Barrichello: "Williams komt met agressief ontwerp"
Rubens Barrichello heeft aangegeven dat Williams voor 2011 met een agressief ontwerp zal komen. De Braziliaan is optimistisch, maar weet niet of het team hiermee ook echt een stap naar voren zal gaan zetten.
"Ik voel me goed en ik denk dat het team goed werk zal verrichten voor volgend jaar. De aanpak voor de auto van volgend jaar is vrij agressief. Ik hou er wel van," zei Barrichello.
Op de vraag of Williams ook in gaat lopen op de topteams houdt Barrichello zich op de vlakte. "We kunnen dat niet zeggen, want als je nu met elk team praat zeggen ze dat ze een winnende auto voor volgend jaar gaan bouwen. Het is nu nog wat koffiedik kijken. Sommige nieuwe auto's gaan goed, maar anderen beter. In de windtunnel ziet de onze er goed uit. We moeten met beide voeten op de grond blijven staan en er hard aan gaan werken," zei de Braziliaan.
Hij is erg tevreden met de progressie die Williams dit seizoen doormaakte. "Ik denk dat de ommekeer na Istanbul kwam, toen we uitvonden waar de problemen lagen. Er was een verandering van de downforce op de auto waarvoor we de windtunnel aan moesten passen. Daarna hebben we ons telkens weten te verbeteren."
"Hoewel we dit jaar niet altijd even goede resultaten boekten heeft het team veel bereikt en progressie geboekt. We hebben in de kwalicaties op nieuwe banden zeer goed gepresteerd en daarna nette races neergezet."
Ben benieuwd.
Zelden dat een agressief ontwerp (qua uiterlijk) ook vruchten afwerpt.
De hamerhaaineus van Williams of de schoorsteen van McLaren/Peugeot waren eehh.. nou niet bepaald een break-through bijvoorbeeld..
Aan de andere kant, de niet-vlakke motor van Ferrari, de geblazen diffusor en de F-duct van afgelopen seizoen waren wel weer toppertjes.
Ben dus benieuwd
Dan krijg je in mijn ogen een 'kloddertje' teams met Williams, Mercedes, Sauber en misschien Force India, en daar onder de slome bakken zoals HRT, Virgin en Lotus.
Ben er niet zo van onder de indruk geweest eerlijk gezegd.
De Cosworth blokken schijnen alleen in de 1e race hun volle vermogen te hebben gehad, de 2e en 3e race dat de motoren mee moesten ging het hard bergaf met de pk's.
Maar dan nog zou ik verwachten dat bijvoorbeeld een Williams iig in 1-op-3 races beter voor de dag zou komen.
Ik hoop wel dat Williams zich weer vooraan kan melden hoor dat wel.
Toch nog een van de weinige privateers, een team met historie, respect voor Williams.
Met de cosworth motor:
4e in Valencia
5e in Engeland
6e in Singapore
6e in Hongarije
7e in Italië
7e in Korea
Oftewel 1/3 van de races direct na de 3 topteams.
het lijkt mij dus wat vreemd dat Renault voor Lotus heeft gekozen
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken