DmC makkelijker voor nieuwe spelers

De aankomende reboot van de Devil May Cry-serie, DmC, heeft een gemakkelijkere moeilijkheidsgraad voor beginnende spelers. Hideaki Itsuni, director van Capcom, zegt dat het hard nodig is. Het waren vooral de fans die de oudere spellen kochten. Mensen die nog nooit eerder een game uit de reeks hadden gespeeld wilden het ook niet snel proberen.

"Als ik kijk naar videos van pro's die de oudere DmCs spelen zie ik ze altijd in de lucht, jonglerend met vijanden. Zij doen dingen waarvan de meeste mensen denken 'ik heb geen idee hoe dat moet'", zegt combat designer Rahni Tucker. "Wij wilden casual-gamers zoiets ook laten ervaren. Ze hebben wat extra hangtime, er zijn meer aanvallen voor in de lucht en er is een launchknop zonder lock-on."

Veteranen hoeven zich echter geen zorgen te maken. Om een topscore te behalen moeten er nog steeds ingewikkelde combo's worden uitgevoerd met allerlei verschillende vaardigheden en wapens, en de uitdaging wordt vele malen groter als je een hogere moeilijkheidsgraad kiest. Ook kunnen technieken die zijn opgepikt in de oudere Devil May Cry-games nog steeds gebruikt worden.

DmC komt op 15 januari naar Xbox 360 en PlayStation 3.