Microsoft: kredietcrisis is goed voor ons deze Kerst

Uit recent uitgevoerd onderzoek uitgevoerd door Microsoft blijkt dat gezinnen door de kredietcrisis deze Kerst meer tijd samen thuis zullen doorbrengen. Consoles als de Xbox 360 worden gezien als kostenefficiënt vermaak voor iedereen.

Volgens Microsoft zullen Britse gezinnen deze Kerst meer tijd samen doorbrengen dan dat ze de afgelopen tien jaar hebben gedaan, aangezien ze door de kredietcrisis en de daarbij horende economische achteruitgang minder de hort op gaan. Volgens het bedrijf is het gemiddelde Britse gezin niet op zoek naar zomaar wat vermaak, maar zoeken ze echt naar een zing-, dans- en game-ervaring, vermaak dat door Xbox 360 geboden wordt.

Volgens Neil Thompson, directeur van Microsofts entertainment-divisie Noord-Europa, laten deze ontwikkelingen zien dat het bieden van een brede ervaring en waarde voor de consument met de Xbox 360 in lijn is met het sentiment van de consument. Volgens Thompson blijkt uit het onderzoek dat gezinnen op zoek zijn naar cadeaus die 'het hele jaar door geven'.

Veel bedrijven voeren onderzoek uit met uitkomsten die eigenlijk altijd in hun eigen voordeel zijn. In dit geval lijken de uitkomsten niet onwaarschijnlijk, mede doordat de Xbox 360 deze kerst goedkoper is dan concurrent PlayStation 3. Wij vragen ons echter af of gezinnen niet meer op zoek zijn naar een Wii, ook al heeft deze een minder breed spelaanbod dan de Xbox 360.