Nieuws
140 kilometer per uur op de brommer
In Urk is woensdagmiddag een man opgepakt die zijn brommer had opgevoerd tot een snelheid van 140 kilometer per uur.
De motor in spé had speciale verstevigingsbuizen zodat het frame niet krom zou trekken. De berijder werd gepakt tijdens een fietscontrole. Toen de rollerbank het tempo van de banden niet kon bijhouden besloot hij zelf open kaart te spelen en de snelheid te vertellen. De brommer is in beslag genomen.
Geef mij maar de fiets
Ze zijn teminsten met techniek bezig, dat is beter dan achter een pc te zitten.
En tegenwoordig kunnen die frames er standaart al tegen hogere snelheid dan vroeger(uitgezondert dan Zündapp en Kreidler) En die remmen zijn ook stukken beter ik denk nog aan mijn Soez met 110mm trommelremmen. die echt niet remde waar ik pas achter kwam toen ik mijn eerste motorrijles nam.
Wat remmen betreft dat kunnen de meeste niet ze gebruiken meestal alleen de achterrem , en vraag je waarom is het antwoord "voor is toch veel te gevaarlijk". 70% voor en 30% achter zo hoort je te remmen (alleen ik gebruik mijn achterrem zelf niet)
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
[ Dit bericht is gewijzigd door ChaoZzZzz ]
quote:
Door pimpin - donderdag 5 juni 2003 @ 19:46 (Unmodded)
dit zijn niet zulke extreem hoge snelheden hoor.... ik ken er zo 2 hier in de buurt, die zo hard kunnen rijden.
Ja he! Tuurlijk..... Zoals ik zeg de meesten maken alleen een hoop herrie, de tellers overdrijven lekker en de bestuurder ook nog eens. Een hevig getunede scooterrace-scooter gaat net 130.....
[ Dit bericht is gewijzigd door opacohen ]
Toch wel de originele banden hoop ik, want als je een ander merk eronder hebt, ben je OFFICIEEL ook!!! in overtreding, want je auto is daarmee niet gooedgekeurd door de RDW, dus als je hem geraakt had, had hij jou ook nog een oor aan kunnen naaien!!!!!!!foto
En ben je zelf niet jong geweest? dat je het idee had om een skelter om te bouwen, maar je het niet kon wegens je linkerhandjes?
Hetzelfde voor opgevoerde brommers, nu denk ik ook dat het gevaarlijk is, maar 15 jaar geleden deed ik niet anders!!!
enne, dat je 150 kunnen, hoeft nog niet te betekenen dat ze dat ook altijd rijden, dan zouden er nog heel wat mongolen uit een auto gehaald moeten worden als je daar van uit gaat
quote:
Ja he! Tuurlijk..... Zoals ik zeg de meesten maken alleen een hoop herrie, de tellers overdrijven lekker en de bestuurder ook nog eens. Een hevig getunede scooterrace-scooter gaat net 130.....
wat een onzin, groot aantal scooters heeft er 70cc onder zit, alles snel. En je bent er zo hoor. En dan nog naar de SRs/ Motorhispanias e.d die dingen voer je ook zo op, dus ik overdrijf echt niet wijsneus ik weet niet in wat voor hol jij woont!
anders is het rem KNAP oeps foto
140 is met een auto al hard, moet je eens indenken dat je dan ergens tegenaan knalt foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Later had ik hem opgevoerd naar 161 km/uur, (het hardst hehehe) en heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, dus ..... stoer hoor maar je kan wel eens een prijs betalen! niet meer voetballen enz.
gr. batfink foto
quote:
Door Raekwon - donderdag 5 juni 2003 @ 17:57 (Unmodded)
OMFG wat een onzin.....
Die buizen tussen je frame is niet voor het krom trekken maar om voor stevigheid te zorgen met het sturen.... maja dit verhaal is gewoon bullshit. Met een standaard cillinder blaas je zo'n rollerbank er al uit.
Wil je a.u.b. niet zo dom lullen? Die buizen zijn wel degelijk voor je frame. Toen ik destijds ook nog een brommer had, zat er een jongen in mijn klas die zijn frame echt wel krom trok door zijn 70CC (brommer). Die standaard dingen (tenminste die van voor het aparte olie/brandstof tijdperk) waren daar gewoonweg niet voor gemaakt.
Als je dat ding van achter bekeek, dan zag je gewoon dat het voorwiel en achterwiel niet meer op 1 lijn stonden (lees: het voorwiel stond er gewoonweg naast, met tussenruimte)
Nu jij weer.
quote:
En tegenwoordig kunnen die frames er standaart al tegen hogere snelheid dan vroeger(uitgezondert dan Zündapp en Kreidler)
Daar zou ik dan nog graag de Honda MTX (níet de MT) aan toe willen voegen; 60 snel cylinder, snelle bocht, 20 carburateur, voorvork zo laag mogelijk, achtervering zo stug mogelijk en banden met wegprofiel...en dat ging dan ongeveer 130 ... inderdaad, achteraf ontzettend dom, want niet verzekerd, maar wél ontzettend leuk. Hoewel de Kreidler die daarna kwam nog net iets leuker en sneller was. Dat fossiel staat nu nog in mijn schuurtje...nostalgie foto En dan met een groepje medemalloten naar het TT circuit alhier en dan lekker scheuren...vroegah... foto
Ik heb ook een Aprilia RS50 gehad (schakel), die opgevoerd was. Ik heb 1 (èèn!!!) keer uitgetest hoe hard ie ging, en hij liep de teller ruim uit (teller tot 120), dus laten het 110 echte km/u geweest zijn. foto
Hierna heb ik dit nooit meer gereden, maar het is net als met de auto. In de polder op een 80-weg reed ik ook gewoon 80 a 90, en dan is het net als met de auto ook gewoon fijn om nog wat gas over te hebben, mocht je dit nodig hebben. foto
Je hebt idd idioten die dan dan ook met 100 door het centrum rijden, maar scheer aub niet iedereen over 1 kam.. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door _Kuch_ ]
Mijn DVD-collectie
Alleen binnen de bebouwde kom rij ik max 50, gewoon met het verkeer mee.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
foto
quote:
Nog heel effe en dat is het : student maakt atoombom in schuur.
Er is al eens een tiener geweest die een kernreactor bouwde in de schuur van z'n ouderlijk huis, lees http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Node/4729/abomb.html
foto
foto
quote:
wat een onzin, groot aantal scooters heeft er 70cc onder zit, alles snel. En je bent er zo hoor. En dan nog naar de SRs/ Motorhispanias e.d die dingen voer je ook zo op, dus ik overdrijf echt niet wijsneus ik weet niet in wat voor hol jij woont!
Het maakt niet uit in wat voor hol ik woon, ik ben bromfietsmonteur van beroep, en waarschijnlijk deed ik dat al eerder dan dat jij op je eerste brommer reed, 'wijsneus'(in wat voor hol moet je wonen om zo'n woord te gebruiken btw?).
[ Dit bericht is gewijzigd door opacohen ]
Ik had vroeger een Honda NSR, redde er met wat moeite ook 145 mee. En dat zonder versteviging! Lekker hoor, over de ring Alkmaar (langs de controles op het fietspad...) naar school!
Was trwns wel een 70cc-tje (Malossi-race), dus niet helemaal 'eerlijk'...
quote:
Door BATFINK - donderdag 5 juni 2003 @ 20:29 (Unmodded)
Toen ik nog 17 was skeurde ik met m'n puch een auto voorbij die 40 ging!!!! had ik alleen een snelle uitlaat, zo en nu jullie weer!
Later had ik hem opgevoerd naar 161 km/uur, (het hardst hehehe) en heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, dus ..... stoer hoor maar je kan wel eens een prijs betalen! niet meer voetballen enz.
gr. batfink
Haha, ja nog harder, hahaha foto 161... Dat kan helemaal niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door opacohen ]
Mijn scooter gaat 70/75, en dat steld voor een scooter van tegenwoordig nix voor, hij is gewoon onbegrenst en rijd dan al zo. Dat wil nog niet zeggen dat ik bij ons door de straat 70 ga rijden foto
Trouwens,
Wist je dat een brommer in de bebouwde kom maar 30 mag. Dus ook waar auto's 50 mogen op een iets grotere weg binnen de bebouwde kom, moet ik 30 gaan rijden foto Dat vind ik pas levensgevaarlijk, je krijgt dan allemaal wazige inhaal pogingen van automobilisten.
Gewoon met het verkeer meerijden is het beste foto
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
alleen ff een formule
vertelde snelheid - 10 km correctie - 10 km patserigheid = echte snelheid
maar al die oudere (2002 en ouder) runners lopen onbegrenst al 85/90 nog beetje tuning erbij 105/110, nou 70 cctje kost ook nix meer dus rijd ie al zo harder dan 120...
alleen als je zon snelle scoot hebt koop dan een begrenzer erop foto
en voor mensen die het allemaal te hard vinden: het mag niet maar is in veel gevallen veiliger omdat scooters op de weg anders elke dan van de sokken gereden worden door opgefokte autotjes die te hard gaan foto
- edit -
ben het dus met go0s eens foto die zei precies hetzelfde
[ Dit bericht is gewijzigd door StefanX ]
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
quote:
www.urkactueel.nl
foto
van onze enige urker hier fotofoto
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
Maar goed.. Het wordt tijd hem weer eens uit het stof te trekken... (Honda Camino.. ja mooi he?)
[ Dit bericht is gewijzigd door djseppie ]
Ik heb pas nog mee gemaakt dat vlak voor me neus zo'n jochie verongelukte omdat hij dom bezig was. Eigenlijk wilde ik gewoon door rijden maar de vrouw in de auto waar hij op klapt was helemaal hyper dus ben ik toch maar gestopt en 112 gebeld.
Ik vraag me af hoe hard de klap was. We zaten in een 50 zone. Ik reed +/- 60, in de auto waar hij op klapte zat een vrouw dus die zat waarschijnlijk ook ergens rond de 50, hij raasde nogal hard voorbij dus ik zou zeggen dat hij minimaal 70 reed. 70 rijden en dan een tegen kracht van een auto die 50 rijd... dat is nogal AU!
Ik vraag me af of die jochies beseffen dat als je zo hard wilt gaan dat je dan ook heelerg goeie remmen nodig hebt. De standaard remmen op brommers zijn gewoon niet berekend op die snelheden.
Van mij had hij die brommer van hem gerust ergens tegen een boom mogen parkeren. dan leert hij het wel.
[ Dit bericht is gewijzigd door GIR ]
Heb hem nu terug gevoerd naar een zo'n 80 km/u voor mij hoeft het niet meer zo hard. Gebruik hem nu toch alleen in het weekend foto
quote:
Vreemd is dat ze alleen de remmen nooit opvoeren. Dan rij je wel 140, maar met remmen die gemaakt zijn voor 50....
quote:
Ik vraag me af of die jochies beseffen dat als je zo hard wilt gaan dat je dan ook heelerg goeie remmen nodig hebt. De standaard remmen op brommers zijn gewoon niet berekend op die snelheden.
Ik weet ook niet hoe dat tegenwoordig gaat. Ik had op die Honda en die Kreidler dubbele schijfremmen voor en trommel achter (achterrem is toch meer voor de sier). Scooterrijders en andere jeugdige gevaren op de weg, vertel...wat voor remmen heeft een beetje opgefokte scooter tegenwoordig?
die kreidler ging tussen de 190 en 208 km/u
en had jawel 6 versnellingen //
Mijn kreidler ging nadat ik er heel snel effe een andere cilinder/zuiger spruitstuk carb vertanding en luchtfilter op had gezet 110 per uur ik vond dat toen wel snel genoeg foto
Op m'n school destijds was ik in ieder geval de snelste fotofotofoto
Echt gave brommers die kreidlers makkelijk op te Fokken en lekker stevig stabiel frame en remmen die gemaakt zijn voor de 80 cc variant. fotofotofotofotofoto
-edit- Hier een gedeelte van het artikel
quote:
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!
De nieuwe Europese regels die bepalen dat brommers met een 'on-Nederlands' groot vermogen hier nu volledig legaal zijn, werden aanvankelijk angstvallig geheim gehouden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en met name de Rijksdienst voor het Wegverkeer probeerden op de valreep nog allerlei beperkende voorschriften op te stellen, maar toen Peugeot-importeur Vanderhulst uit Veenendaal met een kort geding dreigde, ging de overheid overstag.
Twee weken geleden is er, in onderling overleg tussen importeurs en rijksdienst, alleen een gentleman's agreement gesloten. Daarin werd besloten "dat het de consument moeilijk gemaakt moet worden om dat grotere brommervermogen om te zetten in een veel hogere snelheid, door bijvoorbeeld aan de versnellingsbak te sleutelen".
Iedereen houdt zich muisstil over deze nieuwe ontwikkelingen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer, omdat de ambtenaren nauwelijks weten waar ze aan toe zijn. De meeste importeurs, onder aanvoering van de RAI eveneens, omdat zij als de dood zijn voor bemoeienis van de politici, die in het verleden al nooit uitblonken door enig technisch inzicht op brommergebied. De importeurs gaan echter de brommers met groter vermogen wel degelijk leveren, al zou het maar zijn uit angst voor de concurrentie.
http://www.telegraaf.nl/krant/archief/19970111/teksten/bin.vrijbaanvoor.html
Maar de politie geeft nog wel gewoon boetes voor teveel vermogen, terwijl ze zelf dondersgoed weten dat het is toegestaan, eigenlijk kan je hier spreken van corruptie.
[ Dit bericht is gewijzigd door Graveworm ]
hmz.. ik hou hem denk ik net niet bij foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Impulzz ]
Want een vriend van mij heeft een max gehaald van 150 op zijn speedfight 70cc scootertje. Maar dat was volgens de scooterteller. Hij denkt zelf dat ie ongeveer 120 rijdt.
Dus 't zou best kunnen dat die man helemaal geen 140 reed, maar gewoon 120. Tenzij het gemeten was door een auto die erachteraan reed.
en ook nog worden aangehouden bij een fietscontrole.
Echt weer die urkers, wist niet eens dat ze daar politie hadden, of was het de kustwacht foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken