Mercedes GP had snelste pitstops in 2010
Mercedes Grand Prix mag dan dit jaar niet vooraan hebben gereden in de Formule 1, de renstal had wel de snelste crew in de pitstraat. Uit een analyse van het Duitse Auto Motor und Sport blijkt dat Michael Schumacher en Nico Rosberg sneller weer de baan opgestuurd werden dan de concurrenten.
Mercedes had bij acht van de negentien races de snelste pitcrew, mede dankzij het automatische lichtensysteem dat net als bij Ferrari in gebruik is. De Italianen waren de snelste in drie races. Hiermee stonden ze achter Red Bull Racing dat in vijf wedstrijden de snelste crew had. De Oostenrijkers hebben ook de snelste pitstop van het jaar op hun naam gekregen, want bij Sebastian Vettel werden op Monza in 2.9 seconden vier banden verwisseld. Sauber was tweemaal de snelste, terwijl McLaren alleen in Japan de snelste stop had.
Red Bull gebruikt voor de stops nog de traditionele lollipopman, maar heeft hem wel aan strenge tests onderworpen, waaronder een psychologisch examen. De overige teamleden werden gekozen op basis van hun snelheid. Deze werden tijdens de afgelopen winter getraind en getest op hun snelheid.
Lotus had de langzaamste pitcrew. De nieuwkomer had maar liefst vijf keer de langzaamste stop. Hiermee deed het Maleisische team het slechter dan HRT en Renault die beiden tot vier langzame stops kwamen.