Volgens het Amerikaanse maandblad 'Sports Illustrated' heeft het Iraakse voetbalteam, dat opvallend goed presteert op de Olympische Spelen, Bush gewaarschuwd hun successen niet te gebruiken voor zijn herverkiezingscampagne. Amerikaanse media hebben het team de afgelopen week bejubeld omdat het onder andere van Portugal (4-2) en van Costa Rica (2-0) won, waardoor het team door is naar de kwartfinales.
Een aantal Irakese voetbalspelers zijn echter niet blij met de interesse die het Republikeinse campagneteam nu voor hen heeft. ''Irak als een team wil niet dat Bush ons gebruikt voor zijn herverkiezingscampagne,'' aldus Salih Sadir, een van de spelers. ''Hij kan andere manieren vinden om reclame voor zichzelf te maken.'' Een andere speler, Ahmad Manajid, zegt dat hij een verzetsstrijder zou zijn geworden, mocht hij niet uitgekozen zijn om deel te nemen aan de Olympische Spelen. 'Sports Illustrated' meldt dat zijn neef een verzetsstrijder was die door het Amerikaanse leger is gedood.
Volgens de Iraakse coach van het voetbalteam, Adnan Hamad, hebben de Amerikanen alles in zijn land kapotgemaakt. ''Ik heb geen problemen met de Amerikaanse burgers,'' aldus de coach. Het gaat er volgens hem om wat Amerika als land in Irak heeft gedaan. ''Het Amerikaanse leger heeft zó veel mensen gedood in Irak. Wat is vrijheid als ik naar het nationale stadion van Irak ga, terwijl er op dat moment beschietingen op de weg plaatsvinden?''
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Een lekker eenzijdig bericht van SI. En wat een collectieve vergetelheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens vertrouwelingen.
Ze mogen de Amerikanen aan de andere kant ook wel dankbaar zijn, wanneer ze nu verliezen weten ze in elk geval dat er geen martelkamer voor hun klaar staat.
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:57 schreef useroid het volgende: Een lekker eenzijdig bericht van SI. En wat een collectieve vergeetheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens getrouwelingen.
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:57 schreef useroid het volgende: Een lekker eenzijdig bericht van SI. En wat een collectieve vergetelheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens vertrouwelingen.
Irak werd onder het bewind van Saddam dan ook niet vrij genoemd, maar Amerika beweerd nu het land te hebben bevrijd en eigen inwoners, waaronder de meer vooraanstaande, geven aan dat dit niet zo is.
Maar jij zal het vanachter jouw beeldscherm wel beter weten foto
Volgens de Iraakse coach van het voetbalteam, Adnan Hamad, hebben de Amerikanen alles in zijn land kapotgemaakt.
Ondankbare hond. Hij had zeker liever Saddam als baas gehad. Toen verlies van het team nog de dood van de coach en heel zijn familie betekende.
Bush zal wel bang zijn nu hij door een paar voetballer gewaarschuwd is.
En wat een held die Ahmad Manajid, hij was bijna verzetsstrijder geworden, maar blijkbaar is geld verdienen belangrijker.... Hij zou een goede Amerikaan zijn. De lul.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
Ze hebben het toch te danken aan Bush? Wat zeuren ze dan? Dit laat wel weer precies het niveau zien van die euuuuuuh...gasten... Ze hebben gewoon iemand nodig die hen in bedwang houdt... Saddam terug naar Irak.....
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:57 schreef useroid het volgende: Een lekker eenzijdig bericht van SI. En wat een collectieve vergetelheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens vertrouwelingen.
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:02 schreef budha het volgende:
[..]
Irak werd onder het bewind van Saddam dan ook niet vrij genoemd, maar Amerika beweerd nu het land te hebben bevrijd en eigen inwoners, waaronder de meer vooraanstaande, geven aan dat dit niet zo is.
Maar jij zal het vanachter jouw beeldscherm wel beter weten foto
Onzin, de overgrote meerderheid is de Amerikanen meer dan dankbaar! Maar deze club vergeet idd het één en ander, zoals de martelpraktijken van hun geliefde leider. Oja, en dat schieten op de wegen. Als die irakezen zich gewoon zoals de overgrote meerderheid dankbaar zouden opstellen, en meewerkte met de machtsoverdracht, dan zouden die amerikanen zo zijn verdwenen. Maar het probleem is dat veel niet met die vrijheid kunnen omgaan. Sommige hebben gewoon een verschrikkelijk dictator nodig om zich aan de regels te houden!
Het is wel makkelijk voor Bush om dit te gebruiken, jah. Maar Bush heeft het niet bereikt en het zou laf zijn om te zeggen: "Jah mede mogelijk gemaakt door ons land".
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:27 schreef bascom het volgende:
[..]
Onzin, de overgrote meerderheid is de Amerikanen meer dan dankbaar! Maar deze club vergeet idd het één en ander, zoals de martelpraktijken van hun geliefde leider. Oja, en dat schieten op de wegen. Als die irakezen zich gewoon zoals de overgrote meerderheid dankbaar zouden opstellen, en meewerkte met de machtsoverdracht, dan zouden die amerikanen zo zijn verdwenen. Maar het probleem is dat veel niet met die vrijheid kunnen omgaan. Sommige hebben gewoon een verschrikkelijk dictator nodig om zich aan de regels te houden!
Wat is de coalitie toch dom dat ze jouw niet als oppermachtige keizer in Irak laten regeren. Dat men jouw raad niet opvolgt. Dat er simpelweg niemand hier op is gekomen.... Ongelooflijk.
Vertel bascom, wat voor raad heb je nog meer voor Irak. Hoe moet er bijvoorbeeld met Sadr omgegaan worden??
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:27 schreef bascom het volgende:
[..]
Onzin, de overgrote meerderheid is de Amerikanen meer dan dankbaar! Maar deze club vergeet idd het één en ander, zoals de martelpraktijken van hun geliefde leider. Oja, en dat schieten op de wegen. Als die irakezen zich gewoon zoals de overgrote meerderheid dankbaar zouden opstellen, en meewerkte met de machtsoverdracht, dan zouden die amerikanen zo zijn verdwenen. Maar het probleem is dat veel niet met die vrijheid kunnen omgaan. Sommige hebben gewoon een verschrikkelijk dictator nodig om zich aan de regels te houden!
Volgens mij bleek juist uit onderzoek dat het land erg verdeeld was op de vraag of ze blij waren met de VS. In elkgeval geen overgrote meerderheid die dankbaar was.
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:57 schreef useroid het volgende: Een lekker eenzijdig bericht van SI. En wat een collectieve vergetelheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens vertrouwelingen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:28 schreef LouisDuFunes_ het volgende:
[..]
Nee leg eens uit..... Wat zeg ik???
Jij blijt bezig he, iedereen moet eerst 2 x uitleggen wattie zegt en dan moet er ook nog uitgelegd worden watje zelf zegt. foto En je blijt maar zwaaien, ga je weg? Ik hoop het. Zwaai ik even terug foto
stelletje ondankbare honden!! Ze wilden zeggen dat het onder Saddam beter was ? die gast deed toch helemaal niks behalve voor hem zelf!! Als ze er zo overdenken, moeten de militairen mssn wel helemaal vertrekken, en we ze geen cent meer geven geen steun geen geld geen hulp helemaal niks. Eens kijken wat er dan zou gebeuren!
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:27 schreef bascom het volgende:
[..]Als die irakezen zich gewoon zoals de overgrote meerderheid dankbaar zouden opstellen, en meewerkte met de machtsoverdracht, dan zouden die amerikanen zo zijn verdwenen.
Tuurlijk. En als onze opa's en oma's zich gewoon dankbaar hadden opgesteld toen de Duitse bezetters Nederland kwamen binnenrollen zouden de Duitsers ook niet genoodzaakt zijn om slachtoffers te maken.
Het merendeel van de Irakezen is vast heel erg in hun nopjes dat ze zijn verlost van Saddam. Maar dat betekent niet dat nu alles geoorloofd is! Laten we toch allemaal eens onze ogen openen en inzien dat Amerika helemaal niet zo OK is. "Land of the free" my ass. Lees bijvoorbeeld eens het nieuwsbericht van vanmiddag VS: vanwege kijken Canadese tv voor de rechter: "In de Verenigde Staten is het (...) alleen toegestaan om buitenlandse televisie te ontvangen als je ook een adres in het buitenland hebt." Om met Eminem the spreken: Amerika is een "democracy of hypocrisy".
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:07 schreef Josthebosss het volgende: stelletje ondankbare honden!! Ze wilden zeggen dat het onder Saddam beter was ? die gast deed toch helemaal niks behalve voor hem zelf!! Als ze er zo overdenken, moeten de militairen mssn wel helemaal vertrekken, en we ze geen cent meer geven geen steun geen geld geen hulp helemaal niks. Eens kijken wat er dan zou gebeuren!
dat heeft men na de 1e golfoorlog ook gedaan, toen was de wereld zogenaamd geschokt dat amerika die arme irakezen zomaar in de steek liet (met vele doden tot gevolg) en nu is de wereld geschokt dat amerika Irak blijft bezetten "voor de olie". Tsja, de anti-amerika stemming zit er weer goed in.
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:09 schreef heijpaal het volgende:
Tuurlijk. En als onze opa's en oma's zich gewoon dankbaar hadden opgesteld toen de Duitse bezetters Nederland kwamen binnenrollen zouden de Duitsers ook niet genoodzaakt zijn om slachtoffers te maken.
ehm wat is dit nou weer voor vergelijking? de amerikanen hebben Irak bevrijd, net als dat ze ons hebben bevrijd in '45, en toen waren we inderdaad dankbaar. om de amerikaanse bevrijders in de rol van nazi's te drukken getuigt van een nogal vreemde hersenkronkel.
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:01 schreef aboeAbdullah het volgende: Hun zeggen tenmisnte waar het op staat. Hopelijk winnen ze de cup en verliest Bush de verkiezingen.
Ontopic: Irak is altijd in azie een betere team geweest. Iraanse en Iraakse teams zijn altijd rivalen geweest maar met opkomst van betaald voetbal en de aanwezigheid van Saddam en boycotten van VS is dat beetje verwaarloosd.
Als irakees ben ik amerikanen niet dankbaar. Ik en vele irakezen zien liever hun bloed in de goot vlooien. Eerst Saddam helpen ( CIA ) om de macht te grijpen. Nu blij zijn dat ie weg is en dat iemand anders zijn plaats neemt? ( Ayad Allawi) Er zijn vele landen waar zogenaamd democratie is ( Saudi Arabia, Egypte , Pakistan.... ) maar niet de wil van de bevolking. Net als nu in Irak. En het is bullshit dat het zal komen, de enige wat ze doen is de tegenstaanders langzaam opruimen. De een in ongeluk, andere in een explosie en weer een andere als anti-democraat. Nee er is geen gebrek aan propaganda. Het is een miljaarden industrie. Net als martelen in Irak. Dat gebeurt nu ook alleen door op winst gerichte bedrijven als TurtureGate en ISG ( 24 bedrijven zijn op dit gebied actief in Irak). Waarom denk je dat 34% van de bevolking het acceptabel vindt op amerikanen te schieten ( dat is niet zo maar niet mogen , ze willen hen dood ) en 25% vindt zelfs schieten op interiem regering acceptabel. En er zijn meer dan 50% die amerikanen per direct uit Irak willen hebben. Ieder zal een steentje mee schouwen in Irak. De een als voetballer, een ander als verzetstrijder. foto
To lose is to win. Even in defeat, we will win in the end. We will be patient until patience is patient.
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:09 schreef heijpaal het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als onze opa's en oma's zich gewoon dankbaar hadden opgesteld toen de Duitse bezetters Nederland kwamen binnenrollen zouden de Duitsers ook niet genoodzaakt zijn om slachtoffers te maken.
Het merendeel van de Irakezen is vast heel erg in hun nopjes dat ze zijn verlost van Saddam. Maar dat betekent niet dat nu alles geoorloofd is! Laten we toch allemaal eens onze ogen openen en inzien dat Amerika helemaal niet zo OK is. "Land of the free" my ass. Lees bijvoorbeeld eens het nieuwsbericht van vanmiddag VS: vanwege kijken Canadese tv voor de rechter: "In de Verenigde Staten is het (...) alleen toegestaan om buitenlandse televisie te ontvangen als je ook een adres in het buitenland hebt." Om met Eminem the spreken: Amerika is een "democracy of hypocrisy".
Zo van die TV. Wat erg ik wist niet dat Ameriak zo erg was. Zie je wel mensen mogen geen onafhangkelijek media volgen en zeker geen eigen mening hebben.
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:11 schreef Schepseltje het volgende:
[..]ehm wat is dit nou weer voor vergelijking? de amerikanen hebben Irak bevrijd, net als dat ze ons hebben bevrijd in '45, en toen waren we inderdaad dankbaar. om de amerikaanse bevrijders in de rol van nazi's te drukken getuigt van een nogal vreemde hersenkronkel.
Nee, de Amerikanen hebben Irak niet bevrijd, ze hebben Saddam verwijderd: 'Regime change' noemden ze het zelf. Volgens het Internationale Recht was Amerika tot de 'machtsoverdracht' de bezettende macht in Irak. Dat hebben de Amerikanen zelf ook erkend en het is vastgelegd in enkele VN-resoluties.
En dus is het niet zo'n vreemde hersenkronkel dat ik denk dat de Irakezen het niet zo prettig vinden dat er een bezettende macht op hun grondgebied is, net zoals onze grootouders het niet zo leuk vonden dat de Duitsers Nederland kwamen bezetten.
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:09 schreef heijpaal het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als onze opa's en oma's zich gewoon dankbaar hadden opgesteld toen de Duitse bezetters Nederland kwamen binnenrollen zouden de Duitsers ook niet genoodzaakt zijn om slachtoffers te maken.
Nee, maar ze waren wel blij toen de amerikanen binnenkwamen vallen!
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:34 schreef LouisDuFunes_ het volgende:
[..]
Wat is de coalitie toch dom dat ze jouw niet als oppermachtige keizer in Irak laten regeren. Dat men jouw raad niet opvolgt. Dat er simpelweg niemand hier op is gekomen.... Ongelooflijk.
Vertel bascom, wat voor raad heb je nog meer voor Irak. Hoe moet er bijvoorbeeld met Sadr omgegaan worden??
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:27 schreef bascom het volgende:
[..] Als die irakezen zich gewoon zoals de overgrote meerderheid dankbaar zouden opstellen, en meewerkte met de machtsoverdracht, dan zouden die amerikanen zo zijn verdwenen.
Je denkt serieus dat het plan van Amerika was om daar het volk te bevrijden en snel weer weg te gaan? Welkom in de realiteit, die zitten daar voorlopig nog wel even...
Ik vind die gasten uit dat Irakeze elftal echt de meest domme figuren die er bestaan, zijn ze vergeten ofzo hoe het onder het regime van Saddam ging, als ze verloren werden ze even een kopje kleiner gemaakt foto
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:01 schreef SethGecko het volgende:
[..]
Hmm, herverkozen word je als je al eens eerder gekozen bent, volgens mij is Dubya nooit gekozen...
Bush is al een keer eerder gekozen, het Amerikaanse kiesstelsel zit misschien raar in elkaar maar hij is toch echt de gekozen president nu. Dus dan als je nog een keer wordt gekozen, word je herverkozen.
Ontopic: Irak is altijd in azie een betere team geweest. Iraanse en Iraakse teams zijn altijd rivalen geweest maar met opkomst van betaald voetbal en de aanwezigheid van Saddam en boycotten van VS is dat beetje verwaarloosd.
Als irakees ben ik amerikanen niet dankbaar. Ik en vele irakezen zien liever hun bloed in de goot vlooien. Eerst Saddam helpen ( CIA ) om de macht te grijpen. Nu blij zijn dat ie weg is en dat iemand anders zijn plaats neemt? ( Ayad Allawi) Er zijn vele landen waar zogenaamd democratie is ( Saudi Arabia, Egypte , Pakistan.... ) maar niet de wil van de bevolking. Net als nu in Irak. En het is bullshit dat het zal komen, de enige wat ze doen is de tegenstaanders langzaam opruimen. De een in ongeluk, andere in een explosie en weer een andere als anti-democraat. Nee er is geen gebrek aan propaganda. Het is een miljaarden industrie. Net als martelen in Irak. Dat gebeurt nu ook alleen door op winst gerichte bedrijven als TurtureGate en ISG ( 24 bedrijven zijn op dit gebied actief in Irak). Waarom denk je dat 34% van de bevolking het acceptabel vindt op amerikanen te schieten ( dat is niet zo maar niet mogen , ze willen hen dood ) en 25% vindt zelfs schieten op interiem regering acceptabel. En er zijn meer dan 50% die amerikanen per direct uit Irak willen hebben. Ieder zal een steentje mee schouwen in Irak. De een als voetballer, een ander als verzetstrijder. foto
het probleem is dat iedereen bang is van amerika, meeste mensen denken gewoon "if u can't beat them join them", en dat is wat de mensen in irak nu denken. gelukkig zijn er een hoop die een eigen mening hebben en hun mening niet voorgelegd krijgen door amerika of engelandof een of ander land die zijn macht, in andere landen gebruiken om in de geschiedenis geschreven te worden. als de mensen eens wakker werden en ipv elke keer te negeren wat amerika al die jaren heeft gedaan en eens amerika zelf straffen voor de daden dan zou deze wereld eens echt bewijzen dat ze niet zo imbeciel zijn als dat ze lijken in de amerikaanse leiders' ogen. ik hoef geen bewijs te leveren voor wat amerika al die jaren heeft gedaan want het bewijs is al genoeg geleverd door de media en soms zelfs door amerika zelf. (clusterbommen, atoombommen, nog meer verboden wapens, oorlogen waarin ze niet voor gestrafd kunnen worden (althans de soldaten niet), en blabla nog meer van die dingen)
Dat is inderdaad iets waar men denk ik bang voor moet zijn. Dat die schoft van een Bush de goede prestaties van het Irakese voetbalteam op de Olympische Spelen gaat gebruiken om te laten zien wat hij wel niet voor Irak betekend heeft...... Als ik het Irakese voetbalteam was zou ik alvast een videoboodschap opnemen zodat die overal kan worden uitgezonden en eventueel kan worden gebruikt om Bush uit het zadel te wippen.
Wat grappig, ik heb deze club van de week bij de BBC iets heel anders horen zeggen. Hoe blij en dankbaar ze waren, met name naar de Amerikanen toe dat ze voor het eerst in 30 jaar aan de Olympics konden mee doen. Dus ik ben benieuwd waar dit bericht nu weer vandaan komt. Oh wacht, ik zie het al, van Al-jazeera. Hoe objectief... Ik prefereer de BBC. foto
"They have invented a myth that Jews were massacred " Ahmadinejad, leader of Iran
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:02 schreef klez het volgende: Wat grappig, ik heb deze club van de week bij de BBC iets heel anders horen zeggen. Hoe blij en dankbaar ze waren, met name naar de Amerikanen toe dat ze voor het eerst in 30 jaar aan de Olympics konden mee doen. Dus ik ben benieuwd waar dit bericht nu weer vandaan komt. Oh wacht, ik zie het al, van Al-jazeera. Hoe objectief... Ik prefereer de BBC. foto
De BBC is ook niet erg objectief, ik ken zowieso weinig objectieve pers.... En tuurlijk zijn ze blij dat ze nu kunnen meedoen maar dat is niet te danken aan Bush.
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:11 schreef Peter_Jones het volgende:
[..]
De BBC is ook niet erg objectief, ik ken zowieso weinig objectieve pers.... En tuurlijk zijn ze blij dat ze nu kunnen meedoen maar dat is niet te danken aan Bush.
? Aan wie dan? Ik dacht toch echt dat het de VS waren die Saddam uit het zadel hebben gewipt.
"They have invented a myth that Jews were massacred " Ahmadinejad, leader of Iran
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:13 schreef klez het volgende:
[..]
? Aan wie dan? Ik dacht toch echt dat het de VS waren die Saddam uit het zadel hebben gewipt.
Maar er is wel degelijk een verschil tussen Bush en de VS. De VS heeft inderdaad Saddam uit het zadel gewipt, bush durft tegenwoordig zelfs niet meer het dopje van een bierflesje omhoog te wippen.... Tuurlijk is Bush president van Saddam maar naar mijn mening is het niet aan hem te danken dat Saddam nu weg is.
Ik ben van mening dat Bush niets anders heeft gedaan dan persoonlijke vetes op te lossen met overheidsgeld en de inzet van overheidsmateriaal. Bovendien is hij volgens mij alleen bezig zijn eigen toekomst en die van zijn vriendjes veilig te stellen voor na zijn presidentschap. Akelig ventje die Bush.
Toen ik in dit bericht las over 'verzetstrijder worden' dacht ik al, heeee, de bron is vast Arabisch. En ja, het bericht komt van Al-Jazeera, en de term 'resistance fighter' is letterlijk vertaald. Wanneer dit bericht van CNN was gehaald, had er ipv 'verzetstrijder' waarschijnlijk 'terrorist' gestaan.
Misschien begrijpelijk, maar ook erg jammer en verwarrend dat Fok in bepaalde gevallen niets anders is dan de spreekbuis van de verscillende propaganda-apparaten.
(Zie in dit verband ook wat iemand anders al aanhaalde: dit voetbalteam heeft richting de BBC heel andere uitspraken gedaan. Tóch staat alleen dit bericht op Fok. Mijn mening is dat er eerst verschillende bronnen naast elkaar gezet zouden moeten worden voordat een bericht geplaatst wordt. Kost wat meer moeite misschien, maar je bent het eigenlijk simpelweg verplicht aan je lezers)
Ontopic: Irak is altijd in azie een betere team geweest. Iraanse en Iraakse teams zijn altijd rivalen geweest maar met opkomst van betaald voetbal en de aanwezigheid van Saddam en boycotten van VS is dat beetje verwaarloosd.
Als irakees ben ik amerikanen niet dankbaar. Ik en vele irakezen zien liever hun bloed in de goot vlooien. Eerst Saddam helpen ( CIA ) om de macht te grijpen. Nu blij zijn dat ie weg is en dat iemand anders zijn plaats neemt? ( Ayad Allawi) Er zijn vele landen waar zogenaamd democratie is ( Saudi Arabia, Egypte , Pakistan.... ) maar niet de wil van de bevolking. Net als nu in Irak. En het is bullshit dat het zal komen, de enige wat ze doen is de tegenstaanders langzaam opruimen. De een in ongeluk, andere in een explosie en weer een andere als anti-democraat. Nee er is geen gebrek aan propaganda. Het is een miljaarden industrie. Net als martelen in Irak. Dat gebeurt nu ook alleen door op winst gerichte bedrijven als TurtureGate en ISG ( 24 bedrijven zijn op dit gebied actief in Irak). Waarom denk je dat 34% van de bevolking het acceptabel vindt op amerikanen te schieten ( dat is niet zo maar niet mogen , ze willen hen dood ) en 25% vindt zelfs schieten op interiem regering acceptabel. En er zijn meer dan 50% die amerikanen per direct uit Irak willen hebben. Ieder zal een steentje mee schouwen in Irak. De een als voetballer, een ander als verzetstrijder. foto
Laten we er discussiewijs vanuit gaan dat ik me kan vinden in wat jij zegt en stel even voor de goede orde dat we beide verzetstrijders zijn in Irak, we zitten uit te puffen in een steegje in Najaf. Ik ben kritisch en stel jouw de volgende vragen : - Voor wie doen we dit Purgie ( foto ) en als we het uberhaupt voor iemand anders doen, hoe zou deze houding van ons voordeel kunnen opleveren voor die persoon of die groep ? Hoe zeker is het dat de komende verkiezingen een farce zijn en hoe zeker is het dat de volkwil niet gehoord wordt nadien ? Berust die veronderstelling niet op het idee dat Amerika alles zou doen voor een pro-amerika regering ongeacht de volkswil, echter wankelt die veronderstelling niet omdat die veronderstelling de voornaamste belemmering is voor een succesvolle missie van Amerika ? - Met het oplaaiende geweld staan de verhoudingen steeds meer op scherp, er is met grote afstand geen volksmeerderheid voor welke leider (al dan niet geestelijk) dan ook (weet je nog die enquete van Oxford) en er zijn nog geen politieke partijen gevormd, het politieke bewustzijn is laag. Is het dan verstandig om een situatie te creeren waarin men feitelijk wordt gedwongen om het oude Irak te verkiezen boven het nieuwe en waarin men dus opnieuw onderdrukt wordt, nu niet door 1 persoon maar door meerdere ? - We willen die Ami's het land uit hebben, dat is prioriteit nummer 1, maar is het niet onverstandig om dat actief te doen met geweld en aanslagen als we weten dat ze daardoor juist blijven ? Die Ami's kwamen het land binnenstormen met politieke leugens om politieke redenen, ze kozen een gewelddadige weg daar waar er mogelijk een vreedzame was, ze zijn daarom verfoeid en gehoond, gaan wij nu in het aangezicht van een snelweg naar de vrede afslaan naar een onbekende stemming alleen omdat oude tradities dat gebieden? Vertel me dat we dit niet doen uit eerwraak voor openstaande boetes, vertel me dat we nu niet over de lijken van onze landgenoten een eerslag aan het uitvechten zijn... Vertel me Purg dat we deze actie ondernemen op basis van een overweging waarin dit de snelste en schoonste weg is gebleken naar een vreedzaam en welvarend Irak en dat wij aan het einde van die weg worden geprezen en niet gehoond zoals de wereld dat eens met Amerika deed.
if you assume nothing you assume you know everything
Een harde maar heldere en open mening van deze club!
En wat een collectieve vergetelheid van die Irakese speler.
Onder het bewind van Saddam kwam het maar al te vaak voor dat Irakese sport beoefenaars op hoog niveau welke het net niet haalde bij een toernooi kennis mochten maken met de martelkamers van Saddam en de harde hand van diens vertrouwelingen.
Nee dat moeten we vrijheid noemen zeker foto
Maar.. ze hebben wel gelijk!! Tis leuk voor die jongens!! Mega-prestatie neerzetten ...gaat een ander met de eer aan de haal voor eigen gewin..
Ik denk dat Bush niet word herverkozen.
Maar jij zal het vanachter jouw beeldscherm wel beter weten foto
Bush zal wel bang zijn nu hij door een paar voetballer gewaarschuwd is.
En wat een held die Ahmad Manajid, hij was bijna verzetsstrijder geworden, maar blijkbaar is geld verdienen belangrijker.... Hij zou een goede Amerikaan zijn. De lul.
Wat zeuren ze dan?
Dit laat wel weer precies het niveau zien van die euuuuuuh...gasten...
Ze hebben gewoon iemand nodig die hen in bedwang houdt...
Saddam terug naar Irak.....
foto
En geeft dat een vrijbrief voor de amerikanen om ongeveer hetzelfde te doen??
foto
Weet jij wel wat je zegt?
Vertel bascom, wat voor raad heb je nog meer voor Irak. Hoe moet er bijvoorbeeld met Sadr omgegaan worden??
Alstublieft o wijze bascom foto
In elkgeval geen overgrote meerderheid die dankbaar was.
Hulde aan mijn landgenoten. foto
boomknuffelaar foto
bronvragers, ik word er zoooooooo misselijk van.
Slap gelul van die zandkastelen op voeten zeg...
reacties op dit bericht worden gemodereerd
foto
sinds wanneer is Fok een doorgeefluik van moslim fundamentalisme?
kunnen we nu ook nieuwsberichten van Stormfront verwachten?
in de trent van:
"Wetenschappers tonen aan dat blanke ras superieur is" [bron: stormfront.org]
nouja slechte ontwikkeling in ieder geval
Het merendeel van de Irakezen is vast heel erg in hun nopjes dat ze zijn verlost van Saddam. Maar dat betekent niet dat nu alles geoorloofd is! Laten we toch allemaal eens onze ogen openen en inzien dat Amerika helemaal niet zo OK is. "Land of the free" my ass. Lees bijvoorbeeld eens het nieuwsbericht van vanmiddag VS: vanwege kijken Canadese tv voor de rechter: "In de Verenigde Staten is het (...) alleen toegestaan om buitenlandse televisie te ontvangen als je ook een adres in het buitenland hebt." Om met Eminem the spreken: Amerika is een "democracy of hypocrisy".
thnx bro
Ontopic:
Irak is altijd in azie een betere team geweest. Iraanse en Iraakse teams zijn altijd rivalen geweest maar met opkomst van betaald voetbal en de aanwezigheid van Saddam en boycotten van VS is dat beetje verwaarloosd.
Als irakees ben ik amerikanen niet dankbaar. Ik en vele irakezen zien liever hun bloed in de goot vlooien. Eerst Saddam helpen ( CIA ) om de macht te grijpen. Nu blij zijn dat ie weg is en dat iemand anders zijn plaats neemt? ( Ayad Allawi)
Er zijn vele landen waar zogenaamd democratie is ( Saudi Arabia, Egypte , Pakistan.... ) maar niet de wil van de bevolking. Net als nu in Irak.
En het is bullshit dat het zal komen, de enige wat ze doen is de tegenstaanders langzaam opruimen. De een in ongeluk, andere in een explosie en weer een andere als anti-democraat. Nee er is geen gebrek aan propaganda. Het is een miljaarden industrie. Net als martelen in Irak. Dat gebeurt nu ook alleen door op winst gerichte bedrijven als TurtureGate en ISG ( 24 bedrijven zijn op dit gebied actief in Irak).
Waarom denk je dat 34% van de bevolking het acceptabel vindt op amerikanen te schieten ( dat is niet zo maar niet mogen , ze willen hen dood ) en 25% vindt zelfs schieten op interiem regering acceptabel. En er zijn meer dan 50% die amerikanen per direct uit Irak willen hebben.
Ieder zal een steentje mee schouwen in Irak. De een als voetballer, een ander als verzetstrijder. foto
En dus is het niet zo'n vreemde hersenkronkel dat ik denk dat de Irakezen het niet zo prettig vinden dat er een bezettende macht op hun grondgebied is, net zoals onze grootouders het niet zo leuk vonden dat de Duitsers Nederland kwamen bezetten.
Oh wacht, ik zie het al, van Al-jazeera. Hoe objectief...
Ik prefereer de BBC.
foto
Ahmadinejad, leader of Iran
Aan wie dan? Ik dacht toch echt dat het de VS waren die Saddam uit het zadel hebben gewipt.
Ahmadinejad, leader of Iran
Tuurlijk is Bush president van Saddam maar naar mijn mening is het niet aan hem te danken dat Saddam nu weg is.
Ik ben van mening dat Bush niets anders heeft gedaan dan persoonlijke vetes op te lossen met overheidsgeld en de inzet van overheidsmateriaal. Bovendien is hij volgens mij alleen bezig zijn eigen toekomst en die van zijn vriendjes veilig te stellen voor na zijn presidentschap. Akelig ventje die Bush.
Wanneer dit bericht van CNN was gehaald, had er ipv 'verzetstrijder' waarschijnlijk 'terrorist' gestaan.
Misschien begrijpelijk, maar ook erg jammer en verwarrend dat Fok in bepaalde gevallen niets anders is dan de spreekbuis van de verscillende propaganda-apparaten.
(Zie in dit verband ook wat iemand anders al aanhaalde: dit voetbalteam heeft richting de BBC heel andere uitspraken gedaan. Tóch staat alleen dit bericht op Fok. Mijn mening is dat er eerst verschillende bronnen naast elkaar gezet zouden moeten worden voordat een bericht geplaatst wordt. Kost wat meer moeite misschien, maar je bent het eigenlijk simpelweg verplicht aan je lezers)
Ik ben kritisch en stel jouw de volgende vragen :
- Voor wie doen we dit Purgie ( foto ) en als we het uberhaupt voor iemand anders doen, hoe zou deze houding van ons voordeel kunnen opleveren voor die persoon of die groep ? Hoe zeker is het dat de komende verkiezingen een farce zijn en hoe zeker is het dat de volkwil niet gehoord wordt nadien ? Berust die veronderstelling niet op het idee dat Amerika alles zou doen voor een pro-amerika regering ongeacht de volkswil, echter wankelt die veronderstelling niet omdat die veronderstelling de voornaamste belemmering is voor een succesvolle missie van Amerika ?
- Met het oplaaiende geweld staan de verhoudingen steeds meer op scherp, er is met grote afstand geen volksmeerderheid voor welke leider (al dan niet geestelijk) dan ook (weet je nog die enquete van Oxford) en er zijn nog geen politieke partijen gevormd, het politieke bewustzijn is laag. Is het dan verstandig om een situatie te creeren waarin men feitelijk wordt gedwongen om het oude Irak te verkiezen boven het nieuwe en waarin men dus opnieuw onderdrukt wordt, nu niet door 1 persoon maar door meerdere ?
- We willen die Ami's het land uit hebben, dat is prioriteit nummer 1, maar is het niet onverstandig om dat actief te doen met geweld en aanslagen als we weten dat ze daardoor juist blijven ?
Die Ami's kwamen het land binnenstormen met politieke leugens om politieke redenen, ze kozen een gewelddadige weg daar waar er mogelijk een vreedzame was, ze zijn daarom verfoeid en gehoond, gaan wij nu in het aangezicht van een snelweg naar de vrede afslaan naar een onbekende stemming alleen omdat oude tradities dat gebieden?
Vertel me dat we dit niet doen uit eerwraak voor openstaande boetes, vertel me dat we nu niet over de lijken van onze landgenoten een eerslag aan het uitvechten zijn...
Vertel me Purg dat we deze actie ondernemen op basis van een overweging waarin dit de snelste en schoonste weg is gebleken naar een vreedzaam en welvarend Irak en dat wij aan het einde van die weg worden geprezen en niet gehoond zoals de wereld dat eens met Amerika deed.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken