Rover wil sneltrein terug op het spoor
Reizigersvereniging Rover roept op tot de herintroductie van de sneltrein. Vandaag werd via De Telegraaf bekend dat ProRail om de 7,5 minuut treinen wil laten rijden. Volgens Rover is de sneltrein hét middel wordt om reizigers van de grotere sprinterstations snel de stad in te krijgen. Reizigers tussen steden blijven profiteren van snelle intercity-verbindingen, terwijl reizigers van kleinere stations er meer reismogelijkheden bij krijgen.
Directeur van Rover Freek Bos over de sneltrein: “Overstappen worden korter en reizen wordt eenvoudiger. Meer zitplaatsen, minder drukte en betere aansluitingen.” Door de sneltrein te herintroduceren kunnen op korte termijn veel extra reizigers snel vervoerd worden. Op dit moment rijdt NS alleen met sprinters en intercity's. Bij ontbreken van een treinsoort hier tussenin, stoppen intercity's soms op alle tussengelegen stations terwijl sprinters soms stations overslaan. Daarnaast blijven investeringen op de langere termijn nodig. De aanleg van extra infrastructuur is nodig om de vraag van reizigers naar snel en duurzaam vervoer mogelijk te maken. Dat besluit moet wel snel genomen worden. Bos daarover: “aanleg van spoor kost jaren, besluitvorming is nu nodig om overvolle treinfiles te voorkomen.”
Het is volgens Rover urgent om nu maatregelen te nemen. Er is veel vraag naar vervoer op korte afstanden. Woon-werkafstanden liggen gemiddeld op 30 tot 40 kilometer. Kleine veranderingen kunnen er al voor zorgen dat de spoordienstregeling beter aansluit bij de wensen van de reiziger. Rover roept daarom de treinvervoerders, ProRail en de politiek op om snel te besluiten over nieuwe dienstregelingen en over de aanleg van spoor. In het belang van de reiziger.
En als je van plan bent om een HSL aan te schaffen moet je eerst de aanbesteding en dan de marktwerking af schaffen, anders krijg je weer een 3 centen goedkopere trein die het NIET gaat doen !!!!
net zoals de rest van het bedrijfsleven wat momenteel door het putje gaat (lees momenteel ziekenhuizen,scholen e.d)
En ipv nog meer treinen, kunnen ze beter eens kijken naar aansluitingen. Op Hoorn moet je 18 minuten wachten op de overstap naar Alkmaar en 26 minuten op de overstap naar Purmerend. Laat die trein naar Purmerend 5 minuten later vertrekken en je kan direct overstappen! Belachelijk. En dat zal vast op nog veel meer trajecten zo beroerd gaan.
Sneltreinen stoppen daarnaast ook in andere (middel)grote plaatsen
Sprinters stoppen op alle stations groot en klein
Maar ben het er mee eens dat het er niet duidelijker op wordt.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Dit was overigens vroeger een rechtstreekse verbinding. Nu ben je er met geluk 15 minuten later maar vaak gewoon eem half uur.
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
er bestaat GEEN ov bedrijf die zelf een rolstoelplank gaat inbouwen, totdat het verplicht is ,en wie zwengelt dat aan
??????
amsterdam / zandvoort
Traject Den-Bosch - Nijmegen is echt verschikkelijk.
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
En dan laten we de spoorweg overgangen maar gewoon permanent dicht ofzo? , als iedere 7,5 minuut een overweg een paar minuten dicht is blijft er niet zo veel meer over om daadwerkelijk de overweg te gebruiken
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken