Nieuws
'Groen licht voor Blankenburgtunnel'
Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) heeft groen licht gegeven voor de aanleg van de Blankenburgtunnel. Dat meldt RTL Nieuws op basis van ingewijden.
De tunnel moet de A15 en de A20 bij Rotterdam verbinden. Hij gaat tussen Maassluis en Vlaardingen onder de Nieuwe Waterweg door en komt bij Rozenburg weer naar boven. Het traject loopt door een natuurgebied, daarom zijn milieuorganisaties fel tegen.
Een andere optie om voor een verbinding te zorgen was de Oranjetunnel.
Heeft niets met apartheid te maken
Maar het zal ongetwijfeld 1 miljard duurder uitvallen.
Gewoonik
Of je zag het nieuwsbericht en had al direct conclusies getrokken, kan ook natuurlijk.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
http://www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ
Files oplossen is een utopie, ben ik met je eens. De boel verlichten kan wel en dat moeten we zoveel mogelijk doen, ook juist met het oog op het milieu.
Benelux is niet zo effectief omdat de A4 er nog niet ligt omdat mensen zo als jou het al 40 jaar ophouden!
[ Bericht gewijzigd door BObNL op woensdag 7 december 2011 @ 10:42 ]
Ten eerste, we moeten met ons allen bezuinigen, maar het is ernstig noodzakelijk dat er in de infrastructuur geïnvesteerd wordt. Als je dan die twee bij elkaar optelt kom je tot de logische conclusie dat je dan voor een oplossing gaat die zo goedkoop mogelijk is en waar mogelijk de omgeving zo veel mogelijk ontziet. Er zijn slechts twee keuzes (een derde keuze was al eerder afgewezen): de Oranjetunnel of de Blankenburgtunnel. De eerste tunnel is veel duurder om aan te leggen en het echte profijt zal er pas van komen wanneer de Tweede Maasvlakte in gebruik genomen wordt, ergo na 2020 dus, terwijl de tweede tunnel èn goedkoper is èn gelijk zijn investering op zal brengen in minder verkeersdruk. Voor de Nederlandse overheid (en voor de regio Rotterdam-Rijnmond) is de keuze dus heel duidelijk geweest.
Ten tweede, wat heeft de gezondheidszorg (bijvoorbeeld) aan extra geld als ze in de file staat om die te leveren?
Die raast niet op 5 meter langs een druk bezocht (en het ENIGE overgebleven) recreatiegebied.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
het zal een enorm stuk van het verkeer door Rotterdam wegnemen
vooral met de gereedkoming van 2e maasvlakte komende jaren
Toen de bliksem insloeg in de botlek tunnel is het van 3 uur tot 10 savonds een totale opstopping geweest en dat was nog in de zomervakantie.
En kijkt naar de files van maasvlakte richting Rotterdam bijna elke dag een file met over de 10 KM
Ons kiesstelsel is echt aan vernieuwing toe. Het wordt meer en meer een propaganda strijd. Alles beloven en wanneer ze eenmaal in de kamer zitten kunnen ze al hun beloftes weer overboord gooien. En voer je je beloftes uit dan kan de nieuwe regering na 4 jaar alles weer verpesten. Geen haan die er naar kraait. We hebben geen visie meer in Nederland.
(Ik denk wel dat die tunnel meer overlast op de A15 zal geven op sommige momenten.)
[ Bericht gewijzigd door Lemansue op woensdag 7 december 2011 @ 12:21 ]
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
Dit kabinet geeft geen reet om natuur en gezondheid, maar doet alles voor het geld. Dat klinkt misschien verstandig voor de minder goed nadenkenden onder ons, maar op lange termijn gaat dit heel veel meer kosten.
Maar rechts is ook nooit heel goed geweest in langetermijndenken. Waarom zouden ze dat nu ineens wel zijn?
K toch op, vieze aso's.
Ik woon in Vlaardingen, ben ernstig voorstander van de verlenging van de A4 naar Delft, maar ik zie in de Blankenburgtunnel weinig toegevoegde waarde, voor mij lijkt de Oranjetunnel een veel betere optie...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken