Controleren op snelheid bij de wegwerkzaamheden op de A2 blijkt een lucratieve onderneming te zijn voor de politie. Ondanks uitgebreide aandacht in de landelijke media voor de dagelijkse snelheidsmetingen registreerde de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gisteren weer 1975 bestuurders die te hard langs de controlepost reden.
Op de plaats van de controle geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Sinds het begin van de controles in februari zijn al 35.000 bestuurders bekeurd. Aangezien de 'goedkoopste' bekeuring voor personenwagens 19 euro en voor vrachtwagens 28 euro betreft, moet de staatskas al met minstens 665.000 euro gespekt zijn.
Ik ben wel eens geflitst op de A1 aan 103 km per uur (je mag daar 100 km per uur). Ik volgde gewoon het verkeer. Volgende keer let ik niet meer op het verkeer maar kijk ik voortdurend naar mijn dashboard. Da's natuurlijk veiliger!
Automobilisten leren het hardrijden echt nooit af. Doe de boetes nog maar wat omhoog. Als ze niet willen voelen kan het ze ook niets schelen dat ze wat meer moeten betalen. Kan van die boetes weer wat extra aan veiligheid gedaan worden ter bescherming tegen die idioten die graag te hard rijden.
Hulde voor onze helden bij politie en justitie! Weer heel wat zware criminelen aangepakt zie ik. Dan mag het ook gerust wel dat ze geen tijd/zin hebben om bij diefstal/inbraak langs te komen, want ze hebben het gewoon te druk. Het is namelijk zwaar hoor, je klapstoeltje in de berm zetten en een krantje lezen, doe het maar eens na! Dat er in NL jaarlijks meer snelheids- en flitsboetes uitgeschreven worden dan in heel de VS, is dan ook tekenend voor hun tomeloze inzet om dit land beter te maken. Nogmaals: hulde!
De politie - een verkapt filiaal van de belastingdienst.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness." -Mark Steyn
Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef piet_uyttebroeck het volgende: Ik ben wel eens geflitst op de A1 aan 103 km per uur (je mag daar 100 km per uur). Ik volgde gewoon het verkeer. Volgende keer let ik niet meer op het verkeer maar kijk ik voortdurend naar mijn dashboard. Da's natuurlijk veiliger!
Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als 'kilometercorrectie'. In ieder geval dat hoor je altijd bij 'Blik op de Weg' ed. Deze bedraagt 5 kilometer en dus heb je misschien wel 8 km per uur te hard gereden. Jij crimineel
Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef piet_uyttebroeck het volgende: Ik ben wel eens geflitst op de A1 aan 103 km per uur (je mag daar 100 km per uur). Ik volgde gewoon het verkeer. Volgende keer let ik niet meer op het verkeer maar kijk ik voortdurend naar mijn dashboard. Da's natuurlijk veiliger!
Voor je rijbewijs heb je geleerd dat je zo veilig mogelijk moet rijden binnen de gestelde regels. Als je het niet aan kan om veilig te rijden omdat je met een snelheid rijd die het geldende maximum is moet je dus gewoon wat langzamer gaan rijden.
Op woensdag 22 maart 2006 02:22 schreef LeefbaarFok het volgende: [..] Ja, dat is gemakkelijker dan de Samirs A. oppakken, hè? Het naaien van de gewone burger gaat gewoon door.
Automobilisten die te hard rijden naaien zichzelf en hun omgeving.
Op woensdag 22 maart 2006 02:23 schreef NoBody122 het volgende: Zeer triest bezig die flitslui foto
Het is triester dat automobilisten de regels niet kennen of niet willen kennen en vervolgens gaan mopperen dat ze daarop betrapt worden en een boete krijgen.
Tja als ze gaan controleren 10 meter na het 70 bord dat 2 KM verwijderd is van de mogelijke verwerkzaamheden, meestal controleren ze pas als de wegwerkzaamheden even zijn gestopt.
Dit is echt geld klopperij, slaat nergens op, en is alleen maar staatskas spekkend.
Op woensdag 22 maart 2006 02:18 schreef StefanP het volgende: Hulde voor onze helden bij politie en justitie! Weer heel wat zware criminelen aangepakt zie ik. Dan mag het ook gerust wel dat ze geen tijd/zin hebben om bij diefstal/inbraak langs te komen, want ze hebben het gewoon te druk. Het is namelijk zwaar hoor, je klapstoeltje in de berm zetten en een krantje lezen, doe het maar eens na! Dat er in NL jaarlijks meer snelheids- en flitsboetes uitgeschreven worden dan in heel de VS, is dan ook tekenend voor hun tomeloze inzet om dit land beter te maken. Nogmaals: hulde!
De politie - een verkapt filiaal van de belastingdienst.
Ik stel voor dat jij eens een dagje met die wegwerkers mee gaat lopen zakkenwasser. Je moet daar maar eens gaan staan. Werken aan de weg terwijl er zo'n associaal stuk vreten zoals jij langs komt vliegen. En ja...Ik heb die ervaring dus, dus ik weet hoe het aanvoelt als je aan de kant van de weg aan het werk bent en er weer zo'n associale hufter langsblaast om jou uit je schoenen te rijden. Dus voordat je weer eens met jouw soort stompzinnig gezeik komt...Loop eerst eens een dagje mee. Kijken hoe je dan reageert op dit soort berichten.
Op woensdag 22 maart 2006 02:36 schreef xippie het volgende: Dit is echt geld klopperij, slaat nergens op, en is alleen maar staatskas spekkend.
Veiligheid is meer dan op je rem trappen als je kan zien dat mensen aan het werk zijn. Als je dat nergens op vind slaan ben je je roze papiertje niet waard.
Op woensdag 22 maart 2006 02:42 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij eens een dagje met die wegwerkers mee gaat lopen zakkenwasser. Je moet daar maar eens gaan staan. Werken aan de weg terwijl er zo'n associaal stuk vreten zoals jij langs komt vliegen. En ja...Ik heb die ervaring dus, dus ik weet hoe het aanvoelt als je aan de kant van de weg aan het werk bent en er weer zo'n associale hufter langsblaast om jou uit je schoenen te rijden. Dus voordat je weer eens met jouw soort stompzinnig gezeik komt...Loop eerst eens een dagje mee. Kijken hoe je dan reageert op dit soort berichten.
Och... of je nou met 70 km/u of met 75 km/u aangereden wordt: pijn doet het toch wel...
jammer dat de politie niets beters te doen heeft... maar goed, het gaat hier natuurlijk primair om het staatskas spekken en bonnenquota's halen, en in dat opzicht kunnen we tevreden zijn met onze vrienden bij de politie... -zucht-
tijd dat mensen zich leren aan de regels te houden foto nou lees je hier al die commentaren, moet je ze eens lezen als er iemand verongelukt doordat een hardrijder zich niet aan de regels houdt.
Dat zal wel meer zijn he als 665.000 pleuro, Volgens mij is het tegenwoordig zo, dat bij wegwerkzaamheden je overtreding dubbel telt?? beetje triest word ik hier van! ze moeten gewoon kijken naar de algemene snelheid als iedereen 80 rijd en een persoon 90 dan moeten ze die pakken! Gewoon wat soepeler beoordelen!! Hier houden die agenten volgens mij een wedstrijdje, wie zoveel mogelijk geld kan binnenhalen in een zo kort mogelijke tijd! BAH foto
Op woensdag 22 maart 2006 02:30 schreef kodak het volgende:
[..]
Het is triester dat automobilisten de regels niet kennen of niet willen kennen en vervolgens gaan mopperen dat ze daarop betrapt worden en een boete krijgen.
Nederlands, 's werelds meest dichtgebouwde flitscetrum. Het is gewoon een geïnstitutionaliseerde en gelegaliseerde roversbende, die hele fiscus.
Alternatief is simpel: de belasting hier en daar voor ettelijke 1000- euro's oplichten. Gewoon terugvorderen wat ze van je stelen. Ze hebben toch te weinig belastingcontroleurs die je hele zooitje kunnen nalopen dus doen ze het enkel als het boven bepaalde waarden uitkomt. Ze weten dat ze steeds minder goed kunnen controleren, dus gaan ze spotjes uitgeven waarin ze waarschuwen dat ze echt wel extra hard gaan controleren. Zwaktebod is dat. Kunst is nou net om het zo aannemelijk te maken (onafgeronde waarden) dat ze je zelfs geld teruggeven met de complimenten van Nederland N.V. foto
Op woensdag 22 maart 2006 06:48 schreef Slagroomspuiter het volgende: Dat zal wel meer zijn he als 665.000 pleuro, Volgens mij is het tegenwoordig zo, dat bij wegwerkzaamheden je overtreding dubbel telt?? beetje triest word ik hier van! ze moeten gewoon kijken naar de algemene snelheid als iedereen 80 rijd en een persoon 90 dan moeten ze die pakken! Gewoon wat soepeler beoordelen!! Hier houden die agenten volgens mij een wedstrijdje, wie zoveel mogelijk geld kan binnenhalen in een zo kort mogelijke tijd! BAH foto
We bepalen het toch echt zelf, ergens moet het geld voor het ideaal van een kapot gesubsidieerde verzorgingsstaat in combinatie met een immigratieland vandaan komen. foto
Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef piet_uyttebroeck het volgende: Ik ben wel eens geflitst op de A1 aan 103 km per uur (je mag daar 100 km per uur). Ik volgde gewoon het verkeer. Volgende keer let ik niet meer op het verkeer maar kijk ik voortdurend naar mijn dashboard. Da's natuurlijk veiliger!
Met 103 KM per uur word je niet geflitst. Je hebt gewoon veel harder gereden, en hebt de mazzel dat er 6 KM compensatie is, waardoor je maar voor 103KM/h beboet werd. Dit nog los van het feit dat bij 99% van de auto's de kilometer teller bij 100KM/h rond de 5KM te laag aangeeft. Jij hebt op je teller dus gewoon 103+6+5= 114KM/h gereden. Ga dus niet klagen dat je maar voor 3KM te hard beboet werd.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
Tsja, als je niet te hard rijdt hoef je ook niet te dokken. Als iedereen zich nou voor de grap aan de snelheid zou houden zouden die flitsers niet meer rendabel zijn en zijn ze vanzelf weg.
Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven) Que sera sera Niet up to date fotoboek!
Op woensdag 22 maart 2006 07:41 schreef Sakura het volgende: Met 103 KM per uur word je niet geflitst. Je hebt gewoon veel harder gereden, en hebt de mazzel dat er 6 KM compensatie is, waardoor je maar voor 103KM/h beboet werd. Dit nog los van het feit dat bij 99% van de auto's de kilometer teller bij 100KM/h rond de 5KM te laag aangeeft. Jij hebt op je teller dus gewoon 103+6+5= 114KM/h gereden. Ga dus niet klagen dat je maar voor 3KM te hard beboet werd.
Op woensdag 22 maart 2006 02:18 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als 'kilometercorrectie'. In ieder geval dat hoor je altijd bij 'Blik op de Weg' ed. Deze bedraagt 5 kilometer en dus heb je misschien wel 8 km per uur te hard gereden. Jij crimineel
Deze bedraagt 3 km, of 3 % (wat groter is). En WAAROM SNAPT NIEMAND IETS VAN CORRECTIES????? Je rijdt 103, ze meten 106, en corrigeren naar 103! (iets anders kunnen ze niet bewijzen namelijk!) Het kan ook zijn dat je 109 reed, ze 106 meten, en corrigeren naar 103 trouwens.... Waarom denkt iedereen toch dat die correctie van de WERKELIJKE snelheid afgaat en niet van de GEMETEN snelheid?
Op woensdag 22 maart 2006 02:21 schreef kodak het volgende:
[..]
Voor je rijbewijs heb je geleerd dat je zo veilig mogelijk moet rijden binnen de gestelde regels. Als je het niet aan kan om veilig te rijden omdat je met een snelheid rijd die het geldende maximum is moet je dus gewoon wat langzamer gaan rijden.
Wat mij het meest stoort is dat tegenwoordig enkel nog maar beboet word om het incasseren lijkt wel. Zeg het maar als ik het fout heb maar heeft de politie niet zelfs quota's van hoeveelheden boetes die ze moeten uitschrijven? Kijk, dan loopt het natuurlijk wel een beetje scheef.
Voorbeeldje: laatst werd ik aangehouden in Purmerend. Gewoon algemene controle. Laat ik nou net op die ene dag m'n rijbewijs niet bij me hebben, gewoon stom vergeten (slap excuus, ik weet het). Hup, 50,- euro aan m'n broek. En de agent maar vertellen hoe kut hij het vond om mij een boete te geven. Ok, we hebben een identificatieplicht, maar volgens mij is het niet helemaal de bedoeling om dat te gebruiken om een paar makkelijke centen te verdienen.
Hetzelfde tegenwoordig met de snelheidsboetes (vooral door flitsen). Die hebben naar mijn mening helemaal niks met verkeersveiligheid te maken. Als je je als overheid echt zoveel zorgen maakt over verkeersveiligheid, zorg dan dat er in je land geen auto's te koop zijn die ruim 200 km/u kunnen rijden.
En begin ook niet een slap verhaal over verantwoording en volwassen zijn, want 's morgens in de spits in de file staan geen volwassen en verantwoordelijke mensen, maar enkel een troep schapen die maar 1 ding wil: zo snel mogelijk van A naar B, en het maakt niet uit hoe. En ja, ik sta daar zelf ook tussen.
En voor de mensen die toch een prent krijgen: (of het echt zo is weet ik niet 100% zeker) als je je boete betaald, betaal dan 1,- euro teveel. Dat schijnt nogal wat administratieve rompslomp te veroorzaken (om die ene euro terug te betalen). Voor de wat ranncuneuzere mensen onder ons...
"God is a kid with an antfarm..." "King Kong ain't got shit on me!!"
Sorry hoor, maar hoe stom kan je zijn. Staat een groot bord, zo hard mag je. Als je je daar niet aan houdt moet je ook niet zeuren als je een boete thuisgestuurd krijgt.
[ Ik loop op de accu van m'n iPod :) | ik | Specs ]
Wegwerkers schijnen regelmatig te maken te hebben met agressie. Van mensen die er hard langsscheuren tot dingen die uit rijdende auto's worden gesmeten. Ongeduldige automobilisten kunnen er niet tegen dat wegwerkers de wegen onder veilige omstandigheden willen verbeteren. Voor mij kunnen boetes op dit soort overtredingen niet hoog genoeg zijn.
En voor de mensen die me een moraalridder vinden: zonder wegwerkzaamheden rijd ik gemiddeld zo'n 150 km/h over de snelweg. Niets mis met snel opschieten, maar niet ten koste van andermans veiligheid foto
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op woensdag 22 maart 2006 08:32 schreef stbabylon het volgende: Ik heb een idee: Als iedereen zich nou eens aan de snelheid gaat houden, dan hoeft de politie ook niet meer te flitsen
Maar ja, dat klinkt natuurlijk wel erg simpel...
Ik heb een idee: Als de politie nou alleen op plekken flitst waar vaak ongelukken gebeuren........
Op woensdag 22 maart 2006 02:23 schreef kodak het volgende:
[..]
Niet te hard is geen boete, simpel. Als je geen zin hebt om te betalen moet je je gewoon aan de verkeersregels houden.
Ik ben deze week al 5x langs wegwerkzaamheden gereden (zogenaamd) waar de snelheid van 100 naar 70 teruggebracht werd. Prima natuurlijk maar als er 5x niemand aan het werk is dan vraag ik me af waarom ik uberhaupt nog 70 moet gaan rijden foto Als er mensen aan de weg daadwerkelijk BEZIG zijn dan hou ik me echt altijd wel aan de max snelheid, ik vind het gewoon asociaal om daar hard langs te scheuren. Helaas gebeurd het vaker dat er niemand aan het werk is dan dat er wel mensen aan het werk zijn foto
Als ze daar nou eens op zouden letten dan zouden ook veel meer mensen zich aan de snelheid houden -> wegwerkzaamheden met mensen aan het werk, ik pas mijn snelheid aan (en stevig controleren!) Wegwerkzaamheden zonder iemand te zien = geen snelheidsverlaging en al helemaal niet kinderachtig gaan staan flitsen foto
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op woensdag 22 maart 2006 02:21 schreef kodak het volgende:
[..]
Voor je rijbewijs heb je geleerd dat je zo veilig mogelijk moet rijden binnen de gestelde regels. Als je het niet aan kan om veilig te rijden omdat je met een snelheid rijd die het geldende maximum is moet je dus gewoon wat langzamer gaan rijden.
Binnen de gestelde regels???? Hier in nederland word je gek van de verkeersregels/verbodsborden. Flitsen is een absurde manier van snelheidscontrole, ga ik iemand inhalen dan moet ik accelereren om er voorbij te kunnen, logisch, rijd die gene op een 120 km weg en je voorganger rijdt pak hem beet 105 o.i.d. en ik wil er voorbij, moet ik meer het gas intrappen om het achterop komend verkeer niet in gevaar te brengen dus zal ik de max snelheid inderdaad iets overschrijden (+/-130)en inhalen(bijvoorbeeld een bestelbus die mij het zicht belemmerd en ik niet anticiperend kan rijden) en om niet de voorste in de file te zijn foto , daarna zak ik wel terug naar 120, en daar zit het hem, net in die inhaal manouvre word ik geflitst, ja en dan heb je hem wel te pakken he. Beter is traject controle waar de snelheid gemeten word van punt a naar punt b. flitsen is gewoon weg kut. Nu nog andere dingen. 1) die belachelijke gele vangrailbordjes, lekker save voor motorrijders, als die de vangrail raken, en ze maken een sliding over de vangrail of er tegen aan, met zo'n "gladde rail"kun je nog wel mazzel hebben, behalve als je om de 100 meter zo'n kutbordje tegenkomt, die snijd je open van boven tot onder. Je gaat ook op die bordjes letten "zo van waar staan ze, hoe hard mag ik hier". Ik betrap me er wel eens op dat ik meer op de bordjes let dan op de weg. 2) wegwerkzaamheden, moeten gebeuren ben er ook blij om. Maar je rijd op een X weg, eerst 120 km uur, dan een groot 100 km schreeuwend kut bord, en vervolgens een 70 km uur bord(wegwerkzaamheden) dit kan dus gebeuren op een traject van een paar kilometer. Zondags wordt er niet gewerkt, maar denk je dat ze die borden dan even weghalen of afdekken(uitgezonderd wegwegversmallingen ect)????? Nee natuurlijk niet, is te moeilijk denk ik. en nog maar niet te spreken van de opheffingsborden aan het einde van de werkzaamheden, die worden gemakshalve ook wel eens vergeten, rijd je dus steeds minimale snelheid, en maardenken "waar mag ik het gas weer intrappen". 3) dan nog de 80 km shit rond de grote steden, om de smog te reduceren omfg, durf te wedden dat mijn auto meer co2 en andere troep uitwalmt met 80 km uur dan wanneer hij idle draait (100-110). Lekker slim een 4 baans weg aanleggen waar iedereen 80 moet rijden, wel de proef heeft al uitgewezen dat er meer files door ontstaan, dus meer smog fotofoto Waarom zetten we eigenlijk iedere keer een vrouw op die post van verkeer en waterstaat. Die laten zich slechts informeren door zogenaamde deskundigen en maken steeds de grootset blunders. Neelie Smit Kroes---- granada duwbakaffaire, slechte verkeers regels
Hanja Mijwegen---(huillie bijlmerramp), spitsstrook kosten 80 miljoen weggegooid geld.
Pijes----trajectcontrole/rekeningrijden de vervuiler betaald. opzich een goed plan, maar wil opnieuw het wiel uitvinden ipv eerst eens in het buitenland te kijken(zweden) hoe het daar werkt. 270 miljoen gekost en nog steeds geen goed werkend systeem. GEEN VROUWEN MEER OP DEZE POSTEN, ZIJN ZOWIEZO NIET TECHNISCH ONDERLEGD (MEESTE), VELEN KUNNEN NIET EENS EEN BAND OP POMPEN OMFG fotofotofoto
Er is niks zo asociaal als hard langs de weg werkzaamheden rijden. Zeker als er mensen aan het werk zijn. En of je nu 5 km te hard rijd of 100,,, houd je gewoon aan de regels foto
Snelheidscontroles hebben op snelwegen geen enkele zin! Ze beschermen je echt niet. Alleen in de bebouwde kom kan het voetgangers en fietsers beschermen.
Ze zouden je alleen tegen jezelf beschermen wanneer ze op de snelweg slechts geactiveerd worden bij mist, zeer slecht weer, etc. etc. Als op die momenten een bord met "100" of "70" boven de snelweg gaat knipperen, dan denk ik dat veel mensen daar naar zullen luisteren.
Doen ze dat niet, dan worden ze geflitst. Pas dan dragen die dingen bij aan de verkeersveiligheid. Op een zomermiddag, 25 graden maakt het voor de verkeersveiligheid echt geen fuck uit of ik 120 of 140 rij. Als ik maar voldoende afstand hou!
En dat laatste.... Dat is nog wel het allerbelangrijkste!
Peijs foto Flitsers op de snelweg foto Flitsers in de bebouwde kom foto Flitsers die alleen geactiveerd worden bij werkzaamheden, bij hevige regenval, gladheid en mist foto Afstand houden foto
Op woensdag 22 maart 2006 08:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben deze week al 5x langs wegwerkzaamheden gereden (zogenaamd) waar de snelheid van 100 naar 70 teruggebracht werd. Prima natuurlijk maar als er 5x niemand aan het werk is dan vraag ik me af waarom ik uberhaupt nog 70 moet gaan rijden foto
Ook al staan er geen wegwerkers; de situatie aldaar is door o.a. versmalling en tijdelijke vangrails niet veilig genoeg om de normale maximumsnelheid te kunnen rijden. Wat is er mis met even je gaspedaal loslaten en zo even om je eigen en andermans veiligheid denken ? Die ene minuut die je later op je bestemming aankomt moet je dan maar even incalculeren met je vertrektijd.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Als er 70 staat moet je 70 rijden. Klaar. Rijd je harder dan moet je bekeurd worden. Hoe moeilijk is het om je aan de verkeersregels te houden? foto
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende: Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
alle media berichten hierover...
edit: O ja, vergeet natuurlijk het oprollen van hennep-plantages niet.
De politie - een verkapt filiaal van de belastingdienst.
foto
-Mark Steyn
Het naaien van de gewone burger gaat gewoon door.
Zeer triest bezig die flitslui foto
Dit is echt geld klopperij, slaat nergens op, en is alleen maar staatskas spekkend.
Dus voordat je weer eens met jouw soort stompzinnig gezeik komt...Loop eerst eens een dagje mee. Kijken hoe je dan reageert op dit soort berichten.
jammer dat de politie niets beters te doen heeft... maar goed, het gaat hier natuurlijk primair om het staatskas spekken en bonnenquota's halen, en in dat opzicht kunnen we tevreden zijn met onze vrienden bij de politie... -zucht-
tijd dat mensen zich leren aan de regels te houden foto
nou lees je hier al die commentaren, moet je ze eens lezen als er iemand verongelukt doordat een hardrijder zich niet aan de regels houdt.
Hier houden die agenten volgens mij een wedstrijdje, wie zoveel mogelijk geld kan binnenhalen in een zo kort mogelijke tijd! BAH foto
Libertatem
Custodiamus
Alternatief is simpel: de belasting hier en daar voor ettelijke 1000- euro's oplichten. Gewoon terugvorderen wat ze van je stelen. Ze hebben toch te weinig belastingcontroleurs die je hele zooitje kunnen nalopen dus doen ze het enkel als het boven bepaalde waarden uitkomt. Ze weten dat ze steeds minder goed kunnen controleren, dus gaan ze spotjes uitgeven waarin ze waarschuwen dat ze echt wel extra hard gaan controleren. Zwaktebod is dat. Kunst is nou net om het zo aannemelijk te maken (onafgeronde waarden) dat ze je zelfs geld teruggeven met de complimenten van Nederland N.V. foto
Snap de 70 hier ook niet echt. 90 zou meer op zn plaats zijn, maar ja, ben benieuwd wanneer ze binnen gaan stromen, maar mss heb ik eens geluk
Je hebt gewoon veel harder gereden, en hebt de mazzel dat er 6 KM compensatie is, waardoor je maar voor 103KM/h beboet werd.
Dit nog los van het feit dat bij 99% van de auto's de kilometer teller bij 100KM/h rond de 5KM te laag aangeeft.
Jij hebt op je teller dus gewoon 103+6+5= 114KM/h gereden. Ga dus niet klagen dat je maar voor 3KM te hard beboet werd.
foto
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=103
Je rijdt 103, ze meten 106, en corrigeren naar 103! (iets anders kunnen ze niet bewijzen namelijk!)
Het kan ook zijn dat je 109 reed, ze 106 meten, en corrigeren naar 103 trouwens.... Waarom denkt iedereen toch dat die correctie van de WERKELIJKE snelheid afgaat en niet van de GEMETEN snelheid?
Voorbeeldje: laatst werd ik aangehouden in Purmerend. Gewoon algemene controle. Laat ik nou net op die ene dag m'n rijbewijs niet bij me hebben, gewoon stom vergeten (slap excuus, ik weet het). Hup, 50,- euro aan m'n broek. En de agent maar vertellen hoe kut hij het vond om mij een boete te geven. Ok, we hebben een identificatieplicht, maar volgens mij is het niet helemaal de bedoeling om dat te gebruiken om een paar makkelijke centen te verdienen.
Hetzelfde tegenwoordig met de snelheidsboetes (vooral door flitsen). Die hebben naar mijn mening helemaal niks met verkeersveiligheid te maken. Als je je als overheid echt zoveel zorgen maakt over verkeersveiligheid, zorg dan dat er in je land geen auto's te koop zijn die ruim 200 km/u kunnen rijden.
En begin ook niet een slap verhaal over verantwoording en volwassen zijn, want 's morgens in de spits in de file staan geen volwassen en verantwoordelijke mensen, maar enkel een troep schapen die maar 1 ding wil: zo snel mogelijk van A naar B, en het maakt niet uit hoe. En ja, ik sta daar zelf ook tussen.
En voor de mensen die toch een prent krijgen: (of het echt zo is weet ik niet 100% zeker) als je je boete betaald, betaal dan 1,- euro teveel. Dat schijnt nogal wat administratieve rompslomp te veroorzaken (om die ene euro terug te betalen). Voor de wat ranncuneuzere mensen onder ons...
"King Kong ain't got shit on me!!"
Sorry hoor, maar hoe stom kan je zijn. Staat een groot bord, zo hard mag je. Als je je daar niet aan houdt moet je ook niet zeuren als je een boete thuisgestuurd krijgt.
En voor de mensen die me een moraalridder vinden: zonder wegwerkzaamheden rijd ik gemiddeld zo'n 150 km/h over de snelweg. Niets mis met snel opschieten, maar niet ten koste van andermans veiligheid foto
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Als de politie nou alleen op plekken flitst waar vaak ongelukken gebeuren........
Als er mensen aan de weg daadwerkelijk BEZIG zijn dan hou ik me echt altijd wel aan de max snelheid, ik vind het gewoon asociaal om daar hard langs te scheuren. Helaas gebeurd het vaker dat er niemand aan het werk is dan dat er wel mensen aan het werk zijn foto
Als ze daar nou eens op zouden letten dan zouden ook veel meer mensen zich aan de snelheid houden -> wegwerkzaamheden met mensen aan het werk, ik pas mijn snelheid aan (en stevig controleren!)
Wegwerkzaamheden zonder iemand te zien = geen snelheidsverlaging en al helemaal niet kinderachtig gaan staan flitsen foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
1) die belachelijke gele vangrailbordjes, lekker save voor motorrijders, als die de vangrail raken, en ze maken een sliding over de vangrail of er tegen aan, met zo'n "gladde rail"kun je nog wel mazzel hebben, behalve als je om de 100 meter zo'n kutbordje tegenkomt, die snijd je open van boven tot onder. Je gaat ook op die bordjes letten "zo van waar staan ze, hoe hard mag ik hier". Ik betrap me er wel eens op dat ik meer op de bordjes let dan op de weg.
2) wegwerkzaamheden, moeten gebeuren ben er ook blij om. Maar je rijd op een X weg, eerst 120 km uur, dan een groot 100 km schreeuwend kut bord, en vervolgens een 70 km uur bord(wegwerkzaamheden) dit kan dus gebeuren op een traject van een paar kilometer. Zondags wordt er niet gewerkt, maar denk je dat ze die borden dan even weghalen of afdekken(uitgezonderd wegwegversmallingen ect)????? Nee natuurlijk niet, is te moeilijk denk ik.
en nog maar niet te spreken van de opheffingsborden aan het einde van de werkzaamheden, die worden gemakshalve ook wel eens vergeten, rijd je dus steeds minimale snelheid, en maardenken "waar mag ik het gas weer intrappen".
3) dan nog de 80 km shit rond de grote steden, om de smog te reduceren omfg, durf te wedden dat mijn auto meer co2 en andere troep uitwalmt met 80 km uur dan wanneer hij idle draait (100-110). Lekker slim een 4 baans weg aanleggen waar iedereen 80 moet rijden, wel de proef heeft al uitgewezen dat er meer files door ontstaan, dus meer smog
fotofoto
Waarom zetten we eigenlijk iedere keer een vrouw op die post van verkeer en waterstaat. Die laten zich slechts informeren door zogenaamde deskundigen en maken steeds de grootset blunders.
Neelie Smit Kroes---- granada duwbakaffaire, slechte verkeers regels
Hanja Mijwegen---(huillie bijlmerramp), spitsstrook kosten 80 miljoen weggegooid geld.
Pijes----trajectcontrole/rekeningrijden de vervuiler betaald. opzich een goed plan, maar wil opnieuw het wiel uitvinden ipv eerst eens in het buitenland te kijken(zweden) hoe het daar werkt. 270 miljoen gekost en nog steeds geen goed werkend systeem.
GEEN VROUWEN MEER OP DEZE POSTEN, ZIJN ZOWIEZO NIET TECHNISCH ONDERLEGD (MEESTE), VELEN KUNNEN NIET EENS EEN BAND OP POMPEN OMFG
fotofotofoto
Er is niks zo asociaal als hard langs de weg werkzaamheden rijden.
Zeker als er mensen aan het werk zijn.
En of je nu 5 km te hard rijd of 100,,,
houd je gewoon aan de regels foto
Ze zouden je alleen tegen jezelf beschermen wanneer ze op de snelweg slechts geactiveerd worden bij mist, zeer slecht weer, etc. etc. Als op die momenten een bord met "100" of "70" boven de snelweg gaat knipperen, dan denk ik dat veel mensen daar naar zullen luisteren.
Doen ze dat niet, dan worden ze geflitst. Pas dan dragen die dingen bij aan de verkeersveiligheid. Op een zomermiddag, 25 graden maakt het voor de verkeersveiligheid echt geen fuck uit of ik 120 of 140 rij. Als ik maar voldoende afstand hou!
En dat laatste.... Dat is nog wel het allerbelangrijkste!
Peijs foto
Flitsers op de snelweg foto
Flitsers in de bebouwde kom foto
Flitsers die alleen geactiveerd worden bij werkzaamheden, bij hevige regenval, gladheid en mist foto
Afstand houden foto
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Rijd je harder dan moet je bekeurd worden. Hoe moeilijk is het om je aan de verkeersregels te houden? foto
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken