'Haperingen funest voor OnLive'

TransGaming, een bedrijf uit Toronto gericht op streaming games, gelooft dat prestatieproblemen funest zullen zijn voor concurrerende services zoals OnLive.

“Als ik Call Of Duty speel op mijn PlayStation 3, dan weet ik dat het een geweldige onverstoorde ervaring is. Op het moment dat ik een hapering ervaar op OnLive, dan stop ik met spelen. Dit zijn geen spellen waarin je vertraging of onstabiele prestaties kunt tolereren”, zo vertelt CEO Vikas Gupta aan GamesIndustry.

De service die TransGaming biedt, Game Tree TV, is klaarblijkelijk immuun voor dergelijke problemen omdat het specifiek gebouwd is voor één platform, TV’s met internetmogelijkheden. De eerste partner van het bedrijf, French ISP Free, verwacht eind volgend jaar vijf miljoen abonnees te hebben.

Daarbij twijfelt Gupta of businessmodel van OnLive winstgevend is. Volgens hem is het percentage dat ze ontvangen voor een game niet voldoende om geld te verdienen, gezien de kosten die ze maken voor het leveren van de service en het onderhouden van het datacentrum.

Of TransGaming werkelijk een betere service biedt dan OnLive is afwachten. Voorlopig zijn beide services nog te kleinschalig om werkelijk een indruk te krijgen over hoe ze presteren vergeleken met de standaard consoles.