Plan voor bredere snelwegen slecht onderbouwd
Het voornemen van minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz (VVD) om snelwegen in de Randstad standaard te voorzien van twee keer vier rijstroken en die in de rest van het land van twee keer drie stroken, is niet goed onderbouwd. Dat constateert de Commissie voor de m.e.r., die het zogeheten Milieueffectenrapportage (MER) onder de loep nam.
In dat rapport staan de gevolgen voor het milieu beschreven die voortvloeien uit de nieuwe Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte van de bewindsvrouw. In de toekomstplannen van Schultz is de verbreding van de snelwegen opgenomen.
Daarvoor heeft het rijk een aantal gebieden gereserveerd langs de snelwegen. Daar mag niet worden gebouwd met het oog op de mogelijke verbreding. Een afdoende onderbouwing voor het reserveren van deze stukken grond ontbreekt echter, oordeelt de commissie.
En er is meer kritiek op de plannen. Zo is niet goed duidelijk hoe de voorgenomen maatregelen voor een beter economisch vestigingsklimaat te combineren zijn met andere doelen, zoals het juist verbeteren van het leefklimaat in de Randstad en het voldoen aan internationale milieuafspraken.
Het vinden van oplossingen 'wordt deels doorgeschoven naar andere overheden of naar de toekomst'. Schultz wil namelijk dat lagere overheden meer te zeggen krijgen over de ruimtelijke ordening. Het echter nog 'onzeker' hoe zij daarmee zullen omgaan, aldus de commissie.
De commissie wil dat de minister eerst met aanvullende informatie komt, voordat de structuurvisie definitief kan worden vastgesteld.
QED
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
Het zou wijs zijn van deze minister om een aantal van deze tuinkabouters te ontslaan of in ieder geval naar de kelder van het ministerie te promoveren.
Ow, en een nieuwe week, een nieuwe Melanie Schultz faal. Als ze moslim was geweest dan had de PVV al meerdere moties van afkeuren/wantrouwen, etc etc ingediend.
edit: och, wat zeg ik nu. Als ze moslim was geweest dan had ze sowieso nooit die functie gekregen van Maxime, Geertje en Mark.
Als ze die tijd nog gebruikten om een biertje te drinken of even iets anders gezelligs te doen, prima, dan het het tenminste nog toegevoegde waarde. Zowel voor de geest (=ontspanning) als voor de economie (tenminste als er geconsumeerd wordt).
Dus in plaats van onzin-uitgaven kan de overheid beter de volgende dingen doen:
- OV-gebruik stimuleren (1 trein = honderden auto's)
- Verhuizen naar dichterbij werkplek stimuleren (gedaan)
- uitsmeren van spitsuren
Gezond verstand hoezee
Waarom nog de sharia invoeren, we kunnen ook een onderdrukkend systeem instellen zonder de islam
Dus, houd het gewoon simpel... je hebt voor een ideaal gelegen snelweg van 5 rijstroken per richting 5*4 (rijstroken) + 2*5 (vluchtstroken) 30 meter asfalt nodig. Tussen de rijbanen 10 meter reserveren voor een groenstrook. Totale breedte van de snelweg is dan 70 meter. Die 70 meter zou een meter of 2 a 3 verdiept aangelegd kunnen worden. Daarnaast aan beide zijden wederom 30 meter groen (eventueel gecombineerd met een geluidswal). De volgende strook van 100-500 meter mag alleen met industrie en bedrijven gevuld worden. Pas dan komt er ruimte voor woningen.
En dan ook niet meer zeiken over milieu en zo. Wil je meer groen ga je lekker op de Veluwe of in de Friese Wouden wonen.
Dat is om overleg over welke wegen wel en welke niet breder zouden moeten te besparen? IK dacht dat juist het aanleggen van die wegen zo duur was.
Ik zal je vast verklappen dat je met dit soort populistische opmerkingen in ieder geval geen intelligent persoon gaat overtuigen.
Misschien omdat links na zoveel betuttelende clientelisme denkt dat die mensen niets anders kunnen dan uitkeringen krijgen om links te stemmen
Laat besluitvorming nou maar aan ons Rechts over, jullie democratie en algemeen kiesrecht is gewoon om te janken. Pak de evolutiegeschiedenis erbij en je kunt gewoon niet meer ontkennen dat niet iedereen in staat is beslissingen te nemen. Alleen iemand die de geboren kwaliteiten van een leider heeft, kan een volk leiden. Met z'n allen maar wat blaten leidt helaas tot anarchie. Schaapjes.
Blijkbaar vindt de MER dat een heel moeilijk concept.
Daarnaast natuurlijk eens wat ruimere tijden nemen wat betreft de werkdagen, en flink investeren in een fatsoenlijk OV zodat dat een reeel alternatief is voor de auto.
Maar goed, dat gaat niet gebeuren. Onze overheid spekt graag de bouw-industrie door ze aan grote en vaak nutteloze miljarden-projecten te laten werken, om over de wens om mensen maar vooral IN de auto te laten zitten nog maar te zwijgen...
dat zou ook niet moeten, je zou moet onderbouwen waarom je er wat anders mee zou willen doen
Gelukkig is hier de Fokaartsengel Rafael, die in zijn wijsheid helaas het generaliseren zelf ook niet kan laten
Ik baseerde me hierop : "De totale bebouwing
beslaat ruim 880 vierkante kilometer. Dat is
bijna drie procent van het totale landoppervlak
van Nederland." www.cbs.nl/NR/rdonlyres/E51D7EF0-2151-4974.../index1159.pdf
Meer asfalt FTW. We hebben genoeg groen in het zuiden, oosten en noorden. En in de randstad barst het van de parken en groenstroken. Zelfs langs de snelweg.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken