er staan wel wat medewerkers om mensen te helpen en hun ID te controleren als ze alcohol willen kopen.
Nou kan je spullen simpelweg niet scannen en ook niet aan de rechterkant leggen, maar dat valt nogal op.
Ik vind het ideaal, gooi altijd al mijn muntgeld erin en betaal de rest dan met een ATM- of creditcard.
Mijn hekel is dat de welvaart niet goed word verdeeld en dat de egoïstische mens nog steeds een ander de goot in wil trappen omwille van zijn eigen "welvaart".
Nu ben ik verre van een socialist overigens, laten we dit voorop stellen.
Wat mij hekelt is dat de al rijke mens steeds meer wil hebben en dit ook nog eens ten koste van de medemens die hij niets gunt.
De AH baas mag dan van het bespaarde geld een auto kopen, maar dat zal hij hooguit één of twee keer gaan doen, en misschien drie keer. ( ik heb zelf ook drie auto's, dus die kans bestaat
Die AH baas rijd een extra auto ten koste van een paar gezinnen, misschien met kinderen, die het al moeilijk genoeg hebben.
Als die AH baas nou eens niet aan die tweede of derde auto denkt, dan kunnen er een paar extra mensen ook welvaart genieten.
Begrijp je mijn punt?
Nu wil AH in de loop van de tijd 100.000 werknemers op straat gaan zetten, dit uiteraard gefaseerd omdat niemand al die ontslagen mensen die in de media verschijnen gaat optellen.
Natuurlijk betaald de Ah baas meer belasting, maar die belastingopbrengsten gaat niet onze economie in, dat verdwijnt naar het buitenland of word in een andere bodemloze put gesmeten..
..ah, daar hebben we dan ook gelijk het echte probleem te pakken.. En dan bedoel ik niet 'ah' van AH, maar van een verspilzieke onefficiënte overheid die niet met belastinggeld om kan gaan.
..enfin, ik dwaal af.
En nou weer terug op je poef
Zo nutteloos zijn ze niet, maar misschien wel voor de supermarkt keten.
Originele videoclip :-)
[ Bericht gewijzigd door makamaka op dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:57 ]
Lijkt me toch een stuk goedkoper
Hoe dan ok, ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling, maar zoals altijd vind er een verschuiving plaats op de arbeidsmarkt zodat de werkloosheid uiteindelijk wel weer gaat meevallen.
Enige dat je nog zou kunnen doen is "Pink Lady" in de zak stoppen en bij de kassa een jong grietje uitkiezen (die herkennen de appelrassen vaak niet) en dan zeggen dat er de goedkopere "JonaGold" in zit.
Wat de rest betreft: racen doe ik sowieso niet. Al dat gehaast levert je misschien 10 minuten op een dag op die je vervolgens ruimschoots kwijt bent als je iets vergeet, nog los van de bijkomende frustratie. Verder geeft lezen zoveel meer voldoening dan voor de tv hangen. Kun je ook nog eens wat tot je nemen met inhoud.
Dat doe ik. Op een ieniemienie klein tafeltje, waar het AH mandje en mijn eigen (rug)tas niet op past. Haal spullen uit mand, scan, doe in tas, rinse repeat. Klinkt ideaal ja. Maar dan is het druk, gebeurt er meer om je heen, heb je even 20secs niet gescand? RESET. Mag je weer opnieuw beginnen.
Dat schreef ik en dat heb jij kennelijk niet begrepen.
Nee neem dan kledingwinkels, daar word je gewoon gestalked. "Even bij de kassa neerleggen voor u?" -> ROT OP.
Of je nam genoegen met een lege maag en een karig bedelend bestaan, of je bouwde zelf alles op en ging op je eigen vlees jagen of je eigen voedsel verbouwen, of je deed dingen voor anderen en in ruil daarvoor kun je je een luxer leven veroorloven.
Dat was 100.000 jaar geleden zo, en is vandaag nog zo.
..tenzij je chinezen bedoeld..
En elk land in Europa heeft een tekort aan de betere technici.
De oude Grieken hadden bijvoorbeeld een essentieel andere houding tegenover werk in dat zij het eerder iets voor armen of slaven vonden. Werk als een noodzakelijk kwaad. Dan zeg ik niet dat dat de beste manier is, maar wat meer aandacht voor andere dingen dan alleen werk zou niet zo slecht zijn. Het is een beetje eenzijdig en dat maakt dat op het niet hebben van werk ook een beetje een stigma rust terwijl een persoon zonder werk best op andere manieren heel nuttig en goed kan zijn.
Ik zie het al helemaal zitten.
Maar waar kunnen we straks onze klachten kwijt zoals ;
* AH in opspraak om misleidende reclame. (2010)
Het gaat om de pakken halve volle melk van Albert Heijn.
Op de verpakking staat dat de melk van koeien uit de weide komt.
Maar in werkelijkheid komt de melk vooral van koeien die op stal staan.
Een Biologische boerin heeft hiervoor een klacht ingediend bij de RCC.
De Reclame Code Commissie (RCC) vind de teksten van Albert Heijn misleidend.
* Albert Heijn in opspraak om voedselfraude. (2014)
Het gaat om het label "Puur en Eerlijk".
Producten onder dit label zouden met extra zorg voor mens,dier en millieu zijn geproduceerd.
Foodwatch stelt dit aan de kaak , omdat dit niet het geval is.
De producten bevatten maar 1 verantwoord ingredient.
De rest is onverantwoord en bestaan niet uit de voorwaarden die worden beloofd.
Zoals smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bio-industrie.
De conclusie van Foodwatch is dat Albert Heijn de consument misleid met hun label.
En dat Albert Heijn zelf bepaald wat "Puur en Eerlijk" is.
Albert Heijn heeft aangegeven te stoppen met het label "Puur en Eerlijk". (2015)
* Albert Heijn misleidt de consument met spaaractie. (2015)
Het gaat om de Vivo kristallen glazen van Albert Heijn.
Consumenten kunnen sparen voor de glazen met boodschappen zegels.
Maar de glazen zijn helemaal niet gemaakt van echt kristal.
Albert Heijn verzekerd de consument dat het gaat om echt kristal.
Maar Villeroy & Bosch is de producent van de Vivo glazen.
Zij beweren dat het hier gaat om nep kristallen glazen.
De consument heeft dus 40 zegels nodig voor 4 NEP kristallen glazen.
Volgens een berekening zou dat neerkomen op 100 euro per glas.
Daarbij moet de consument nog bijbetalen om de glazen te kunnen bestellen.
De consument voelt zich misleid en dienen een klacht in bij de Reclame Code Comissie.
De RCC oordeelt dat Albert Heijn de consument om de tuin heeft geleid.
* Albert Heijn betrokken bij voedselschandaal (2014)
Dit keer gaat het om de kip van Albert Heijn.
Ze vervangen "de Plofkip" met de "Hollandse Kip".
Albert Heijn beweerd dat de Hollandse Kip verantwoordt vlees is.
De kippen zouden zijn gefokt in goede omstandigheden.
Maar dat is absoluut niet het geval volgens Wakker Dier.
De nieuwe kip heeft het amper beter dan de plofkip.
Zo leven ze met 19 kippen per vierkante meter , i.p.v 21 kippen.
De Hollandse kippen komen nooit buiten en ze leven niet veel langer dan de plofkippen.
Wakker Dier dient een klacht in bij de Reclame Code Commissie.
De RCC oordeelt dat Albert Heijn de consument misleid en stel Wakker Dier in het gelijk.
Albert Heijn beweert dat deze kippen 100% verantwoordt leven.
Ze leven in goede omstandigheden en krijgen 100% verantwoorde soja als voeding.
Er is een millieuvriendelijke mestafvoer geregeld in de stallen.
Al deze argumenten heeft de RCC afgedaan als misleidende teksten.
* Albert Heijn misleid de consument met ketchup. (2015)
Albert Heijn heeft flessen ketchup in de winkel van het eigen Huismerk.
Op de flessen staat dat de ketchup 0% Vet bevat.
Nu is het zo dat er NOOIT vet in ketchup zit.
Albert Heijn doet alsof ze een nieuw product op de markt hebben gebracht.
Dit terwijl het NOOIT in het oude product heeft gezeten.
Dus de tekst met "0% vet" is een overbodige tekst en misleidend.
De consument wordt misleid met hetzelfde product in een nieuw jasje.
Albert Heijn heeft de ketchup uit de schappen gehaald.
* Albert Heijn misleid de consument met vlees (2014)
Het gaat om de Ambacht Rundervink.
Albert Heijn beweert dat de Ambacht Rundervink op traditionele wijze is bereid.
Foodwatch zegt dat het een belediging is voor slagers en hun vak.
Ze zeggen dat de rundervink vooral veel water bevat.
Er worden vijf soorten suikers gebruikt en zeven E-nummers.
* Albert Heijn misleid met "Laagste Actieprijs Garantie". (2011)
Het gaat om mededelingen die Albert Heijn heeft gedaan op haar website en bonusfolders.
Er staat "A-merken in deze Bonusfolder", danwel "Al deze A-merkaanbiedingen", "nergens goedkoper".
De uiting is te absoluut omdat een deel van de artikelen (van de site en folder) zijn uitgesloten.
De Reclame Code Commissie oordeelt dat Albert Heijn de consument misleid.
Albert Heijn is gestopt met de actie.
* Albert Heijn wint prijst voor het meest misleidende etiket. (2014)
Het gaat om de Guacamole dipsaus van Albert Heijn Huismerk.
Het etiket geeft de veronderstelling dat het is gemaakt van echte advocado's.
In werkelijkheid zit er maar 0,7% advocado poeder in.
De consument wordt hier dus misleid met onverantwoorde marketing trucs.
Albert Heijn heeft het product uit de schappen gehaald.
* Supermarkten waaronder Albert Heijn misleiden consument met Speltbrood. (2014)
Speltbrood was eerst alleen verkrijgbaar bij de bakker , maar nu ook in de supermarkt.
De etiketten van de supermarkt verschaffen geen duidelijke informatie.
De broden kunnen daarom gemaakt zijn met een bijmengsel dat niet te controleren is.
De Universiteit in Wageningen heeft een onderzoek gedaan naar het Speltbrood.
De uitslag van het onderzoek is , dat ze het geen Speltbrood durven te noemen.
De etiketten zijn niet duidelijk.
De percentages ontbreken op de ingredientenlijsten, en dus is het niet te controleren.
De geur is niet herkenbaar als met een traditioneel speltbrood van de bakker.
De luchtige vorm en de structuur zijn niet vergelijkbaar met een traditioneel speltbrood.
Er blijkt dat er geen regelgeving bestaat voor het maken van een Speltbrood, zoals bijv bij Volkoren.
De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) vind dat de consument wordt misleid.
Ze vinden dat er hiertegen strenger moet worden opgetreden.
* Albert Heijn in opsrpaak om misleiding van de consument. (2012)
De Huiswijn van Albert Heijn blijkt geen echte huiswijn te zijn.
Het is (geimporteerd) aangedikt druivensap dat wordt vermengd met water.
Er zijn meer wijnen van een B-klasse en C-klasse , die op deze manier gemaakt worden.
Volgens de Europese Wijnwetgeving , is het niet toegestaan om water bij de wijn te voegen.
Toch wordt het gedaan omdat het mostcentraat goedkoper is om te produceren.
Ook het vervoer ervan is goedkoper , dan wijn in een fles.
Ze hoeven er geen belasting over te betalen , omdat het technisch gezien geen alcohol is.
Albert Heijn ontkent dat ze water bij de wijn mengen.
* Albert Heijn in opspraak wegens misleiding van de consument. (2013)
Het gaat om de ossestaartsoep van het Huismerk.
Het TV programma "Keuringsdienst van Waarde" heeft een onderzoek gedaan.
Hieruit blijkt dat er helemaal geen ossestaart in de soep zit , maar gewoon rundvlees.
Het programma vind dat de consument misleid wordt , omdat het geen ossestaartsoep is.
Albert Heijn verandert de tekst op de verpakking van "ossestaart" naar "rundvlees" soep.
Er is hiernaa geen ossestaart soep meer verkoch door Albert Heijn.
* Albert Heijn in opsrpaak om misleiding van de consument. (2013)
Het gaat om een bonus aanbieding van de Camera Connection Kit.
AH zegt dat deze werkt op de Ipod , de Iphone en de Ipad.
Maar de Camera Connection Kit werkt alleen met de Ipad.
Er is een klacht ingediend bij de Consumentenbond.
AH zegt dat mensen hun geld kunnen terug krijgen , ook zonder bon.
