weblog
Vrachtschip met 'zeilen', bespaart 1,5 ton brandstof per dag
Het vrachtschip Pyxis Ocean is voor de eerste keer uitgevaren. Het schip is uitgerust met twee grote windzeilen op het dek. De zogeheten windvleugels zijn ongeveer 40 meter hoog en hebben de functie om brandstof te besparen. De maritieme sector moet in de toekomst namelijk ook van de fossiele brandstoffen af.
Kansloos.
Doet mij denken aan ons kantoorpand.
Hoger Management had gezegd dat we energie moeten besparen, dus de temperatuur van de airco wordt 2 graden lager gezet om zo minder te verwarmen.
Ze zijn alleen vergeten dat het in de zomer warm wordt en dat de airco nu 2 graden extra moet koelen .....
Daar gaat je energiebesparing.
Andere bronnen hebben het over tot 30% brandstofbesparing, dat is wel significant.
Overigens zijn ze maar 37,5m hoog, een combinatie van staal en glasvezel, en inklapbaar.
Weegt de besparing op ten opzichte van het verlies van ruimte?
In elk geval goed dat men naar alternatieven zoekt, als maatschappijen hiermee geld besparen ondanks het verlies van ruimte dan is dat een extra motivatie om alle schepen hiermee uit te voeren.
Misschien kan één van jullie even een mailtje sturen aan de eigenaar van dat schip dat het allemaal niks is en uiteraard volslagen kut.
Beetje stookolie proberen te besparen
Alleen blijkt tevens dat de zon daardoor beter doorkomt en de opwarming van de oceanen (en land) dus sneller gaat.
De mens moet zich ook overal mee bemoeien
Schepen zijn internationaal gezien één van de grootste vervuilers en handig genoeg brand de politiek daar zich niet aan. Een mogelijke oplossing zijn nucleaire containerschepen, zoals o.a. vliegdekschepen en onderzeeërs worden gestookt. Al meerdere malen geprobeerd door diverse landen, maar daar is uiteindelijk de wereld nog niet klaar voor.
Met zo'n grote besparing lijkt het me dat alle reders meteen overstag gaan (pun intended).
1,5 ton is helemaal niks. Zoek eens wat gegevens op als je er klaarblijkelijk niets van weet, voor je zomaar begint te commenten.
100% brandstof + huidige engines + zeilen => 3% besparing (het huidig experiment)
95% brandstof + kleinere engine + zeilen => (5+4)% besparing?
90% brandstof + kleinere engine + zeilen => (10+5)% besparing?
85% brandstof + kleinere engine + zeilen => (15+6)% besparing?
80% brandstof + kleinere engine + zeilen => (20+7)% besparing?
75% brandstof + kleinere engine + zeilen => (25+8)% besparing?
70% brandstof + kleinere engine + zeilen => (30+9)% besparing?
65% brandstof + kleinere engine + zeilen => (35+10)% besparing?
60% brandstof + kleinere engine + zeilen => (40+10)% besparing?
55% brandstof + kleinere engine + zeilen => (45+10)% besparing?
50% brandstof + kleinere engine + zeilen => (50+10)% besparing?
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
https://gcaptain.com/french-startup-unveils-sailing-cargo-ship/
https://www.neoline.eu/en/neoliner-under-construction/
https://maritime-executiv(...)-launched-in-vietnam
https://graindesail-overseas.com/grain-de-sail
https://en.wikipedia.org/wiki/NS_Savannah
Zeilen gebruiken is gewoon een achterhaald idee
Geen wonder dat jullie ver achter zitten met je technologieën !!!
Hadden jullie maar geld afgeschaft...
[ Bericht gewijzigd door DarkAngel58 op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:33 ]
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Kortom, de galeien weer invoeren.
Veiliger ook aangezien ontsnapping of het organiseren van een bevrijdingsactie op zee vrijwel kansloos is.
En ze werken voor hun levensonderhoud.
En energiebesparing gegarandeerd.
Wat wil je nog meer?
foto
[ Bericht gewijzigd door Joopklepzeiker op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:08 ]
https://www.zeilen.nl/act(...)-met-metalen-zeilen/
https://www.delta.tudelft(...)en-schepen-duurzamer
Omg wat hou ik echt van romeinse tijdperk films.
Moet je echt zien wat er met de slaven gebeurde!!!!
Het zal ook nooit de oplossing worden maar een goede tussenoplossing.
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Hahn_(ship)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken