Engelsen spelen uit onvrede voor vuilnisman
Meneer en mevrouw Whyatt waren de slechte vuilophaalservice in hun dorp Richmond beu. Chris en Kate sloegen aan het rekenen en wierven klanten. In no time bevatte hun klantenbestand zo'n vijftienhonderd adressen, en het echtpaar schafte twee vuilniswagens aan om ieders vuil netjes op te halen.
De Engelse overheden slaan met argusogen de verrichtingen van de twee gade, want de service die de Whyatts bieden is niet alleen beter, maar ook nog eens zo'n 120 euro per jaar goedkoper. Men is nu bang voor acties van Engelse belastingbetalers.
De afvaltycoons zien hun concern snel uitbreiden met nieuwe franchisenemers, die een wagen met het Binand Gonelogo willen. Binnen een maand zal het bedrijf met genoeg klanten winst maken.
"Dit is een wake upcall voor arrogante stadsbestuurders", meldt Gibbs van de Engelse vereniging van Belastingbetalers. Volgens de organisatie zouden burgers die zelf hun afval laten ophalen, hun belastingcentjes moeten terugeisen.