Natal heeft één tiende seconde delay

Aan het einde van het jaar verschijnt als het goed is Project Natal voor de Xbox 360 waarmee bewegingen gemaakt door de gamer één op één worden gebruikt in de game. Een camera registreert de bewegingen en zet deze om voor het gebruik in de game. Natuurlijk zit er enige delay in deze omzetting en MTV heeft deze delay nu gemeten.

Tijdens een demo in New York waarbij ze de dodgeball-game te zien kregen heeft één van de redacteuren zijn stopwatch erbij gepakt en de delay tussen de bewegingen van het persoon en de beweging op het scherm gemeten.

'I had a pretty large sample size, sitting through 5 demos, capturing about 40 different movements from a variety of journalists. Across those 40 movements, the fastest life-to-screen transition was .08 seconds, while the slowest was .12 seconds. A tenth of a second was the consistent average, though.'

Volgens MTV zit er dus een delay van minimaal 0,08 seconde en een maximale delay van 0,12 seconden. Hierdoor zul je als gebruiker merken dat er een lichte delay zit tussen de bewegingen die jij maakt en de bewegingen op het scherm. Grote vraag is natuurlijk of dit een probleem gaat worden bij het spelen van games met Natal. Wat denken jullie?

NAtal