Maar de Bonus Aanbieding wordt niet uit de schappen gehaald.
* Albert Heijn in opspraak in gevaarlijke producten voor kinderen. (2014)
Het gaat om de Hup Holland Hamsters van Albert Heijn.
De Consumentenbond heeft een veiligheidswaarschuwing afgegeven.
Het stickertje op de achterkant kan loslaten en verstikkingsgevaar bij kinderen opleveren.
* Albert Heijn in opspraak vanwege gevaar voor volksgezondheid. (2014)
Het gaat om de zalm van Albert Heijn Basic.
Aan het eind van de houdbaarsheiddatum kan er een overschrijding van Listeria zijn.
Listeria is een bacterie die een voedselinfectie kan veroorzaken.
Er wordt een veiligheidswaarschuwing afgegeven.
Er wordt aangeraden om de Gerookte Zalm van Albert Heijn Basic NIET te eten.
* Albert Heijn in opspraak om onverantwoordt ondernemen. (2012)
Het gaat om de gerookte zalm die te verkrijgen is bij Albert Heijn.
De zalm wordt geproduceerd bij het visverwerkingsbedrijf Foppen.
Foppen staat al sinds 2010 onder streng toezicht , na enkele zware overtredingen en boetes.
De Consumentnenbond vraagt zich af hoe het mogelijk is dat de producten verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn.
In 2012 komt Foppen weer in opspraak vanwege een grootschalige salmonella besmetting.
23.000 consumenten worden ziek na het eten van de gerookte zalm van Foppen.
Hoofdzakelijk omdat Albert Heijn het niet uit de handel heeft gehaald.
Ze vinden het niet nodig omdat ze al 20 jaar zaken doen met Foppen.
De politiek is verbijsterd door het hele tafereel.
De PVV is de enige die pleit voor de sluiting van Foppen.
Albert Heijn ziet hierna nog steeds geen rede om de gerookte zalm uit de schappen te halen.
* Albert Heijn in opspraak wegens misleiding consument en onverantwoord ondernemen. (2012)
Het gaat om alle producten met het "Israel" etiket van Albert Heijn.
Het etiket beweert dat de producten afkomstig zijn uit Israel.
Maar in werkelijkheid komen de producten uit illegale joodse nederzettingen.
Dit zijn nederzettingen die buiten de officiele grens van Israel vallen.
Daarmee schendt Israel de afspraken die er zijn gemaakt in het vredesproces met Palestina.
Albert Heijn misleid de consument door de ware herkomst te verdoezelen.
Volgens de Europese richtlijn mogen er geen producten gekocht worden uit illegale joodse nederzettingen.
Het is een conflictgebied en Israel overtreedt de mensenrechten bij het bouwen van die nederzettingen.
Er wordt een boycot actie gestart door een actiegroep.
Albert Heijn wacht op een uitspraak van het CBL.
In 2014 liggen de producten nog steeds in de schappen van Albert Heijn.
* Albert Heijn in opsrpaak vanwege een uitzending van Zembla. (2014)
Het Tv programma Zembla brengt een voedselschandaal opnieuw aan het licht.
Het gaat om het bedrijf Bakkersland, een broodfabriek.
De ovens van Bakkersland zijn sterk verouderd.
Ze zijn gemaakt met o.a. delen van asbest.
Door de ouderdom valt de asbest op het brood.
En het brood komt terecht in de supermarkt en bij de consument.
Bakkersland zegt dat het niet schadelijk is (?!) , het eten van asbest.
Bakkersland is de leverancier van Albert Heijn.
Albert Heijn zegt ook dat het eten van asbest niet schadelijk is.
Bovendien beweren ze regelmatig steekproeven te doen.
Ze zien daarom geen rede om broodproducten uit de schappen te halen.
In 2013 is een broodfabriek uit zwanenburg en uit Waalwijk in opspraak gekomen om dezelfde rede.
In 2011 is een fabriek uit Wateringen in opsrpaak gekomen om dezelfde rede.
* Albert Heijn in opspraak vanwege veiligheid bonuskaart. (2013)
De Consumentenbond beweert dat de bonuskaart fraudegevoelig is.
Het garandeert daarom niet de persoonlijke gegevens van de klant veilig zijn.
Het gaat om de website : www.ah.nl/appie/producten/eerder-gekocht.
Er hoeft hier alleen een bonuskaartnummer ingevoerd te worden om toegang te krijgen.
Het nummer staat op de kassabon , op de kassadisplay en op de kaart zelf.
Iedereen in de rij kan dus meekijken naar jou nummer en inlogcode.
En zo eenvoudig is het , om te zien wat iemand heeft gekocht en op welke dag.
Daarna kun je filteren wat er het laatst is gekocht en wat er het meest is gekocht.
Zo is alles te lezen , van babypoeder tot zwangerschaptests en condooms.
Albert Heijn zegt dat het gaat om aankoopgegevens en geen persoonsgegevens.
Ze vinden dat ze zich daarom aan de wet houden.
Maar volgens mij haalt AH het woord "Persoons" en "Persoonlijke" (Privacy) gegevens door elkaar.
Albert Heijn heeft de veiligheidslekken opgelost met een vernieuwde bonuskaart.
* Albert Heijn in opspraak vanwege een boekhoudschandaal. (2003)
De SEC is de Amerikaanse toezichthouder op effectenbeurzen.
Zij constateren fraude binnen US Foodservice , een dochter van Albert Heijn.
Er wordt ook fraude gepleegd op kleinere schaal door Top Markets, een dochter van Albert Heijn.
Disco is een Argetijns bedrijf en eveneens een dochter van Albert Heijn.
Ook hier klopt de boekhouding niet.
De SEC zegt dat de financieele resultaten van de joint ventures niet kloppen.
Accountant Deloitte moet de goedkeuring van de jaarrekeningen over 2000 en 2001 intrekken.
In deze jaren heeft Ahold meer verlies geleden , dan ze hebben voorgespiegeld.
De Voorzitter van de Raad van Bestuur , Cees van der Hoeven , moet aftreden.
Ook Financieel Directeur Michiel Meurs moet gedwongen aftreden.
Een aantal Senior Managers worden ook uit hun functie ontheven.
De SEC zet juridische stappen bij het schandaal van US Foodservice.
In Nederland wordt Ahold aangeklaagd wegens fraude (2004)
Ahold krijgt een boete opgelegd van (maar!?) 8 miljoen euro.
Cees van der Hoeven en Michiel Meurs worden aangeklaagd wegens fraude.
In 2006 worden zij zijn schuldig bevonden aan valsheid in geschrifte.
Ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd en een geldboete. (2009)
Van der Hoeven krijgt een boete van (maar !!) 30.000 euro opgelegd.
Michiel Meurs krijgt een boete van (maar!) 100.000 euro opgelegd.
Accountants kantoor Delloite gaat vrijuit , ondanks de medeplichtigheid aan fraude.
In de VS treft Ahold een schikking met de SEC en de aandeelhouders.
Ahold moet 937 miljoen euro betalen. (2006)
Ook hier gaat Deloitte (gek genoeg) vrijuit wegens medeplichtigheid.
In 2014 treft Ahold een schikking met de staat Connecticut, wegens omzetfraude.
US Foodservice moet een bedrag betalen van 297 miljoen dollar.
* Albert Heijn betrokken bij een voedselschandaal. (2013)
Het gaat om de Euro-Shopper Lasagne van Albert Heijn.
Het etiket beweert dat de lasagne met rundvlees is gevuld.
In werkelijkheid is die rundvlees , vermengd met paardenvlees.
Vooral vleesverwerkings bedrijf Willy Selten en Vion komen in opsraak.
Het zijn leveranciers van de grote supermarkten , waaronder Albert Heijn.
Albert Heijn heeft de producten uit de schappen gehaald.
* Albert Heijn in opsrpaak wegens maatschappelijk onverantwoord ondernemen. (2015)
Het gaat om de moestuinpaketten van Albert Heijn.
De zaden uit het pakket zijn afkomstig van Monsanto, een amerikaanse multi-national.
De zaden van Monsanto zijn genetisch gemanipuleerd.
Volgens de EU richtlijnen zijn deze zaden (nog) niet welkom op de europese markt.
Dat komt omdat er niet bekend is , wat het effect is voor de volksgezondheid op langere termein.
Monsanto is al eerder in opspraak gekomen vanwege monopolisering van de markt.
Daarbij schenden ze ook de mensenrechten in bijv Argentinie.
Omdat de landbouwgiffen van Monsanto de bevolking ziek maakt.
Maar Monsanto is een bedrijf waarmee Albert Heijn gretig zaken doet.
Het TV programma Zembla heeft een uitgebreide reportage gemaakt over Monsanto.
* Albert Heijn in opspraak wegens schending van de privacy wetgeving. (2008)
Het gaat om de Albert Heijn Bonuskaart.
De beveiliging van de bonuskaart is zo lek als een mandje.
Daarbij komt ook, dat Albert Heijn de klantgegevens uitwisseld met Justitie.
* Albert Heijn in opsrpaak wegens dagvaarding (2015)
Het gaat om de Vereniging van Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR).
Zij hebben het moederbedrijf Ahold aangeklaagd omdat ze zijn benadeeld.
Albert Heijn krijgt grote bulkkortingen van bedrijven zoals Unilever en Coca Cola.
Deze bulkkortingen worden niet of ten dele doorberekened aan de franchisenemers.
Ze zien elk jaar steeds minder terug van de kortingen en worden daardoor uit de markt gedrukt.
Dat komt omdat Ahold steeds meer aankopen afboekt via internet.
Het aanhouden van voorraden brengt Albert Heijn ook in rekening van de Franchisenemer.
Maar er worden hier helemaal geen kosten voor gemaakt door Albert Heijn.
De Franchisenemers voelen zich daarom belazerd en gepasseerd.
Maar Ahold gaat nog verder met het stellen van absurde eisen.
Ze eisen het huurcontract van de Franchisenemers.
En anders eisen ze , dat ze hun pand verkopen aan Ahold Zaandam.
Het is een poging van Albert Heijn om de Franchisenemers uit de markt te drukken.
De Vereniging van Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) eist een schadevergoeding van 200 miljoen euro.
* Albert Heijn in opspraak wegens maatschappelijk onverantwoordt ondernemen. (2014)
Het gaat om de (winter) tomaten van Albert Heijn.
Fairfood heeft een rapport gemaakt over de herkomst van de tomaten.
De tomaten komen uit de Souss Massa Drâa regio in Marokko.
Het is een van de armste gebieden in Marokko , waar werknemers worden uitgebuit.
Tienduizenden tomatenplukkers werken hier voor 5 a 8 euro per dag.
Ze worden flink uitgebuit omdat een normale werkdag 15 euro moet opleveren.
Fairfood vindt dat Albert Heijn medeverantwoordelijk is voor deze situatie.
Dat komt omdat zij de macht hebben om te bepalen wat de consument wel en niet eet.
Zij blijven de tomaten kopen en de consument misleiden.
Ondanks de kennis die ze hebben over de slechte arbeidsomstandigheden in Marokko.
* Albert Heijn in opsrpaak wegens vervuilde producten. (2010)
Het gaat om de druiven van Albert Heijn.
Millieudefensie heeft de druiven laten onderzoeken bij alle grote supermarktketens.
Albert Heijn komt als slechtste uit de test met de meest vervuilde druiven.
De druiven zijn vervuilt met schadelijke landbouwgiffen.
Supermarkten zoals Lidl hebben direct strengere regels aangenomen.
Albert Heijn blijft doorgaan met het misleiden van de consument.
Ze blijven de druiven aanbieden die schadelijk zijn voor de gezondheid.
* Albert Heijn in opsrpaak vanwege medewerking aan een keurmerk. (2013)
Het gaat om de gehele industrie van champignons.
Het TV programma Keuringsdienst van Waarde heeft een onderzoek gedaan naar de herkomst.
Hieruit is gebleken dat de werknemers onder slechte omstandigheden werken en worden uitgebuit.
Naar aanleiding van de reportage wilt Minister Asscher een keurmerk op de markt brengen.
Albert Heijn wilt niet meewerken aan het keurmerk.
Zij zeggen dat de werknemers goede arbeidsomstandigheden hebben.
Het keurmerk voor champignons "Fair Produce" , vindt de kritiek van Asscher ongegrond.
Zij vinden dat er niet veel mis is met Albert Heijn ,maar juist de andere supermarkten.
Zij pleiten voor boycot van de andere supermarkten, en te kopen bij bijv Albert Heijn.
Op zich vreemd dat een keurmerk zich marketingtechnisch uitspreekt.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken