Motorwaaghalzen opgepakt na recordrit snelweg
De politie heeft woensdagochtend vroeg twee mannen aangehouden voor roekeloos rijgedrag op de motor. De heren worden ervan verdacht dat ze met gevaar voor eigen leven binnen elf minuten van Breda naar Rotterdam scheurden.
Aanhouding (Bron: YouTube)
De spectaculaire rit, waarbij snelheden van ruim 270 kilometer per uur werden aangetikt, werd gefilmd en trots gedeeld op social media. Beide durfallen, een Rotterdammer van 24 en een man van 22 uit Waddinxveen, wordt nogal wat ten laste gelegd, namelijk poging tot doodslag en overtreding van artikel 5A van de wegenverkeerswet; opzettelijk levensgevaarlijk rijgedrag.
Zo haalden zij op de snelweg A16 met 270 kilometer per uur rechts in en zoefden ze met een snelheid van 190 kilometer per uur soepeltjes tussen twee auto's door.
Nog even 'nagenieten' van de beelden van de recordrit (Bron: YouTube)
Wel overtrokken reactie van de politie. Poging tot doodslag gaat wel heel ver.
Maargoed dit kunnen ze natuurlijk niet hebben dat zoiets op youtube staat.
Krijgen de linksplakkers ook een boete?
Motorfiets is allang weg..
O,ja ze moeten zeker ook cursus en boete van 2k betalen..
Is er geen ander verkeer... ok.. geen probleem, maar ja... ze zullen zich wel weer een uitzondering vinden.
POGING TO DOODSLAG is valide. Verdomme... wat IDIOTEN.
(nee, ik had de film zelf nog niet bekeken maar de eerste 30 seconden geeft al deze reactie.)
WAT een DWAZEN
En dan die auto's die zoveel mogelijk rechts gaan rijden omdat er een paar halzen aan het "funnen" zijn. Even verkeerd en in de berm door een paar gekken.
[ Bericht gewijzigd door Tegenwerk op donderdag 17 september 2020 @ 20:51 ]
Duitse autobahn is zo overrated
Daarnaast heeft het weinig zin om een rijbewijs te schorsen, zo'n motorfiets doet het ook prima zonder rijbewijs.
Hoe het ook afloopt, de boete zal in elk geval te laag zijn.
De ritten die ik in Duitsland maakte was voornamelijk overdag wanneer het rustig was en wanneer ik meer verkeer tegen kwam paste ik mij aan aan de snelheid van anderen. Dan reed je nog meestal 170km/u maar toch, dat is echt een enorm verschil.
Op de motor is het ook nog eens extra zwaar vanwege de rijwind waardoor je na 20 km ook nog eens half gesloopt bent (ik houd dat echt niet langer vol).
De gasten uit dat filmpje zijn echt idioten gezien de manier waarop zij tussen het verkeer door gaan. Er hoeft er maar één van baan te wisselen en het is afgelopen over en uit.
Flitscamera -> helm
Gsm -> kan een ander zijn die die telefoon had
Dus ja, poging tot doodslag.
En dan moet hij ook gaan verklaren wie dat is.
Of hij moet zeggen dat de motor en telefoon gestolen waren maar dan is het weer raar dat ie dar geen aangifte van gedaan heeft.
En dan moeten ze ook maar zien te verklaren waarom ze de camera's waarmee het opgenomen is ook bij hun thuis lagen en waarom de beelden vanaf hun computer op hun youtube account gezet is.
Overigens kunnen ze wel hun helm ophebben en dus niet te herkennen zijn maar het kan wel bewezen worden dat het hun helm is.
Vergeet DNA trouwens ook niet, als er geen DNA van anderen op de aangetroffen spullen te vinden zijn dan wordt 't ook lastig om te ontkennen.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
foto
foto
Weinig auto's die zoiets kunnen hebben.
Ik, of beter gezegd, mijn auto in elk geval niet ( ga ik van uit ) : skoda octavia station van 3 jaar oud, met alle mogelijke airbags erin.
Als daar een motor met dergelijke snelheden inklapt dan lig ik minimaal in het ziekenhuis en in het slechtste geval : op het kerkhof.
Wij hebben hier gewoonweg wetten ter bescherming van jezelf èn anderen.
In NL mag ik overdag 100km/u en daar hou ik mij dus aan!
Hoe totáál onzinnig ik dit ook vind (ik werk, moet mijn eigen geld verdienen, ben realist en dus klimaatontkenner, pre-rubberentegelgeneratie, white-privileged en dus "oude witte man". Ergo, allesbehalve lui en links). Desondanks ben ik een participerend Nederlander en hou ik me dus óók gewoon aan de door links afgedwongen onzin-wetjes die door geen ènkel onafhankelijk wetenschappelijk bewijs worden gesteund. Helaas werkt het zo in een democratie (...) en zal ik me erbij moeten neerleggen.
Maar in DE mag ik op vele, VELE honderden kilometers Autobahn zo hard als ik wil en dat dóé ik dan ook; bij voorkeur 's nachts, úúúrenlang nagenoeg onafgebroken met 220km/u op de cruisecontrol van Hamburg richting München (wekelijks). Verbruik 1:10 (MB E-klasse 250CDI, 11 jaar oud, met roetfilter) en geen ènkel moment dat ik (51jr, 23 jaren schadevrij) mij onveilig voel of mij in gevaarlijke situaties begeef. Gedurende enkele jaren terug dit regelmatig met een Porsche 911 S3 en 280-300km/u gedaan en nagenoeg geen enkele gevaarlijke situatie meegemaakt afgezien van een enkele verdwaalde, stereotype woke NL'se KIA Picanto of Opel Astra die nog steeds denkt dat-ie in z'n NL'se recht staat een vrachtwagen met 93,8km/u in te halen terwijl ik eraan kom...
Een mening heeft iedereen.
En dat mag.
Maar, pas je gewoon aan aan je omgeving.
Kun je dat niet, dan ben je gewoonweg een regelrechte asociaal; per definitie! en òngeacht je persoonlijke(!) mening.
Dit soort tyfus kneuzen
Poging tot doodstraf is meer dan terecht.
ALS je in je Octavia al van achteren wordt aangereden door een motorrijder en ALS hij dan al kaarsrecht op je achterbumper klapt (kans 0,0000001%), dan komt-ie -ook met 100km/u verschil- ècht niet verder dan je halverwege je kofferbak. Een motor en z'n bestuurder kreukelt héél véél méér dan jouw kreukelzone.
Het kofferruimtetje van een C1/Aygo/UP/etc. is weliswaar een stuk korter maar ook dàn zal-ie niet verder komen dan tot waar de rugleuning van de achterbank bevestigd is.
Ik ben zéér benieuwd of iemand een bron kan vinden (kans 0,0000001%) van een motorrijder die door te hoge snelheid OOIT een automobilist heeft omgebracht door een aanrijding van achteren...
[ Bericht gewijzigd door Consult op vrijdag 18 september 2020 @ 00:41 ]
Autobahn is er goed voor maar hier niet, heb met mijn Scirroco ook over de Duitse Autobahn 250 gereden maar mijn god dat gaat hard, laat staan met zo`n ding.
[ Bericht gewijzigd door Raven71 op vrijdag 18 september 2020 @ 00:51 ]
Gooi het op schaamte-cultuur, een willekeurige verslaving of slechte jeugd; voorwaardelijke straf of fop-werkstrafje (buiten je vaste werktijden) gegarandeerd!
Gaat. Niet. Gebeuren. Want is is nooit gebeurd.
Laat die motorrijders zichzelf toch lekker te barsten rijden.
Voor een automobilist zijn ze geen enkel gevaar en "poging tot doodslag" is dus volkomen onzin (tenzij zelfmoord daar tegenwoordig ook toe behoort).
Een mening is leuk maar ik ben benieuwd naar een bron.
Een motor is ultiem kreukelmetaal en zal nooit verder komen dan je kofferbak.
"Een mening heeft iedereen.
En dat mag.
Maar, pas je gewoon aan aan je omgeving.
Kun je dat niet, dan ben je gewoonweg een regelrechte asociaal; per definitie en òngeacht je persoonlijke(!) mening."
Zie ook https://www.hoax-slayer.n(...)cident-photographs/, waar een motor met 150 km/u (het snelheidsverschil tussen 270 en 120 zoals in dit artikel) in een auto is gereden en 3 mensen omkwamen. Een soortgelijk ongeluk had natuurlijk verschillende keren kunnen gebeuren tijdens het ritje van Breda naar Rotterdam.
Je kan er ook nog natuurkunde op los laten, waar de 300 kilo van de motor met 150 km/u verschil met een klap van een veelvoud daarvan aankomt.
Bron:
[ Bericht gewijzigd door afgelopen op vrijdag 18 september 2020 @ 01:17 ]
- Aanrijding niet op snelweg
- Aanrijding van zijkant, niet van achteren
- Motor reed 85mph = 135km/u (wtf!)
- bestuurder auto was aan het bellen terwijl zij de weg opdraaide
Dit is dus niet een bron zoals ik die bedoelde.
(Bericht legt overigens de nadruk op NIET BELLEN tijdens het rijden, wat een zéér valide punt is!).
Wat wil je nou beweren? Dat automobilisten (of andere weggebruikers zoals andere motorrijders) nooit hadden kunnen overlijden van een ongeluk dat veroorzaakt wordt door een motor die 270 km/u rijdt? Nog los van of de motor de auto 'binnen' komt en de inzittenden raakt, als dit achterop klapt is een auto meteen onbestuurbaar en kan je net zo goed omslaan etc. Vergelijk het met een blok beton van 900 kilo dat je met 50 km/u achterop een stilstaande auto zou laten klappen en dat zelf dus niet meegeeft, die stilstaande auto ligt dan meters verderop en dat effect zou deze botsing ook hebben op een op de snelweg rijdende personenauto. F = m (v1 - v2) / (t1 - t2) bij m = 300, v1 = 270/3,6, v2 = 120/3,6, t1 = 1 en t2 = 0, voor als je het wilt narekenen.
Ik zet mijn geld hier in op de officier die poging tot doodslag eist, want dat hier doden hadden kunnen vallen is wel aannemelijk.
[ Bericht gewijzigd door afgelopen op vrijdag 18 september 2020 @ 01:40 ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken