Ericsson wil ruilen met mopperende Nasr: "Waarom niet?"
Sauber-rijder Felipe Nasr werd ooit, voor zijn debuut in de Formule 1, gezien als een racer met een behoorlijk racetalent. Een talent dat in ieder geval groter zou zijn dan dat van erkend paydriver Marcus Ericsson. Maar wat eind vorig jaar reeds zichtbaar werd, zet zich dit seizoen door: Ericsson is Nasr aan het verslaan. In kwalificatie is de stand 3-0 voor de Zweed en in de races waarin beiden finishten, eindigde Ericsson voor zijn Braziliaanse teammaat. En dat zit Nasr niet lekker.
"Ik ben er 100% zeker van dat er iets mis is met mijn chassis," bromt Nasr dan ook. "Ik worstel alleen maar met de wagen, terwijl Ericsson meteen vanaf de start tevreden is. Toen ik in Barcelona reed tijdens de wintertests was ik net zo tevreden." Maar nu dus niet meer. Gelukkig schiet zijn teamgenoot hem ten hulp. Want Ericsson stelt een ruil voor: hij in Nasr's wagen en Nasr in die van hem.
"Waarom niet?" vraagt de Zweedse coureur. "Het maakt mij niet uit. Ik zal het voorstellen en dan zullen we wel zien wat Felipe wil." Ericsson gelooft niet zo in het verhaal van Nasr. Zelf denkt hij dat hij simpelweg beter presteert dan zijn teamgenoot. "Dat was eind vorig jaar al zo. Ik heb in het voorseizoen heel hard gewerkt om beter te worden en ik heb vertrouwen in het team en in de wagen. Volgens mij heb ik laten zien wie de beste coureur van ons beiden is."
Flauw om dan de auto de schuld te geven.
Hier gaan ze soms wat technischer in op wat de auto's kunnen en of wat ze er mee doen.
zo ook hier wat jij beschrijft, Vettel was koning met de setup voor de aparte blowndiffuser .
hiervoor was een bepaalde techniek nodig van gas geven en schakelen.
Hierin was vettel meester, alleen werd dat precies op het moment wat jij omschrijft afgeschaft en moest er weer anders gereden worden.
Omdat vettel een bepaalde manier zichzelf helemaal eigen had gemaakt, moest hij zichzelf weer een andere manier van rijden aan leren.
Hier had Riccardio minder problemen mee.
en dit had compleet niks te maken met het chassis!! en dan niet te vergeten dat redbull nog steeds het beste chassis heeft. hun gaan nog steeds het beste in de bochten circuits!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken