Nieuws
Minder treinen bij sneeuw en strenge vorst
NS en ProRail gaan deze winter vaker de dienstregeling aanpassen als er volgens de weersverwachting kans is op flinke vorst (10 graden) of sneeuw (zeker 3 centimeter).
Om herhaling te voorkomen van de toestanden in februari, toen treinen uitvielen en reizigers strandden, gaan bij verwacht winterweer treinen in de Randstad minder vaak rijden om het treinverkeer op gang te houden en de reizigersinformatie actueel, meldden de twee bedrijven maandag.
In de hele wereld rijden er met dergelijke omstandigheden minder treinen.
En voor hen die Zwitserland erbij halen: daar rijden ook minder treinen in hevige sneeuwval, en de spoorboekjes zijn zo ingesteld dat er bijv. 10 minuten extra reistijd is. Dus 10 minuten vertraging is ingecalculeerd en de trein rijdt dan nog steeds op tijd.
Zo doen ze dat daar.
Dat de NS hier probeert om de zomerdienstregeling te handhaven in de winter, tja dat is vragen om problemen.
Misschien worden ze nu eindelijk wakker, en het lijkt er op volgens dit bericht.
Hoe minder treinen er rijden ,hoe meer er op tijd rijden hoe hoger de bonussen .
Bij 0 graden en een vlok sneeuw staat alles al stil,....dus bij 3 cm sneeuw en/of 10 graden vorst.......zullen we maar zwijgen
wisselverwarming,....jawel die staat aan,16 graden beetje zon er droog,....maar tegen dat het nodig is......zal ie wel weer uit staan
https://youtu.be/_ErjCOv2AYA?si=_nkLnNyYoH6f_n6T
Dan heb ik een beter idee: trek die pakken uit hun ivoren kantoortoren en zet ze met een sneeuwschep en een wisselverwarming naast de rails.
D'r op mag eigenlijk ook wel.
Nog even afgezien van het feit dat het OV sowieso veels te duur is natuurlijk.
Anyway, dieptriest dat ze niet gewoon fatsoenlijk hun taken kunnen uitvoeren voor die paar dagen dat er hier sneeuw valt of wat vrieskou is...
Meen me te herinneren van wél eigenlijk..
Dat stimuleert niet echt om de trein (het groenere alternatief) te nemen.
ondanks het feit dat ze hier in Zwitserland de dienstregeling inderdaad wat aanpassen met hevige sneeuw valt het op geen enkele manier te vergelijken met Nederland. Neem de definitie van hevige sneeuwval; bij "zeker 3 cm" wordt hier helemaal niks aangepast.
Daarnaast rijden de treinen die wel bij écht hevige sneeuwval rijden hier voor het overgrote deel gewoon op de aangegeven tijden. Ook bij -20.
Mijn persoonlijke ervaring is nog beter; ikzelf ga hier regelmatig met de trein in de winter en heb nog nóóit vertraging of treinuitval meegemaakt door sneeuw of kou (en heb meer dan een meter sneeuw en minder dan -20 overdag meegemaakt met de trein).
Groeten,
een Zwitserse Nederlander.
(en ze worden ook niet gedwongen om de juiste ambitie wel te tonen)
toont maar aan dat het gewoon kan. Maar die treinen zijn uiteraard aangepast aan het winterweer. Hier in Nederland hebben ze alle trouwe dieseltjes weggebonjoured lijkt het wel. En vervangen met lichte zomertreintjes. Net als veel stadsbussen overigens.
Ze beloven al een jaar of 6 verbetering en ieder jaar is het weer raak.
En alsjeblieft zeg, bij 3cm sneeuw en 10 graden vorst al een aangepaste dienstregeling, is het materiaal van zo'n slechte kwaliteit dat het daar al niet tegen kan, dat zijn normale winterse omstandigheden voor Europa.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
Stop alle subsidie voor dat prutsbedrijf toch eens!
Wanneer dit niet het geval zou zijn dan zou de top nooit bij voorbaat treinen uit de roulatie halen maar gewoon laten rijden.
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken