Nieuws
Bedrijven dol op 'mystery shopper'

In Nederland bestaan inmiddels tientallen onderzoekbureaus die meewerken aan dit nieuwe fenomeen. De vraag naar hun diensten stijgt rap. "Er is een explosieve groei in deze markt", aldus directeur Martin Klein van MKH Mystery Shoppers uit Ridderkerk. Vooral retailbedrijven willen op deze manier hun eigen zaak en personeel op de proef stellen.
Op de vraag of dit onder bespieden valt, antwoordt Klein negatief. "Bedrijven die ons inhuren kunnen het personeel waarschuwen dat er een mystery shopper komt. Uiteraard zeggen ze niet wanneer, anders werkt het niet". Hij voegt er nog aan toe dat niet alleen de vraag naar mystery shoppers groot is, maar ook de wil om mystery shopper te worden.
edit druide - Klagen over de nieuwswaarde doe je bij feedback. foto
Geloof wel dat vooral mensen die laag opgeleid zijn en dus geen andere mogelijkheid hebben dan achter een kassa ofzo vanzelf wel chagarijnig worden.
Je zou je leven maar achter die knoppen moeten slijten.....en bijvoorbeeld een wuppie actie moeten doorstaan....
Zou ik ook niet blij van worden..
Het gemiddelde personeel nagenoeg geen interesse in het vakgebied waar ze in werken. Als de zon schijnt zijn ze liever buiten, maar ja, je moet geld hebben anders kan je niets leuks doen. En een goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, fijn weekend kan er ook al niet meer vanaf.
Dat was al niet super toen ik 10-14 jaar geleden part-time voor zoiets als Albert Heijn werkte, tegenwoordig is het al helemaal huilen met de pet.
Maar inderdaad, het is al vaker gezegd: winkelpersoneel tegenwoordig is voor 75% foto
Ben destijds bij The Phone House geweest, Scapino, Kruidvat, fotowinkels, electronicazaken..
Wel suffe dingen waar je op moet letten.. is de toonbank schoon, zijn de veters van de verkoper netjes gestrikt enz...........
En nee, voor het geld hoef je het niet te doen foto
Vind dit fenomeen trouwens veel weg hebben van nsb-praktijken, maar goed..
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Beetje doorzichtig de meeste ook nog.
Dus je vindt het een slecht iets als bedrijven willen weten of hun personeel een beetje goed werkt? foto
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
want ik heb hier een lijstje.................
De controle geldt trouwens voor alle personeel in een filiaal. Als er rottigheid is, zal de plaatselijk verantwoordlijke daarop aangesproken worden en komt er vanzelf naar boven wat er nu precies aan de hand is en wie ervan langs moet gaan krijgen.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
maar wat ik onzin vind is dat er steeds mensen blijven denken dat mensen in de winkel laag opgeleid zijn of geen diploma's hebben. (okee er zijn er wel, maar er is ook een vakopleiding voor)
Ik heb dus een diploma verkoopmedewerkster en verkoopchef op zak (doe er niks mee trouwens was bij nader inzien toch niks voor mij) naast VBO en hoe vaak ik tijdens stage wel niet minderwaardig werd aangekeken door klanten. Sommigen zag je echt denken van kijk haar nou geen diploma's, sommigen dachten echt dat je dom bent.
Maar ik vind vaak het full time en parttime personeel van overdag het chagrijnigst. Deze hebben geen toekomst op iets beters en reageren dit op klanten en het jonger personeel af (wat het in hun ogen nooit goed doet maar wat ik wel eens opvat als jaloezie)
Eigenlijk mag het niet volgens de wet, mensen op leeftijd selecteren, dat is leeftijd discriminatie, maarja wat doe je eraan, ook al is het strafbaar ik denk dat als je aangifte gaat doen of iets dergelijks ze je vierkant uitlachen.
Jah ik heb mijn auto dubbel geparkeerd, kan het niet sneller?!
Meneerwilt u misschien uw sigaar uitmaken? Roken is niet toegestaan in de winkel. Meneer: jah jij wil zeker een promotie ofzo, moet ik je een fles in je nek leggen!?
En ga zo maar door, mensen zouden eens wat meer rekening moeten houden met winkelpersoneel, want uiteindelijk vertoont winkel personeel onvriendelijk gedrag door ONS/JULLIE idiote gedrag!
Klant is koning? Dan zijn de meeste klanten toe aan de guillotine.
Heb gewoon wat geduld in een winkel,de aardbol draait voor jouzelf wel om jou, maar voor de rest van de wereld ben je maar een allerdaags stukje stront op een auto ruit. foto
Het belachelijkste wat ik ooit heb meegemaakt in mijn jaren als magazijnmedewerker:
(+/- 12.45) Auto parkeert bijna ín het magazijn. Gozer springt uit de auto en rent naar binnen, rent terug en pakt snel zijn bon. Het blonde mokkel van hem is vanaf het moment van uitstappen aan het bellen. Een collega is inmiddels de spullen aan het pakken (een nachtkasje of en een bed oid.). Het mokkel hangt (na 3 minuten te hebben geschreeuwd door te telefoon) op en begint meteen te tieren dat of het nog lang duurt en dat ze haast heeft omdat ze haar winkel moet openen om 13.00 (wij waren al om 10.00 uur open). Ik zeg (vriendelijk) tegen de mevrouw dat mijn collega ermee bezig is en ga rustig door met mijn werzaamheden aan de balie. Het mokkel begint te zeiken of ik niet kan helpen. Ik leg haar uit dat ik mijn collega op die manier alleen maar voor de voeten zal lopen en dat het dan alleen maar nog langer zal gaan duren. Mokkel begint weer te tieren en na 3 keer geroepen te hebben dat ze haar winkel om 13.00 uur moet openen heb ik het wel gehad met mijn klantvriendelijkheid en leg haar uit dat wij al vanaf 10.00 uur open waren en dat ze ook gewoon wat eerder had kunnen komen. Gevolg: mokkel boos. Na ongeveer 5 minuutjes komt mijn collega met de spullen en het enige wat het mens kan zeggen is: "Eindelijk, dat werd tijd. Kon het niet wat sneller, ik moet om 13.00 uur mijn winkel openen." Ik teken de bon van ontvangst af en wens haar nog veel plezier met haar spullen. Kennelijk is mevrouw er niet van gediend als mensen vriendelijk zijn terwijl zij haast heeft en begint weer te stijgeren. De man heeft zich er buiten gehouden en heeft rustig de spullen ingeladen. De vrouw loopt kwaad richting de uitgang en roept dat we hier nog wel wat van zullen horen.
Later die dag (uur of 15.00) belt de bedrijfsleider op om te melden dat er een vrouw een klacht bij hem heeft ingediend tegen mij en mijn collega. De vrouw diende de klacht in om +/- 13.30 bij de klantenservice in de winkel.
Toch vreemd, in het magzijn had de vrouw enorme haast omdat ze haar winkel moest openen om 13.00 en om 13.30 (iets meer dan 30 min. na vertek) dient ze persoonlijk een klacht in. Winkel openen? yeah, right!
Mensen zeiken wel over de service van medewerkers, maar het zijn vaak de zeikerds die het personeel tegen zichzelf in het harnas jaagt omdat ze zelf simpelweg geen manieren blijken te hebben en denken als consument de medewerkers in de detailhandel te mogen commanderen en op hun wenken te worden bediend. Tuurlijk, ik ben voor service maar ook voor redelijkheid. Een klant die verwacht dat medewerkers ook (bij wijze van spreken) hun auto poetst of zijn broek voor hem ophijst is bij mij (en waarschijnlijk ook bij anderen) aan het verkeerde adres. foto
edit: tip voor de jonkies onder ons met hun eerste vakantie-baantje in de detailhandel: Blijf altijd beleefd, maar ga niet kruipen voor de klant. Het is oké om de klant te wijzen op zijn eigen fouten. Verwijs de (lastige) klanten die een klacht willen indienen netjes naar de persoon of afdeling waar hij/zij de klacht kan indienen. En last but not least: als je een lastige klant hebt gehad, kijk achteraf wat je misschien beter had kunnen doen en trek er lering uit, daarna moet je het van je afschudden. Geloof me, het zal ongetwijfeld niet je laatste lastige klant zijn.
(goddank, zijn de meeste klanten (ruim 90%) wel mensen die je ook daadwerkelijk als persoon behandelen en niet als slaaf/knechtje)
vet zeg
echt
super
zo cool en gaaaaaf foto
En als je klantvriendelijk bent kom je in het weekblaadje voor Vomarmedewerkers en je krijgt punten foto
'oh...euh jah... Vergeten..' stamelde ze en ze kreeg een rooie kop!!!!
Mooie actie vind ik zelf en ze heeft het verder gewoon mee genomen. Ik snap die mensen echt niet, zeg het gewoon als je het niet wilt, dan maak ik er gewoon proefblokjes van en is iedereen weer blij.
Zij? Waarom niet gewoon het?
\[b\]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:\[/b\]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
foto
\[b\]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:\[/b\]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
ik verdien hier wel aardig mee foto
Personeel moet volgens jou op 6 jarige leeftijd beginnen met werken foto
I still hesitate to use spaces
in file names.
Ik stond gister in de rij bij de Aldi. Begonnen er allerlei mensen te zeiken over het feit dat er geen 2e kassa open ging. foto Ze verwachten de service van de AH bij de Aldi.
Dat kun je nu eenmaal verwachten van de ALDI lage prijzen maar wel lange wachtrijen voor de kassa.
altijdmeestal vriendelijk, omdat ik merkte dat ik dan ook vriendelijk werd behandeld. Dat maakt je dag toch iets dragelijker. Natuurlijk zijn er etters onder de klanten, maar ik weet zeker dat vriendelijk personeel de cliëntèle ook een stukje vriendelijker maakt. Ongeïnteresseerd of onbeleefd gedrag (wat dacht je van praten met collega's terwijl je een klant helpt!! foto ) zou voor mij in ieder geval reden zijn om personeel te ontslaan.Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken