'Microsofts weg naar succes loopt via Sesamstraat'

Met de aankondiging van games rond bekende merken als Star Wars, Disney en Sesamstraat hoopt Microsoft de slag om de consument te winnen. Don Mattrick, bestuurslid van Microsoft, stelde maandagavond bij een persconferentie van de softwaregigant dat Xbox 360 dit jaar de bestverkochte spelcomputer moet worden.

Daarnaast heeft de softwaregigant met de onthulling van spellen als de racegame Forza en het schietspel Halo gehoor gegeven aan de roep van fanatieke gamers.

Sesame Street: Once Upon a Monster, Kinect Star Wars en Kinect Disney Adventures maken alle drie gebruik van de bewegingsgevoelige Kinect-camera. Deze spellen zijn toegankelijk in hun besturing en moeten een breed publiek aanspreken.

Daarnaast heeft Microsoft dit jaar een remake van het schietspel Halo Combat Evolved uit 2001 gepland staan. Het eerste spel rond Master Chief, dat oorspronkelijk op de eerste Xbox verscheen, is dit najaar in verbeterde grafische kwaliteit te spelen op de Xbox 360. Verder brengt Microsoft in het najaar van 2012 het officiële vervolg binnen de Halo-serie op de markt, Halo 4.

Naast de aankondiging van nieuwe spellen maakte Microsoft maandagavond bekend zich meer te willen richten op stembesturingen voor de spelcomputer en de daarvoor gemaakte software. Zo wordt zoekmachine Bing dit najaar geïntegreerd in de spelcomputer zodat gamers met stemcommando's kunnen zoeken naar films en games.


'Microsofts weg naar succes loopt via Sesamstraat'