AD.nl wil grote nieuwssite worden
De nieuwe AD-site is gemaakt door onder meer Lost Boys, Dunbar en PinkRoccade. Er is een contentmanagementsysteem aangekocht van het Noorse bedrijf Escenic. Reclame moet de belangrijkste bron van inkomsten worden. Momenteel heeft de site nog voornamelijk intern geplaatste advertenties, waarvoor geen geld binnenstroomt, maar het mediabedrijf verwacht met een jaarlijkse groei van 20 tot 30 procent van online reclame winstgevend te kunnen worden. Met de introductie van nieuwsbrieven en daaraan gekoppelde registratie wil het AD ook via mail reclame gaan versturen. De gewone nieuwssite zal echter zonder registratie bereikbaar blijven.
Volgens Mann heeft de nieuwssite nu al op topdagen 75.000 bezoekers die gezamenlijk 500.000 pagina's opvragen. Het AD wil zich richten op surfers van 20 tot 40 jaar die werken, reclame-technisch de meest interessante doelgroep. Nieuws wordt gebracht volgens het concept 'dayparting'. Gedurende de dag veranderen de zwaartepunten van onderwerpen: 's morgens veel kort nieuws, met een economisch accent, in de lunchpauze de aardige dingen en tegen de avond files, amusement en uitgaan. Ook sport en regionaal nieuws zijn speerpunten. "We willen de belangrijkste nieuwssite voor de hele Randstad worden, zeker voor regionieuws, dus ook voor Amsterdam", aldus Mann.