Nieuws
Treinverkeer zaterdag waarschijnlijk normaal
Het treinverkeer rijdt zaterdag waarschijnlijk zonder problemen. Hoewel er vrijdagavond nog problemen zijn op het spoor, vooral in het midden en westen van het land, heeft dat geen gevolgen voor zaterdag.
Dat meldde spoorbeheerder ProRail. De weersomstandigheden moeten wel een handje meehelpen, 'maar er zijn nu geen aanwijzingen dat het zaterdag niet normaal opstart', aldus een woordvoerster. "We houden het weer continu in de gaten."
Hoelang accepteren we dat gefaal nog van de NS/ProRail!?
Ik heb medelijden met de mensen die afhankelijk zijn van deze incompetente knurften.
maar twee uur later
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MlA2INOpT78
Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
Het moet nu toch onderhand wel een keer doorzichtig zijn hoe slecht je een NL spoornet met dat van Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk kan vergelijken.....
En wat lees ik vandaag ? alleen maar wisselstoringen.
Goed gedaan Prorail !!!.
Ik stel anders voor dat we, zoals in de meeste landen, gewoon weer permanent met inflexibele pendeldienstjes gaan rijden (het hele jaar een winterdienstregeling zeg maar).
Rottig voor iedereen die in een plaats met een klein en onrendabel sprinter-stationnetje woont (of vervelend voor de intercityreizigers die bij ieder klein rot station stil komen te staan).
Maar dan kunnen we wel flink besparen op het aantal wissels en seinen (en die state of the art maken... naar siberische normen). 362 dagen per jaar slechtere verbindingen is immers een kleine opoffering ten opzichte van die 3/4 dagen per jaar dat het sneeuwt?....
Maar men zet de miljoenen waarschijnlijk liever op de eigen bankrekening dan ze te investeren in het bedrijf.
En dat voor die paar vorstdagen per jaar?
Een volwassen bedrijf pakt dit aan, zo moeilijk kan het niet zijn om een verwarming aan te leggen per wissel. De voeding ligt overal al en is zo af te tappen. Ik vermoed dat zelfs ik het voor elkaar zou kunnen klussen.
Daar zat ik dan in de trein. Na enige minuten kwamen we aan op Duivendrecht waar een gigantische menigte de trein op stond te wachten. Hier was de vraag: hoeveel mensen passen er in een trein? Nou, heel wat, aldus de reizigers. De conducteurs wilden echter niet het verantwoordelijkheid nemen om met zoveel mensen te gaan rijden, dus hij vertelde dat er mensen moesten uitstappen.
Twintig minuten later stonden we daar nog. Wie gaat er nou vrijwillig uitstappen nadat er uren gewacht is? Op een gegeven moment stapte er een vrouw van rond de 60 de trein uit. Een vrouw die eerder had verteld dat ze al twee uur gewacht had. Toen nam mijn moraal het over: hoe kan ik nou in die trein blijven terwijl die oudere vrouw al twee uur gewacht had? Ik had nota bene maar 10 min gewacht. Ik moest en zou die trein uit gaan, anders zou ik mezelf gaan haten.
Gelukkig wist ik wel een adres in A'dam waar ik een aantal uur terecht kon. Om 22:00 probeerde ik het nogmaals, dit keer vanaf A'dam Centraal. Het trein verkeer kwam weer enigszins op gang, hoewel het nog steeds erg chaotisch was. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat de trein met mijn bestemming vanaf spoor 10b zou vertrekken. De borden boven het perron en het bordje op de trein leek dit te bevestigen. Een klein halfuur later werd er plotseling in de trein omgeroepen wat min of meer op het volgende neerkwam: "ik weet niet wat jullie hier doen, want deze trein gaat nergens naartoe!".
We werden doorverwezen naar perron 8b. Eenmaal daar stond er op de borden boven het perron echter dat deze trein ergens anders naartoe zou gaan. De conducteur die naast de trein stond verzekerde dat de borden klopten en dat deze trein naar Lelystad zou gaan. Precies op dat moment verandert het bord: bestemming Amersfoort. Gelukkig is het NS personeel zo goed op de hoogte /sarcasme. Hoe dan ook, ik zat in de goede trein. Eindelijk!
Ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat nog geen vijf centimeter sneeuw het hele spoor platlegt. Waarom kan het in landen als Japan, waar het spoor nog drukker bezet is en ook regelmatig een sneeuwbui valt, zoveel beter? Toch denk ik niet dat we al te veel moeten klagen. De punctualiteitcijfers van de NS zijn nog altijd een stuk beter dan het Europese gemiddelde (waaronder ook Duitsland), terwijl het Nederlandse spoor ook het meest bezette spoor van Europa is.
Achja, ik ben in ieder geval een ervaring rijker. Let overigens niet op de spelfouten, heb dit verhaaltje snel in elkaar gezet.
of op stations zoals zwolle, waar treinen elk half uur gaan en ALLEMAAL zo op elkaar afgestemt zijn dat als je 2-3minuten te laat bent, je GEHEID de treinen naar groningen, leeuwarden, den haag/rotterdam, roosendaal, enschede ALLEMAAL mist.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken