Wat niet te zeggen in een gamesreview

Gamesreviewen is natuurlijk hard werk. Je moet een game spelen, en dan moet je ook nog nadenken over argumenten, want zeggen dat de game tof is omdat er nieuwe wapens in zitten is nou eenmaal niet echt een goede onderbouwing. Ene Quinns zag dat er een gamescursus wordt aangeboden in de universiteit van Michigan-Flint en was zo aardig zijn eigen gamesadvies te geven.

1. Do not use the word “Gameplay”
2. Don’t ever duck an explanation
3. Do not comment that a game is “Trying too hard to be clever”
4. Do not, when writing a strapline, subheader or image caption use a variation of “Lions, and tigers, and bears, oh my”
5. Do not say “If you like x kind of thing you’ll probably like this, because it is x”

Let’s say you were reviewing a pizza. At no point in that review would you point out the people who find pizzas delicious would probably enjoy eating this pizza. Nor would you mention that fans of spicy beef will take great pleasure in the spicy beef topping. So don’t do it in your games writing.

Even vertaald voor jullie lezersgemak:

1. Gebruik het woord "gameplay" niet
2. Ga geen uitleg uit de weg
3. Niet zeggen dat een game "te hard probeert om slim te zijn"
4. Wanneer je iets van een titel opschrijft, gebruik dan niet "Leeuwen, tijgers en beren, oh jee"
5. Niet zeggen "als je van x houdt, dan vindt je deze game ook tof, want het is x"

Klik hier voor het hele bericht en de uitleg van alle onderdelen. Dit artikel is natuurlijk een beetje meta, maar je wilt natuurlijk weten wat je leest en zeker met de discussie over of een gamesjournalist zich nou eigenlijk een journalist mag noemen, is het interessant om even te zien.

En denk je dat jij het beter kan? Je kan natuurlijk altijd een open sollicitatie sturen voor gamesreviewer vaan FOK!games!