Obsidian wil tweedehands verkopen de kop indrukken

Chris Avellone, chief creative officer bij Obsidian Entertainment heeft een duidelijk standpunt over het doorverkopen van hun games. Hij hoopt doormiddel van digitale distributie de tweedehands verkopen een doodsteek te geven.

Het bedrijf hoopt uiteindelijk zelf haar spellen digitaal uit te geven. Buiten het feit dat ze dan niet meer hoeven te vertrouwen op een uitgever heeft het volgens Avellone een ander groot voordeel. “Of course, one of the greatest things about digital distribution is what it does to reduce the used game market. I hope digital distribution stabs the used game market in the heart,” vertelt hij.

Een ander voordeel is dat je niet meer gebonden bent aan vaste verscheepdata. Dankzij digitale distribute heb je meer flexibiliteit bij het afleveren van de content. “One of the things I enjoyed with Fallout: New Vegas was that digital distribution of the DLC made things more flexible in terms of getting the content done. You didn’t have to worry about production times for discs, and so you could take an extra week if you needed that to get things right.” Aldus Avellone.