'We moeten de PS Vita meer promoten'

De gamers vinden het al langer, maar nu heeft Sony CFO Masaru Kato het ook gezegd: Sony moet reclame maken voor PlayStation Vita. Dit gebeurde tijdens een gesprek met investeerders naar aanleiding van de resultaten van Q3 van 2012. Daarnaast gaf Kato meer uitleg over de PlayStation 3.

Kato gaf aan dat ze meer contact moeten zoeken met third-party developers om meer games naar de Vita te brengen. Daarnaast gaf Kato ook aan meer op marketing en de prijs van de Vita te letten. Betekent dit een prijsverlaging binnenkort?

“In terms of profitability, we have to do a better job in promoting the PlayStation Vita mobile product. How do we do that? Well, gaming business software is the name of the game. So as a fundamental measure, we are putting all — a lot of resources, not just first party, but also asking third parties to put out more attractive software. That’s the basics. The other thing, well, marketing, pricing of the product, et cetera, I cannot talk about pricing of this platform, but those are the things that we are looking into to improve our profitability in the mobile handheld gaming business.”

Als laatste sprak Kato kort over de PlayStation 3. Volgens de executive zit de PlayStation 3 nu in zijn zesde levensjaar en heeft het product nog een lange weg voor de boeg. Of dit betekent dat we de nex gen-versie later moeten verwachten, is niet bekend.

“There are discussions about the next platform, I cannot dwell on that at all at the moment. But in any case, we have a lot of business in PS3. Now to give you an indication of how, well, stable this business is, although we have reduced forecast on many of our product lines from television, digital still cameras and, et cetera, but mobile phones and home game devices, we have not changed the forecast on these for this fiscal year."


De verwachting is dat Sony over twee weken tijdens een event de PlayStation 4 bekend zal maken.