Nederlanders zijn niet de grootste krenten

De speciale actie waarbij je World of Goo kon kopen voor zoveel je wilde is nu eindelijk ten einde, en dan wordt het tijd om statistiekjes te vergelijken! Sinds de tussenresultaten gepost werden is er iets opvallends gebeurd, de gemiddelde verkoopsprijs van het spel is omhoog gegaan! Het bericht van de resultaten heeft namelijk veel publiciteit gekregen met daarbij ook aandacht voor het feit dat de developer zelf niets overhoudt aan verkoop van de game als dit onder de 30 dollarcent ligt.


Verder blijkt dat mensen die Linux draaien het gulst zijn, gevolgd door Mac-gebruikers en als laatste de PC-users. De PC-users zijn daarentegen met 65% van de totale verkopen ruim in de meerderheid, gevolgd door Mac-gebruikers met 18% en Linux-nerds met 17%.


Misschien wel de leukste statistiekjes vinden we in de breakdown van gemiddelde verkoopsprijs per land. De verwachting op basis van alle vooroordelen is natuurlijk dat Nederlanders het goedkoopst van allemaal zijn, maar dit blijkt niet zo te zijn! Met een gemiddelde van $ 2,62 zijn we een goede middenmotor. Ook als we de prijs verrekenen met behulp van het Bruto Nationaal Product om tot een 'gulheidsfactor' te komen blijken we een middenmotor te zijn. Meest genereuze landen zijn Zwitserland, Frankrijk en Noorwegen, de grootste krenten zijn te vinden in Litouwen, Zuid-Korea en de goedkoopsten zitten in Turkije.


Met in totaal 83.250 verkopen mag developer 2D Boy zeker niet klagen over gebrek aan aandacht en opbrengst.