Nieuws
Vrachtwagen verliest wielen op A7
Een vrachtwagen heeft maandagavond op de A7 twee wielen van zijn aanhangwagen verloren. Het ongeval gebeurde bij knooppunt Heerenveen. Dat meldt de Friese politie dinsdag.
De Poolse chauffeur kwam rond 20.00 uur uit de richting van Drachten toen hij bij knooppunt Heerenveen de afslag richting Wolvega nam. De twee linkervoorwielen van de aanhangwagen lieten op dat moment los. Eén wiel werd teruggevonden, het tweede wiel niet.
Uit politieonderzoek bleek dat er kort geleden een nieuwe as onder de vrachtauto was gemonteerd maar dat de wielmoeren niet meer aanwezig waren. Door het ongeval raakte het wegdek beschadigd. De vrachtwagen moest worden weggesleept.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Ik zal je een geheimpje verklappen: Ik niet!
ik strompel smorgens schijndood naar de auto, stap in en gier de straat uit
Niet wij
Maar ik
De chauffeur heeft de wielmoeren gewoon niet nagetrokken.
http://www.youtube.com/watch?v=mBl5cZ13brQ&feature=relmfu#t=5m15s
Voor vrachtauto's wordt gewoonlijk op het wiel zelf gekalkt dat nagetrokken moet worden.
Dus ik neig ernaar om de chauffeur de schuld te geven.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Meer verantwoordelijkheid en minder loon.
Dit is de schuld van het bedrijf aangezien zei geen tijd nemen voor een deugdelijke reparatie.
Ik doe het zelf ook, als ik straks weer mijn winterwielen eronder heb zitten, dan pak ik na ~200 en ~500km ook nog even een moment-sleutel. Trouwens, zelfs KwikFit enz. adviseren na een wissel om nog een keertje terug te keren voor een (gratis) natrekbeurtje, tenzij je het zelf kan.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Nee, maar ik ben dan ook geen professioneel chauffeur. En van een vrachtwagenchauffeur verwacht je wel wat meer.
Ja
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Maar inderdaad, wielmoeren ALTIJD natrekken. En als je het zelf doet in de goede volgorde aantrekken. Dus niet in een rondje maar een ster patroon. De moeren ook niet meteen volgas aantrekken maar in twee stappen.
Ik bouw zelf mijn fietsen, en daar zitten 2 full-carbon exemplaren bij. Als je daarbij niet volgens de regeltjes met de moment-sleutels werkt, dan sloop je onderdelen van 100-en of zelfs 1000-en euro's.
Dus ik heb ondertussen 3 moment-sleutels :
- tot 240 Nm voor auto-toepassingen;
- tot 80 Nm voor grof werk aan fietsen, zoals cranks;
- tot 20 Nm voor fijn werk aan fietsen, zoals stuur- en zadelpennen.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
De chauffeur heeft gereedschap bij zich om de wielen na te trekken, dat word standaard bij iedere nieuwe auto afgeleverd.
[ Bericht gewijzigd door afstandbediening op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:43 ]
Als de dan de moeten van de linkse kant eraf lopen komen allebei de wielen eraf.
Tenzij ze een trailer bedoelen natuurlijk.
Ik ben kennelijk wat a-technisch, maar hoe kan een gebrek aan moeren bij een as onder een vrachtauto er voor zorgen dat de wielen van de aanhanger er af vallen?
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Denk aan vrachtwagens van 4m hoog met 3m laadruimte.
Dan worden kleine banden gebruikt en bijna altijd dubbellucht.
Denk aan autotransporters of semi-trailers
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken