Controleren op snelheid bij de wegwerkzaamheden op de A2 blijkt een lucratieve onderneming te zijn voor de politie. Ondanks uitgebreide aandacht in de landelijke media voor de dagelijkse snelheidsmetingen registreerde de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gisteren weer 1975 bestuurders die te hard langs de controlepost reden.
Op de plaats van de controle geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Sinds het begin van de controles in februari zijn al 35.000 bestuurders bekeurd. Aangezien de 'goedkoopste' bekeuring voor personenwagens 19 euro en voor vrachtwagens 28 euro betreft, moet de staatskas al met minstens 665.000 euro gespekt zijn.
Ik blijf bij mijn mening: de beste manier om de politie terug te naaien is gewoon netjes de maximumsnelheid te rijden, liefst nog iets eronder. Vaak is het inderdaad geldklopperij; nou ik zou zeggen waarom daaraan meewerken? De best mogelijke lange tong is zorgen dat ze geen cent meer 'verdienen'.
"There is no much you can do about being an idiot, but about being an ignorant you have an option."
Op woensdag 22 maart 2006 03:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Och... of je nou met 70 km/u of met 75 km/u aangereden wordt: pijn doet het toch wel...
jammer dat de politie niets beters te doen heeft... maar goed, het gaat hier natuurlijk primair om het staatskas spekken en bonnenquota's halen, en in dat opzicht kunnen we tevreden zijn met onze vrienden bij de politie... -zucht-
Je moet toch een grens stellen? Hoe dom ben je nou eigenlijk? Hou je gewoon aan de maximum snelheid dan heb je ook niks te zeiken! foto
En dan zie je dat je voor 22 euro een waterpomp kan kopen in Afrika, een die het hele dorp voorziet van schoon drinkwater.... of denk je dat ze het geld stoppen in de broodjes, die de rijke zakelui eten tussen de 'vergaderingen' door, rijkelijk belegd met zalm....
Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef kodak het volgende: Automobilisten leren het hardrijden echt nooit af.
Maar WAAROM zouden wij het moeten afleren?
* Omdat jij niet 'snel' genoeg bent om fatsoenlijk met verkeer om te gaan? * Omdat jij eigenlijk een bril of lenzen moet dragen, maar dat niet doet en daarom te weinig ziet? * Omdat jij de reactiesnelheid van een dode schildpad hebt? * Omdat jij niet je hoofd kan draaien en tegelijkertijd rechtuit kan blijven rijden? * Omdat jij je spiegels zo hebt staan dat je voornamelijk jezelf ziet? * Omdat jij de zenuwen hebt van een chihuahua hondje?
Want 'beter voor het milieu' zou zijn als iedereen die beroerd rijdt van de weg af gehaald zou worden.
En 'beter voor de verkeersveiligheid' zou het ook zijn als iedereen die beroerd rijdt van de weg af gehaald zou worden.
Dan zou je echt 25% minder auto's op de weg hebben (25% zou b.v. een bril moeten dragen in de auto, maar doet dat gewoon niet).
Echt *iedereen* zou beter af zijn als de mensen die beroerd rijden gewoon van de weg af gehaald zouden worden. Geen files meer op de weg, geen gevaarlijke situaties meer op de weg, minder luchtvervuiling, het openbaar vervoer zou beter gebruikt worden, het asfalt zou langer mee gaan, etc. etc.
Maar nee, het hele punt is dat de overheid HEEL VEEL geld verdient aan auto's.
* Aan de BPM. Een fscking 45,2% van de catalogusprijs mag je nog eens bij gaan betalen als je een auto koopt. Een auto van 20.000 euro kost je dus nog eens zo'n 9000 euro aan belasting. * Aan de benzine. Een liter benzine kost zeg maar 0,50 euro kaal. Daar komt dan 0,67 cent accijns overheen. En nog eens 0,22 cent BTW. Voor elke 0,50 cent benzine betaal je dus 0,89 cent aan diverse belastingen. * Aan de snelheidsboetes. Well, je ziet in dit bericht wel hoeveel daar aan verdiend wordt...
En nog steeds rijden er mensen rond die een bord pas kunnen lezen als ze er 10 meter van af zijn. Mensen die op de snelweg ineens hun gas los laten omdat ze anders te hard voorbij het bord schieten en het niet kunnen lezen. Mensen die de afslag pas zien als ze er al bijna naast rijden. Mensen die invoegende auto's pas zien wanneer het te laat is en ze op hun remmen moeten. Levensgevaarlijke situaties.
Oke t is natuurlijk niet leuk om een boete te krijgen als je 10 km te hard rijdt, maar dit is wel gewoon te hard. Mensen rijden nu gewoon naar de snelheid die hun het best uitkomt! En die snelheid willen ze nog gaan verdedigen ook foto t is toch opvallend dat als mensen een rijbewijs willen, ze netjes 120 rijden met examen en aan alle borden houden....maar owee als ze rijbewijs hebben, hebben ze weer andere plannen die beter zijn voor hun!
Op woensdag 22 maart 2006 12:29 schreef Aliisia het volgende: En dan zie je dat je voor 22 euro een waterpomp kan kopen in Afrika, een die het hele dorp voorziet van schoon drinkwater.... of denk je dat ze het geld stoppen in de broodjes, die de rijke zakelui eten tussen de 'vergaderingen' door, rijkelijk belegd met zalm....
Gods.
Jij eet enkel droog brood soepel gehouden met wat water begrijp.
Op woensdag 22 maart 2006 12:29 schreef Aliisia het volgende: En dan zie je dat je voor 22 euro een waterpomp kan kopen in Afrika, een die het hele dorp voorziet van schoon drinkwater.... of denk je dat ze het geld stoppen in de broodjes, die de rijke zakelui eten tussen de 'vergaderingen' door, rijkelijk belegd met zalm....
Gods.
Voor het geld wat al die apparatuur heeft gekost en wat het kost zo'n werkeloze BOA een dagje langs de weg te zetten kunnen ze een complete zuiveringsinstallatie en powerplant plaatsen in Afrika. Ook kunnen ze dan meteen aan de digitale televisie daar. Bedoel je dat?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Ook al staan er geen wegwerkers; de situatie aldaar is door o.a. versmalling en tijdelijke vangrails niet veilig genoeg om de normale maximumsnelheid te kunnen rijden.
Als je bang wordt als je wat dichter langs de vangrails rijdt, moet je maar stoppen met autorijden, anders breng je anderen ook in gevaar.
Lekker achterbaks in de bosjes staan flitsen met een thermoskan koffie en broodjes is natuurlijk "veiliger" dan daadwerkelijk achter boeven aan te gaan.. foto
Op woensdag 22 maart 2006 09:57 schreef copperhead het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er veroorzaakt dan, kots van deze opmerkingen, ligt niet altijd aan je zelf als je een aanrijding krijgt. Er spelen vele externe factoren mee, en ongeluk zit in een klein hoekje.Net als die zogenaamde oudjes, ja je hebt ze nog de fossielen sie 80 op de snelweg rijden, ja die krijgen geen ongelukken, die veroorzaken ze alleen.
Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje. En iemand die heel goed oplet en 100% met het verkeer om zich heen bezig is kan zelfs in die kleine hoekjes kijken. Geloof me nu maar; ik rij ook motor en mijn enige kreukelzone is dan de afstand die ik weet te houden tot potentieel gevaarlijke situaties en de daarbij behorende snelheid ( plus natuurlijk adequate voertuigbeheersing ). Waar ik op m'n tweewieler tot 200 meter vooruit ( en achteruit ) kijk, zien helaas te veel mensen alleen de bumper van het voertuig voor ze op 5 meter afstand. En DAT is nu zo'n typisch klein hoekje waar jij t over hebt.
En oudere mensen hebben evenveel recht op die weg als jij. Daar heb je dan maar gewoon rekening mee te houden. Maar veel van die heethoofden hier snappen volgens mij niet meer zo goed wat 'rekening houden met' nu eigenlijk betekent. En daar kots IK op.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Fijn beleid hier, Gestraft worden voor netjes meegaan met de stroming foto
Die max snelheid deugt daar overduidelijk niet. Iedereen moet gewoon massaal weigeren te betalen of bezwaarschiften indienen, blijkbaar is dat het enige wat werkt. Aan de foute maximumsnelheid houden is in dit geval geen optie omdat je dan alleen maar het verkeer ophoud en je medeweggebruikers tot last bent.
Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef kodak het volgende: Automobilisten leren het hardrijden echt nooit af. Doe de boetes nog maar wat omhoog. Als ze niet willen voelen kan het ze ook niets schelen dat ze wat meer moeten betalen. Kan van die boetes weer wat extra aan veiligheid gedaan worden ter bescherming tegen die idioten die graag te hard rijden.
Laat me raden.... Geen rijbewijs of iemand die nooit of sporadisch buiten de stad rijdt.... hou toch op met het geloven in die propaganda dat het om de veiligheid gaat.
Op woensdag 22 maart 2006 10:55 schreef Robi02 het volgende: Wat een gezeur over de staatskas spekken. Als iedereen zich gewoon netjes aan de snelheid houd dan is er niks aan de hand. En als jij vind dat je harder kan dan mag..ga je gang. Maar dan niet gaan huilen als er een bekeuring op de mat valt want je was gewaarschuwd.
Er stonden ook ergens wat reacties tussen over boeven vangen. De meeste doden vallen nog altijd in het verkeer.
De meeste doden worden veroorzaakt door hart en vaatziektes (34%) en kanker (27%) Doden in nederland door ongevallen: 2.8% (iets meer dan 1000 per jaar)
Waarvan van de ongevallen voor slechts een klein percentage komen door te hard rijden. Meeste ongelukken komen door voorrangsfouten.
Er gaan al meer mensen dood door zelfmoord en sportblessures foto
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op woensdag 22 maart 2006 02:18 schreef StefanP het volgende: Hulde voor onze helden bij politie en justitie! Weer heel wat zware criminelen aangepakt zie ik. Dan mag het ook gerust wel dat ze geen tijd/zin hebben om bij diefstal/inbraak langs te komen, want ze hebben het gewoon te druk. Het is namelijk zwaar hoor, je klapstoeltje in de berm zetten en een krantje lezen, doe het maar eens na! Dat er in NL jaarlijks meer snelheids- en flitsboetes uitgeschreven worden dan in heel de VS, is dan ook tekenend voor hun tomeloze inzet om dit land beter te maken. Nogmaals: hulde!
De politie - een verkapt filiaal van de belastingdienst.
Als je het zo fantastisch vindt in amerika, waarom loop je dan altijd hier te zeiken? Niet te filmen, eerst dat gezeik over benzineprijzen, nu over flitsers.
Ik vind dit een top-actie. Het is echt asociaal om te hard langs werkzaamheden te rijden. Weet je wel hoeveel wegwerkers er jaarlijks kapot worden gereden door flikkers die niet van hun gaspedaal af kunnen blijven? En je mag je in je handjes wrijven met de nederlandse wegwerkers, die zijn tenminste bereid 's nachts te werken, ipv bv de belgische.
Op woensdag 22 maart 2006 06:49 schreef Cruzaclu het volgende: Nederlands, 's werelds meest dichtgebouwde flitscetrum. Het is gewoon een geïnstitutionaliseerde en gelegaliseerde roversbende, die hele fiscus.
Alternatief is simpel: de belasting hier en daar voor ettelijke 1000- euro's oplichten. Gewoon terugvorderen wat ze van je stelen. Ze hebben toch te weinig belastingcontroleurs die je hele zooitje kunnen nalopen dus doen ze het enkel als het boven bepaalde waarden uitkomt. Ze weten dat ze steeds minder goed kunnen controleren, dus gaan ze spotjes uitgeven waarin ze waarschuwen dat ze echt wel extra hard gaan controleren. Zwaktebod is dat. Kunst is nou net om het zo aannemelijk te maken (onafgeronde waarden) dat ze je zelfs geld teruggeven met de complimenten van Nederland N.V. foto
Of je houdt je gewoon aan de snelheidslimiet, vieze fraudeur.
Op woensdag 22 maart 2006 09:00 schreef msteggink het volgende: Als er 70 staat moet je 70 rijden. Klaar. Rijd je harder dan moet je bekeurd worden. Hoe moeilijk is het om je aan de verkeersregels te houden? foto
Als iedereen nou een zijn rijbewijs zou verdienen!!! En als je nou niet voor de staat opmocht dan kon iedereen nou nog echt auto rijden. Het is toch niet normaal dat er stoplichten nodig zijn... of maximale snelheids regels op elke hoek van de straat en weet ik het wat... In de stad kan ik het me nog voorstellen. Als jij een goede chauffeur bent weet je zelf hoe hard dat je kunt rijden en zijn die regels niet nodig.
In ieder geval ik neem het er nog goed van... ik ben allang blij dat ze flitsen... en dat er geen chip in mijn auto zit zodat ik automatisch een prent thuis krijg zonder geflitst te worden bij elke overtreding die ik maak. Mijn kinderen later kunnen de regels niet meer overtreden.
Kijk dat de politie flitst snap ik wel... dat leverd geld op, boeven vangen (wat ze niet lukt na een lang duur onderzoek) kost ze veel geld. Dus de politie moet je de schuld niet geven. foto
En nog iets: weet waar je rijd... ik houd me nooit aan de regels.. want ik kan mijn eigen auto heel goed onder controle houden en anticipeer perfect op het verkeer. Als je weet waar je rijd kan je precies naar eigen wens rijden zonder boetes binnen te krijgen. In een vreemde wijk houd ik me maar gewoon aan de regels want dan weet ik niet wat er op me te wachten staat.
Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De meeste doden worden veroorzaakt door hart en vaatziektes (34%) en kanker (27%) Doden in nederland door ongevallen: 2.8% (iets meer dan 1000 per jaar)
Waarvan van de ongevallen voor slechts een klein percentage komen door te hard rijden. Meeste ongelukken komen door voorrangsfouten.
Er gaan al meer mensen dood door zelfmoord en sportblessures foto
Dacht je dat voorrangs fouten niet door snelheid kwam. !!!!! En 1000+ doden das toch een massa 1000 foto
Op woensdag 22 maart 2006 08:13 schreef MrTorture het volgende: Wegwerkers schijnen regelmatig te maken te hebben met agressie. Van mensen die er hard langsscheuren tot dingen die uit rijdende auto's worden gesmeten. Ongeduldige automobilisten kunnen er niet tegen dat wegwerkers de wegen onder veilige omstandigheden willen verbeteren. Voor mij kunnen boetes op dit soort overtredingen niet hoog genoeg zijn.
En voor de mensen die me een moraalridder vinden: zonder wegwerkzaamheden rijd ik gemiddeld zo'n 150 km/h over de snelweg. Niets mis met snel opschieten, maar niet ten koste van andermans veiligheid foto
Dream on, je mag maar 120 k/u per uur op een paar kleine stukken in Nederland, en verder zit er op elke zoveel meter een flitspaal. Sorry voor deze reply maar ik vind jou post niet grappig, je kan nergens 150 zonder een boete te krijgen. Of je moet een radar detector hebben ofzo, en dan weten waar ze staan, maarja die dingen kunnen ook weer geflitst worden...... En als jij 150 gaat dan ben je trouwens wel bezig met het beschadigen van andermans veiligheid, waarom denk je dat er übeerhaupt snelheids controles zijn ? Niet alleen voor de kas ( hoop ik ) Anyway zelf heb ik nog nooit een boete gekregen, maar ik weet hoe frustrerend de max snelheid is enzo foto
Vaak is het inderdaad geldklopperij; nou ik zou zeggen waarom daaraan meewerken? De best mogelijke lange tong is zorgen dat ze geen cent meer 'verdienen'.
Je moet toch een grens stellen? Hoe dom ben je nou eigenlijk? Hou je gewoon aan de maximum snelheid dan heb je ook niks te zeiken! foto
Gods.
* Omdat jij niet 'snel' genoeg bent om fatsoenlijk met verkeer om te gaan?
* Omdat jij eigenlijk een bril of lenzen moet dragen, maar dat niet doet en daarom te weinig ziet?
* Omdat jij de reactiesnelheid van een dode schildpad hebt?
* Omdat jij niet je hoofd kan draaien en tegelijkertijd rechtuit kan blijven rijden?
* Omdat jij je spiegels zo hebt staan dat je voornamelijk jezelf ziet?
* Omdat jij de zenuwen hebt van een chihuahua hondje?
Want 'beter voor het milieu' zou zijn als iedereen die beroerd rijdt van de weg af gehaald zou worden.
En 'beter voor de verkeersveiligheid' zou het ook zijn als iedereen die beroerd rijdt van de weg af gehaald zou worden.
Dan zou je echt 25% minder auto's op de weg hebben (25% zou b.v. een bril moeten dragen in de auto, maar doet dat gewoon niet).
Echt *iedereen* zou beter af zijn als de mensen die beroerd rijden gewoon van de weg af gehaald zouden worden. Geen files meer op de weg, geen gevaarlijke situaties meer op de weg, minder luchtvervuiling, het openbaar vervoer zou beter gebruikt worden, het asfalt zou langer mee gaan, etc. etc.
Maar nee, het hele punt is dat de overheid HEEL VEEL geld verdient aan auto's.
* Aan de BPM. Een fscking 45,2% van de catalogusprijs mag je nog eens bij gaan betalen als je een auto koopt. Een auto van 20.000 euro kost je dus nog eens zo'n 9000 euro aan belasting.
* Aan de benzine. Een liter benzine kost zeg maar 0,50 euro kaal. Daar komt dan 0,67 cent accijns overheen. En nog eens 0,22 cent BTW. Voor elke 0,50 cent benzine betaal je dus 0,89 cent aan diverse belastingen.
* Aan de snelheidsboetes. Well, je ziet in dit bericht wel hoeveel daar aan verdiend wordt...
En nog steeds rijden er mensen rond die een bord pas kunnen lezen als ze er 10 meter van af zijn. Mensen die op de snelweg ineens hun gas los laten omdat ze anders te hard voorbij het bord schieten en het niet kunnen lezen. Mensen die de afslag pas zien als ze er al bijna naast rijden. Mensen die invoegende auto's pas zien wanneer het te laat is en ze op hun remmen moeten. Levensgevaarlijke situaties.
Mensen rijden nu gewoon naar de snelheid die hun het best uitkomt! En die snelheid willen ze nog gaan verdedigen ook foto
t is toch opvallend dat als mensen een rijbewijs willen, ze netjes 120 rijden met examen en aan alle borden houden....maar owee als ze rijbewijs hebben, hebben ze weer andere plannen die beter zijn voor hun!
Als je bang wordt als je wat dichter langs de vangrails rijdt, moet je maar stoppen met autorijden, anders breng je anderen ook in gevaar.
Lekker achterbaks in de bosjes staan flitsen met een thermoskan koffie en broodjes is natuurlijk "veiliger" dan daadwerkelijk achter boeven aan te gaan.. foto
En oudere mensen hebben evenveel recht op die weg als jij. Daar heb je dan maar gewoon rekening mee te houden. Maar veel van die heethoofden hier snappen volgens mij niet meer zo goed wat 'rekening houden met' nu eigenlijk betekent.
En daar kots IK op.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gestraft worden voor netjes meegaan met de stroming foto
Die max snelheid deugt daar overduidelijk niet.
Iedereen moet gewoon massaal weigeren te betalen of bezwaarschiften indienen, blijkbaar is dat het enige wat werkt.
Aan de foute maximumsnelheid houden is in dit geval geen optie omdat je dan alleen maar het verkeer ophoud en je medeweggebruikers tot last bent.
Go with the flow.......
Geen rijbewijs of iemand die nooit of sporadisch buiten de stad rijdt....
hou toch op met het geloven in die propaganda dat het om de veiligheid gaat.
Doden in nederland door ongevallen: 2.8% (iets meer dan 1000 per jaar)
Waarvan van de ongevallen voor slechts een klein percentage komen door te hard rijden. Meeste ongelukken komen door voorrangsfouten.
Er gaan al meer mensen dood door zelfmoord en sportblessures foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Ik vind dit een top-actie. Het is echt asociaal om te hard langs werkzaamheden te rijden. Weet je wel hoeveel wegwerkers er jaarlijks kapot worden gereden door flikkers die niet van hun gaspedaal af kunnen blijven? En je mag je in je handjes wrijven met de nederlandse wegwerkers, die zijn tenminste bereid 's nachts te werken, ipv bv de belgische.
In ieder geval ik neem het er nog goed van... ik ben allang blij dat ze flitsen... en dat er geen chip in mijn auto zit zodat ik automatisch een prent thuis krijg zonder geflitst te worden bij elke overtreding die ik maak. Mijn kinderen later kunnen de regels niet meer overtreden.
Kijk dat de politie flitst snap ik wel... dat leverd geld op, boeven vangen (wat ze niet lukt na een lang duur onderzoek) kost ze veel geld. Dus de politie moet je de schuld niet geven. foto
En nog iets: weet waar je rijd... ik houd me nooit aan de regels.. want ik kan mijn eigen auto heel goed onder controle houden en anticipeer perfect op het verkeer. Als je weet waar je rijd kan je precies naar eigen wens rijden zonder boetes binnen te krijgen. In een vreemde wijk houd ik me maar gewoon aan de regels want dan weet ik niet wat er op me te wachten staat.
En 1000+ doden das toch een massa 1000 foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken