Activision Blizzard doet goede zaken
Tijdens een investors meeting heeft Activision Blizzard de resultaten van het derde kwartaal van het huidige fiscale jaar gedeeld. Het afgelopen kwartaal had het bedrijf een omzet van 1.77 miljard dollar, waar de verwachting 1.65 miljard was.
De grootste factor hierin waren Call of Duty: Modern Warfare en Warzone. Modern Warfare en Warzone hebben maar liefst drie keer zoveel 'monthly active users' (MAUs) ten opzichte van de vorige titels. Modern Warfare heeft dankzij de populariteit van Warzone ook de hoogste verkoopcijfers van een Call of Duty-game in het eerste jaar. Maar liefst 67% van de verkopen zijn digitaal.
Maar ook Blizzard doet goede zaken. Blizzard heeft dertig miljoen MAUs en sterke engagement voor al hun titels. World of Warcraft is stabiel ten opzichte van vorig jaar, maar de volgende uitbreiding Shadowlands is inmiddels de beste verkopende uitbreiding in termen van pre-orders. Ook Hearthstone groeide in het aantal MAUs en Overwatch wordt nog altijd elke maand gespeeld door tien miljoen spelers.