Telecombedrijven aangesproken op jeugd met schuld
Staatssecretaris van Sociale Zaken Jetta Klijnsma (PvdA) gaat einde deze maand met telecombedrijven om tafel om te spreken over jongeren die schulden hebben door telefoonabonnementen. Klijnsma wil van de telecomaanbieders horen wat hun bijdrage is om te voorkomen dat jongeren abonnementen afsluiten die ze uiteindelijk niet kunnen betalen.
Steeds meer jongeren kampen met schulden, geregeld omdat ze meerdere telefoonabonnementen afsluiten. Sommige jongeren hebben volgens Klijnsma achterstanden van duizenden euro's.
"Niemand heeft baat bij het niet-betalen van rekeningen. De telecomaanbieders niet, de ouders niet, maar vooral de jongeren zelf niet", zei de staatssecretaris woensdag tijdens een werkbezoek aan een school in Gorinchem. Dat bezoek vond plaats in het kader van de zogeheten armoede-estafette die deze week wordt gehouden.
Het kabinet heeft extra geld uitgetrokken om armoede- en schuldenproblematiek aan te pakken. Dit jaar gaat het om twintig miljoen euro, volgend jaar om tachtig miljoen en vanaf 2015 en volgende jaren is honderd miljoen extra beschikbaar. Het gesprek met de telecomaanbieders staat gepland voor 31 oktober.
- 'hoi, ik wil graag mijn KPN-abonnement opzeggen'.
(verontwaardigd) 'Meneer, waarom is dat?'
Ik 'Ik zit nu bij een andere provider'.
- 'bij welke dan?'
Ik: 'Bij **** ' (ik begin mij beetje te irriteren aangezien ik weet waarom hij dit vraagt)'.
'En hoe veel kost dat?'
Ik 'Ik wil dit niet meer beantwoorden, ik wil graag mijn abonnement opzeggen'.
'Ok meneer maar misschien heeft KPN iets goeds voor u '.
* Enkele vragen volgen *
Ik 'ik wil dit niet beantwoorden, ik wil graag mijn abonnement opzeggen'.
Ok meneer.
Na afloop:
'ik vind het toch wel jammer dat u geen vragen wilt beantwoorden'
Ik 'Ok maar ik wil met dit abonnement stoppen'.
Ze blijven volhouden, winst moet er zijn.. en veel mensen trappen hierin.
je ergste vrienden ook niet trouwens
De hand in eigen boezem steken zou heel wat helpen, maar dat zal niet gaan gebeuren. Belachelijk gedoe tegenwoordig.
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Dat zal de hoofdreden zijn. Maar dan gaan janken als het geld op is natuurlijk zoals ik al eerder aangaf
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Maar goed : wat voor suf-ouders hebben nog steeds niet door dat ze hun kinderen verantwoord geldgedrag moeten bijbrengen ?
Als je je oude abo opzegt omdat de concurrent een betere aanbieding heeft, dan wil je oude provider die aanbieding vaak best matchen of zelfs een betere aanbieding doen.
Het is sowieso niet erg slim om je abo pas op te zeggen nadat je al een nieuwe hebt afgesloten. Dan betaal je tijdens je opzegtermijn (meestal 1 maand) gewoon dubbel.
Zal wel weer naar externe adviesburo's gaan, niet geheel toevallig in handen van vriendjes en fa,ilie.
Ik had namelijk de dag er voor al bij een andere provider een voordelig abonnement afgesloten. Ik betaalde 30 euro voor een kaal abonnement (ik had mijn mobiel al 3 jaar), nu heb ik een nieuw abonnement voor hetzelfde geld, met een nieuwe mobiel.
[ Bericht gewijzigd door Jeroen_Blueman op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:58 ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken