David Jaffe is superherogames zat

De mede-oprichter van Eat, Sleep, Play heeft in z'n blog beschreven waarom hij games die gebaseerd zijn op superheldencomics helemaal zat is. De reden is dat elke game een standaard sjabloon gebruikt en dat een klein beetje aanpast aan de superheld en zijn krachten in kwestie.

Sowieso vindt Jaffe dat er veel te veel nadruk gelegd wordt op de superpowers van de hoofdpersonage(s) en te weinig op de ontwikkeling van het verhaal. De comics van Stan Lee waren uniek omdat Lee juist de nadruk op het verhaal en de persoonlijke ontwikkelingen van de superhelden legde, in tegenstelling tot de meeste comics in de jaren '60, die de nadruk vooral op het gebruik van de superpowers legden.

As a huge comic and game fan- and as a game designer as well- I really hope Marvel stops ONLY using the HOW TO MAKE A MARVEL GAME template that seems to demand: Open City, Hero Powers, Recycled Missions ad nauseam, and a few Unique things tossed in. And I hope they stop because this template- in most cases- goes against the very thing that makes the comics so special: story.

Hij zou veel liever zien dat ontwikkelaars zouden kijken naar games als God of War, Devil May Cry of Metal Gear Solid en dat als uitgangspunt zouden nemen voor een game gebaseerd op Wolverine, Captain America of Spider-Man. Bovengenoemde games draaien om het verhaal van de game en niet om de superpowers van Dante, Kratos of de sluipmogelijkheden van Snake.