Final Fantasy XV, voorheen Versus XIII, is gisteren onthuld tijdens Sony's E3-presentatie. Daar zaggen we wat cut-scenes en een beetje gameplay. Square Enix heeft vandaag een nieuwe trailer vrijgegeven die alleen de actievolle gameplay toont.
Vandaag werd ook een Xbox One-versie bevestigd.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Ik snap echt helemaal niks van de gameplay.. En waar gaat het verhaal in vredesnaam over. Ik begin echt het idee te krijgen dat het nog jaren gaat duren voordat dit eindelijk klaar is
Deze trailer focust zich op gameplay. Er zijn door de jaren heen al heel wat andere trailers geweest die het verhalen teasen.
Die het verhaal teasen? Linkje? Ik heb alleen maar filmpjes gezien die ons lekker maken met de graphics. En dan ook echt alleen die stad.. Als ze echt wat meer hadden dan dit, hadden ze dat vast wel laten zien.
Op woensdag 12 juni 2013 @ 01:41 schreef TidusX het volgende: [..] Die het verhaal teasen? Linkje? Ik heb alleen maar filmpjes gezien die ons lekker maken met de graphics. En dan ook echt alleen die stad.. Als ze echt wat meer hadden dan dit, hadden ze dat vast wel laten zien.
Laat ook maar zitten.. Ik had gewoon gehoopt dat ze al een heel stuk verder waren aangezien het al zo lang in ontwikkeling is. Daarom valt het nu zo tegen. Ze laten nu alleen zien dat het project niet dood is. Hopelijk kunnen we er bij de E3 van 2015 wat meer van zien
Op woensdag 12 juni 2013 @ 01:05 schreef VNA9216 het volgende: kom op, dit is geen final fantasy, maar meer DMC. laat SE dit soort titels maar onder een andere naam uitbrengen en breng de echte FF's weer terug.
Dit wordt gewoon weer een potje X rammen om een gevecht te winnen. Je ziet amper meer wat je doet.
Het ziet er overigens grafisch wel prima uit.
Terwijl dit niet Final Fantasy is zoals op de PS1 is het zeker wel de toekomst van Final Fantasy. Turn based combat is gewoon outdated en heeft Squaresoft toen der tijd alleen maar gebruikt omdat Real time gewoon nog niet mogelijk was, en dat is het nu wel. Real time combat is de toekomst voor alle RPG's. Jij bepaald wat jij zelf doet, wanneer je iets ontwijkt, etc etc. Controle over het gevecht en het karakter, inplaats van wachten tot een balkje laad.
Het was heel leuk allemaal hoor, en speel de oude FF's met plezier, maar het is tijd om voor uit te gaan.
Laat ook maar zitten.. Ik had gewoon gehoopt dat ze al een heel stuk verder waren aangezien het al zo lang in ontwikkeling is. Daarom valt het nu zo tegen. Ze laten nu alleen zien dat het project niet dood is. Hopelijk kunnen we er bij de E3 van 2015 wat meer van zien
Misschien waren ze best ver, maar als je een engine bouwt op de Cell processor en je moet nu opeens over op X86 dan is dat best een flinke omslag om je hele engine aan te passen. Daarbij zijn die Japanners al niet zo snel als het op game ontwikkeling aankomt, dus inderdaad dit gaat nog jaren duren. Maar niet getreurd, want als je hier op zit te wachten kan je gewoon DMC uit de budget bak halen.
Nou die turn-based was opzich wel super makkelijk om mee te "Spelen" gewoon op een x-je of op een a-tje te klikken en dan wachten tot de balkje weer vol laadt en nog is keer op x klikken en dan ben je klaar. maar toch wil ik liever de "Real time" combat dit lijkt er al iets meer op een RPG.
Op woensdag 12 juni 2013 @ 01:05 schreef VNA9216 het volgende: kom op, dit is geen final fantasy, maar meer DMC. laat SE dit soort titels maar onder een andere naam uitbrengen en breng de echte FF's weer terug.
Dit wordt gewoon weer een potje X rammen om een gevecht te winnen. Je ziet amper meer wat je doet.
Het ziet er overigens grafisch wel prima uit.
Zeur niet Turned based is outdated, elke MMO is al realtime.. min of meer.. En heck DMC is awesome, en dit wordt de eerste FF die ik weer ga komen na X ( Kom op de rest is echt vette schijt, ja zelfs 13 waar ik maar 8 uurtjes in had gestoken omdat het gewoon saai werd )
Realtime battle intreseert me juist, en ik zie dit de toekomst van FF worden.. De ene is negatief over realtime, maar toch nog aardig nieuwsgierig, en de andere vind dit de logische stap ( onder andere ik )
7,8,9,10 allemaal meerdere keren uitgespeeld, daarna niks meer aangeraakt.. FF 15 na 5 delen poep, wordt gewoon weer awesome THANK GOD Square enix, dank u
Op woensdag 12 juni 2013 @ 08:00 schreef Uezurii het volgende: [..] Terwijl dit niet Final Fantasy is zoals op de PS1 is het zeker wel de toekomst van Final Fantasy. Turn based combat is gewoon outdated en heeft Squaresoft toen der tijd alleen maar gebruikt omdat Real time gewoon nog niet mogelijk was, en dat is het nu wel. Real time combat is de toekomst voor alle RPG's. Jij bepaald wat jij zelf doet, wanneer je iets ontwijkt, etc etc. Controle over het gevecht en het karakter, inplaats van wachten tot een balkje laad.
Het was heel leuk allemaal hoor, en speel de oude FF's met plezier, maar het is tijd om voor uit te gaan.
En een beetje in het rond hakken noem jij controle over het gevecht hebben? Het is gewoon buttonbashen dat voor de gemiddelde gamer kennelijk makkelijker is dan de juiste attacks op de juiste vijanden uitvoeren om maximale schade aan te richten. Juist met het oude systeem had je veel meer controle dan met dit. Neem FFXIII. Je ziet vaak niet eens hoeveel damage je doet omdat het buiten het beeld valt of omdat er zoveel personages tegelijk op in staan te hakken dat de getallen over je scherm vliegen.
Zeur niet Turned based is outdated, elke MMO is al realtime.. min of meer.. En heck DMC is awesome, en dit wordt de eerste FF die ik weer ga komen na X ( Kom op de rest is echt vette schijt, ja zelfs 13 waar ik maar 8 uurtjes in had gestoken omdat het gewoon saai werd )
Realtime battle intreseert me juist, en ik zie dit de toekomst van FF worden.. De ene is negatief over realtime, maar toch nog aardig nieuwsgierig, en de andere vind dit de logische stap ( onder andere ik )
7,8,9,10 allemaal meerdere keren uitgespeeld, daarna niks meer aangeraakt.. FF 15 na 5 delen poep, wordt gewoon weer awesome THANK GOD Square enix, dank u
Dus jij vind een RPG serie als FF te vergelijken met een MMO? dat zijn 2 totaal andere soorten games. FF haalt best redelijke verkoopaantallen in de huidige generatie, maar de meeste mensen kopen het omdat het er geweldig uitziet en raken het vaak na een paar dagen al niet meer aan. Ik ben benieuwd hoeveel % van alle mensen die FFXIII heeft hem heeft uitgespeeld.
Daar komt bij dat zelfs met de huidige verkopen S-E de kosten er amper uit krijgt. als S-E zo doorgaat zie ik het somber voor ze in.
Zo heeft FF-XIII iirc de helft van de verkopen van VII gehaald, net als FFX. FFXIII-2 is tot dusver zelfs nog maar iets van 2 miljoen keer verkocht.
Je merkt ook dat binnen het bedrijf de stemming flink omgeslagen is de laatste jaren en dat het financieel ook niet zo best met ze gaat Dus of ze werkelijk zo'n goede weg ingeslagen zijn.... Ik weet het zo net nog niet.
En een beetje in het rond hakken noem jij controle over het gevecht hebben? Het is gewoon buttonbashen dat voor de gemiddelde gamer kennelijk makkelijker is dan de juiste attacks op de juiste vijanden uitvoeren om maximale schade aan te richten. Juist met het oude systeem had je veel meer controle dan met dit. Neem FFXIII. Je ziet vaak niet eens hoeveel damage je doet omdat het buiten het beeld valt of omdat er zoveel personages tegelijk op in staan te hakken dat de getallen over je scherm vliegen.
[..]
Dus jij vind een RPG serie als FF te vergelijken met een MMO? dat zijn 2 totaal andere soorten games. FF haalt best redelijke verkoopaantallen in de huidige generatie, maar de meeste mensen kopen het omdat het er geweldig uitziet en raken het vaak na een paar dagen al niet meer aan. Ik ben benieuwd hoeveel % van alle mensen die FFXIII heeft hem heeft uitgespeeld.
Daar komt bij dat zelfs met de huidige verkopen S-E de kosten er amper uit krijgt. als S-E zo doorgaat zie ik het somber voor ze in.
Zo heeft FF-XIII iirc de helft van de verkopen van VII gehaald, net als FFX. FFXIII-2 is tot dusver zelfs nog maar iets van 2 miljoen keer verkocht.
Je merkt ook dat binnen het bedrijf de stemming flink omgeslagen is de laatste jaren en dat het financieel ook niet zo best met ze gaat Dus of ze werkelijk zo'n goede weg ingeslagen zijn.... Ik weet het zo net nog niet.
Nee ik vergelijk ze niet met elkaar maar dankzij MMO's is het systeem van FF gewoon ouderwets je hebt reallife actie met elkaar, niet de beurten afwachten.. Ik denk persoonlijk niet dat het 100% buttonbashen wordt maar het beste van beide ( Turned based en realtime ) Turned based was wel meer tactischer ja, maar ze kunnen niet iedereen blij maken..
Ik vind dit gewoon een goede stap in de goede richting, voordat ik MMO's speelde vond ik het systeem super vet, alleen als je niet mee gaat met de tijd.. Tja.. Dankzij MMO's en Actie MMO's vind ik het ouderwets
En nee als ze risico durven nemen, wat ze doen denk ik dat het goed kan uitpakken voor de franchise, maar je kan niet iedereen blij maken.. Ik zie dit als een stap in de goede richting.. EN ik ben echt een oldskool fan, die gewoon de afgelopen jaren mijn favo game serie naar de knoppen heb zien gaan, en eindelijk innovatie zie.
En een beetje in het rond hakken noem jij controle over het gevecht hebben? Het is gewoon buttonbashen dat voor de gemiddelde gamer kennelijk makkelijker is dan de juiste attacks op de juiste vijanden uitvoeren om maximale schade aan te richten. Juist met het oude systeem had je veel meer controle dan met dit. Neem FFXIII. Je ziet vaak niet eens hoeveel damage je doet omdat het buiten het beeld valt of omdat er zoveel personages tegelijk op in staan te hakken dat de getallen over je scherm vliegen.
[..]
Dus jij vind een RPG serie als FF te vergelijken met een MMO? dat zijn 2 totaal andere soorten games. FF haalt best redelijke verkoopaantallen in de huidige generatie, maar de meeste mensen kopen het omdat het er geweldig uitziet en raken het vaak na een paar dagen al niet meer aan. Ik ben benieuwd hoeveel % van alle mensen die FFXIII heeft hem heeft uitgespeeld.
Daar komt bij dat zelfs met de huidige verkopen S-E de kosten er amper uit krijgt. als S-E zo doorgaat zie ik het somber voor ze in.
Zo heeft FF-XIII iirc de helft van de verkopen van VII gehaald, net als FFX. FFXIII-2 is tot dusver zelfs nog maar iets van 2 miljoen keer verkocht.
Je merkt ook dat binnen het bedrijf de stemming flink omgeslagen is de laatste jaren en dat het financieel ook niet zo best met ze gaat Dus of ze werkelijk zo'n goede weg ingeslagen zijn.... Ik weet het zo net nog niet.
Real time combat kan ook heel strategisch zijn hoor, zie Dark Souls. Plus bij turn Bashed ramde je ook maar op x, want de meeste gevechten eisten niks meer dan alleen "attack".
Het ziet er geinig uit. Maar mijn voorkeur blijft een turn-based Final Fantasy.
Wandering the globe around I saw no miracles nor wonders Humanity so poisoned by their myths Smell of burnt bodies... Slaughtered virgin lies dead without the face
Op woensdag 12 juni 2013 @ 01:05 schreef VNA9216 het volgende: kom op, dit is geen final fantasy, maar meer DMC. laat SE dit soort titels maar onder een andere naam uitbrengen en breng de echte FF's weer terug.
Dit wordt gewoon weer een potje X rammen om een gevecht te winnen. Je ziet amper meer wat je doet.
Het ziet er overigens grafisch wel prima uit.
Typisch enix spel, ik vind het een schande dat ze nog square er naast zetten. Het mag dan een toffe actiongame zijn een final fantasy is het pertinent niet en zal het nooit meer worden zonder de oude garde.
Ik blijf hopen dat die oude garde ooit nog eens tezamen komt en een echte FF maakt, voor een laatste keer.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Dit wordt gewoon weer een potje X rammen om een gevecht te winnen. Je ziet amper meer wat je doet.
Het ziet er overigens grafisch wel prima uit.
Het was heel leuk allemaal hoor, en speel de oude FF's met plezier, maar het is tijd om voor uit te gaan.
maar toch wil ik liever de "Real time" combat dit lijkt er al iets meer op een RPG.
Realtime battle intreseert me juist, en ik zie dit de toekomst van FF worden.. De ene is negatief over realtime, maar toch nog aardig nieuwsgierig, en de andere vind dit de logische stap ( onder andere ik )
7,8,9,10 allemaal meerdere keren uitgespeeld, daarna niks meer aangeraakt.. FF 15 na 5 delen poep, wordt gewoon weer awesome THANK GOD Square enix, dank u
Dus jij vind een RPG serie als FF te vergelijken met een MMO? dat zijn 2 totaal andere soorten games. FF haalt best redelijke verkoopaantallen in de huidige generatie, maar de meeste mensen kopen het omdat het er geweldig uitziet en raken het vaak na een paar dagen al niet meer aan. Ik ben benieuwd hoeveel % van alle mensen die FFXIII heeft hem heeft uitgespeeld.
Daar komt bij dat zelfs met de huidige verkopen S-E de kosten er amper uit krijgt. als S-E zo doorgaat zie ik het somber voor ze in.
Zo heeft FF-XIII iirc de helft van de verkopen van VII gehaald, net als FFX. FFXIII-2 is tot dusver zelfs nog maar iets van 2 miljoen keer verkocht.
Je merkt ook dat binnen het bedrijf de stemming flink omgeslagen is de laatste jaren en dat het financieel ook niet zo best met ze gaat
Dus of ze werkelijk zo'n goede weg ingeslagen zijn.... Ik weet het zo net nog niet.
Nee ik vergelijk ze niet met elkaar maar dankzij MMO's is het systeem van FF gewoon ouderwets je hebt reallife actie met elkaar, niet de beurten afwachten.. Ik denk persoonlijk niet dat het 100% buttonbashen wordt maar het beste van beide ( Turned based en realtime ) Turned based was wel meer tactischer ja, maar ze kunnen niet iedereen blij maken..
Ik vind dit gewoon een goede stap in de goede richting, voordat ik MMO's speelde vond ik het systeem super vet, alleen als je niet mee gaat met de tijd.. Tja.. Dankzij MMO's en Actie MMO's vind ik het ouderwets
En nee als ze risico durven nemen, wat ze doen denk ik dat het goed kan uitpakken voor de franchise, maar je kan niet iedereen blij maken.. Ik zie dit als een stap in de goede richting.. EN ik ben echt een oldskool fan, die gewoon de afgelopen jaren mijn favo game serie naar de knoppen heb zien gaan, en eindelijk innovatie zie.
I saw no miracles nor wonders
Humanity so poisoned by their myths
Smell of burnt bodies... Slaughtered virgin lies dead without the face
Realtime had je ook al in 92 (Dune 2) dus lijkt me ook al aardig ouderwets in dit geval.
We spelen geen realiteits simulators, maar spelletjes...
Overigens heb ik het wel gehad met FF, sinds X al. 13 Viel me ook al tegen.
Ik blijf hopen dat die oude garde ooit nog eens tezamen komt en een echte FF maakt, voor een laatste keer.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken