Kort geding winkeliers tegen PostNL
Winkeliers die een afhaalpunt van PostNL huisvesten, hebben een kort geding aangespannen tegen het postbedrijf vanwege de verlaging van de vergoeding die zij ontvangen. De zaak dient op 3 augustus bij de rechtbank in Den Haag.
PostNL maakt misbruik van zijn economische machtspositie en is niet gerechtigd deze verlaging eenzijdig door te voeren, vindt branchevereniging VVP. PostNL kondigde eerder dit jaar een verlaging aan van de vergoedingen die winkeliers ontvangen voor het afhandelen van post en pakketten. De maatregel treft circa 2500 ondernemers. Het bedrijf betaalt 25 tot 40 procent minder, aldus de VVP.
De brancheorganisatie vindt dat onredelijk, ook omdat de huidige afspraken winkeliers geen ruimte laten om ook zaken te doen met andere bezorgbedrijven.
Kort geding winkeliers tegen PostNL (Foto: ANP)
rot maar op met die pakketjes
zoveel zal er niet op verdiend worden
Toch, ook al hebben de winkels er voordeel aan, wat PostNL doet is nogal onbeschoft. Maar dat soort dingen zijn we wel van ze gewend. Ze besparen een hoop geld door postkantoren te sluiten en dit werk uit te besteden aan winkels. En dan willen ze ook nog eens voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
dat er klanten mee getrokken worden dat zal best maar voor die 8 cent per pakketje zou ik ze gewoon een maandje weigeren
je bent zo een paar minuten bezig voor die 8 cent
Eerst uitbreiden en als je de grootste afnemer bent dan van al je leveranciers korting eisen.
Voor sommige kleinere winkels zal dit best een probleem zijn, maar de supermarktketens waar deze staan doen precies hetzelfde om de zoveel tijd.
Dus nee ik denk niet dat het klanten oplevert.
Daarnaast is het natuurlijk gewoon asociaal om de voorwaarden in je eigen voordeel naar beneden toe bij te stellen, maar alle beperkingen van de afspraak moeten wel gewoon van kracht blijven?
Anywayz PostNL is een heel naar bedrijf en ik zal er (indien mogelijk) altijd voor kiezen om mijn pakketjes op een andere manier te laten verzenden.
PostNL is inderdaad een schofterig bedrijf, maar zoals bij meer bedrijven stemmen mensen met hun portomonnee. Kortom mensen lullen maar wat, uiteindelijk sturen ze het toch met PostNL.
Eerst postkantoren sluiten en afhaalputen bij supermarkten openen, geen personeelskosten meer
Daarna vaste medewerkers boven de 23 ontslaan en dan voor een lagere vergoeding weer als ZZP'er aannemen.
En dan nu weer proberen te bezuinigen op de afhaalpunten.
Wat is het volgende? Bezuiniging op ZZP'ers?
Viel me laatst ook al op , ik zou een pakketje krijgen maar kreeg een half uur na uiterste bezorgtijd een melding dat de bezorging "mislukt" was.
Ten eerste was het niet mislukt, de bezorger kwam niet
Ten tweede kon ik wel een andere bezorgtijd uitkiezen, wel ¤1,95 extra kosten.. en als ik dat zou betalen dan zou het nog wél dezelfde avond bezorgd kunnen worden
Echt hufterig gedrag, eerst niet bezorgen en dan voor extra kosten toch nog een uurtje later dan geplanned willen leveren, en ik had als ¤6,70 bezorgkosten betaald bij m'n bestelling...
Ik begrijp de bezorger wel; maar de kwaliteit van PostNL is intriest geworden.
Eigenlijk moeten ze gewoon samen een vuist maken en die hele PostNL eruit tiefen. Alle winkels samen, gewoon lekker DHL, Kiala, UPS, DPD en GLS ondersteunen.
Ik kreeg een briefje dat ik het maar moet ophalen bij zo'n winke..
[ Bericht gewijzigd door Bubble-Urp op dinsdag 5 juli 2016 @ 19:01 ]
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
Verdien ik hier meer aan dan ik verlies?
Indien ja: --> Niet zeiken
Indien nee: --> Kappen met dat servicepunt
Klaar.
Het heeft hen ook geld gekost om een servicepunt te creeren. Soms iemand extra aangenomen vanwege de extra werkzaamheden. Niet heel vreemd dat men hier dan niet gelukkig mee is.
(Ik heb het geluk dat ik ook een duits postadres heb, dus ik laat ondertussen (bijna) helemaal niets maar naar Nederland leveren. En principeel vermijd ik postNL waar het kan, te duur, slechte klantenservice en er wil nog wel eens iets kwijt raken, waarna ze je min of meer vertellen dat je het maar moet uitzoeken.)
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Voor alle wel vriendelijke winkeliers die de dupe worden van PostNL is het wel sneu
Overuren worden niet uitbetaald, ook dat is weer een gevolg van het inhuren van ZZP'ers.
Want?
Dat wimpel je toch niet op de klant af?
Ik als klant vind dat de goede man/vrouw het dubbele maf verdienen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken