Veel animo voor actie studenten in trein
Circa 13.000 studenten hebben tot dusver op Facebook laten weten dat ze de ludieke actie: 'NK trein rijden tijdens de spits' steunen. Die wordt op 8 maart gehouden.
Het is de bedoeling met zoveel mogelijk studenten in de trein te gaan zitten tijdens de drukste uren. Met de actie protesteren de studenten tegen het plan van de NS studenten buiten de spits te laten reizen door de collegetijden aan te passen.
De actie op Facebook is donderdag van start gegaan. Het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) liet vrijdagmorgen weten dat het de actie steunt. "Niemand verplicht studenten niet in de spits te rijden, en zeker niet de NS", zegt ISO-voorzitter Linda de Nie. ,,Studenten zijn geen derderangs treinreizigers wiens reisrecht zomaar afgenomen kan worden. Veel studenten hebben 's avonds baantjes of andere verplichtingen."
Petitie
Studenten hebben ook op internet een petitie geplaatst. Daarin eisen ze dat ze in de spits mogen blijven reizen. De initiatiefnemers stellen dat de studenten na het afschaffen van de basisbeurs opnieuw worden gepakt. Tot vrijdagmorgen hadden ruim 10.000 mensen de petitie getekend.
NS-topman Roger van Boxtel liet deze week weten dat universiteiten en hogescholen hun collegetijden willen aanpassen om de drukte in de spits te verminderen.
Veel animo voor actie studenten in trein (Foto: ANP)
De ns denkt andere even mooi op te laten draaien voor hun eigen fyra debacle..
of
Het transport netwerk van Nederland overbelasten...
...wat zou meer effect hebben, hmmmm.....
De ns zou toestellen kunnen huren, maar dat doen ze voor zover ik weet niet.
http://www.treinreiziger.(...)jtuigen_huren-147354
Na het debacle met de Fyra heeft NS een deel van de treinen die bestemd waren voor het hoofdnet ingezet als Intercity Defect.
Nu is er dus nog minder materieel beschikbaar voor het hoofdnet.
Tenminste, in het oude stelsel.
Het klinkt in elk geval als een goede dag voor de forens met een duur treinabonnement (zoals ik) om een dagje thuis te werken.
Vier uur werken en dan acht uur studeren, in hoeverre verschilt dat van acht uur studeren en dan vier uur werken?
Een andere oplossing zou natuurlijk zijn om studenten de keuze te bieden: gratis reizen in de daluren of net als de overige reizigers de hoofdprijs betalen in de spits.
En dan nu dit!!! Ontslaan, die incompetente zooi.
Dat de NS en Prorail er een puinzooi van gemaakt hebben, en niet goed genoeg hebben ingespeeld op behoefte aan nieuw en extra materieel plus beoogde forenzenstromen niet goed in het vizier hebben gehad, weten we toch allang wel.
[ Bericht gewijzigd door Grobbel op vrijdag 4 maart 2016 @ 13:49 ]
Die studenten krijgen al korting via de studentenkaart,dus ze zijn dan inderdaad voor de NS tweederangs en dat hoort ook zo.De anderen betalen meer..
Voor die ene keer dat er eens wat vroeg ingepland wordt kan iedereen prima aanwezig zijn, zelfde geld als wanneer er iets wat later ingepland wordt.
Dus het is nog niet zo makkelijk om altijd en overal maar 'het nieuwe werken' in te voeren. Het is leuk dat jij van 11:00u tot 19:30u wil werken, en sommige collega's van je van 07:00u tot 15:30u... Maar die helpdesk van dat computersysteem wat essentieel is voor de bedrijfsvoering moet dan ook van 07:00u - 19:30u open zijn... En dat is meer dan de standaard 9 uur 'kantoortijd', dus die 3,5 uur extra mag je ook extra betalen... Dat kost meer dan wat het flexwerken opbrengt, en dus wordt het maar niet gedaan.
Ik zit dagelijks in de NS treinen en ik kan geen kwaad woord over de NS bedenken.
Ik dacht dat we naar een flexibele samenleving gingen. Niets van te merken als het aan deze zeurende studentjes ligt.
Het zijn gewoon verwende kutkoters die menen overal aanspraak op te hebben, dat is trouwens bij zowat de hele samenleving het geval.
- Jan Van Speijk
Maar ik vrees dat ze lekker asociaal in de eerste klas gaan zitten.
Plichten zijn namelijk wel mooi, maar alleen als het anderen betreft.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken