Red Steel 3 hangt af van fans

Vrijdag is het voor fans eindelijk zover: Red Steel 2 ligt in de winkel. In reviews werd deze game goed beoordeeld, ondanks het minder goede eerste deel, dat als launchgame voor de Wii verscheen. Het idee was cool: met de revolutionaire controls van de Wii mensen in mootjes hakken. Maar er werd maar weer eens bewezen dat de theorie minder leuk is dan de praktijk; de besturing werkte gewoon niet en de game kreeg magere zesjes.

Red Steel 2 is, dankzij de Wii Motionplus, een heel wat betere game geworden en al voor dat fans de game hadden gespeeld, zaten ze alweer te wachten op deel drie.

“Fact is, that’s always true. If the fans don’t want us to make a sequel, we generally won’t. See, because we know they won’t buy it. Which is sort of the point. So, in that way, this situation isn’t really all that different from any other first or second releases in a franchise.”

Dit zijn de woorden van Jason Vandeberghe. Het komt er op neer dat het van de verkopen afhangt. Dit is logisch, want als een game niet verkoopt ga je natuurlijk geen vervolg maken.

Red Steel logo