McLaren bestudeert voorvleugel van concurrenten
Nadat de topteams uit de Formule 1 al de F-duct en de geblazen diffuser bij elkaar afgekeken hebben, gaan ze nu over naar een ander onderdeel. De buigzame voorvleugel is het gesprek van de dag bij de grootste teams.
Op het circuit van Hockenheim werd duidelijk dat de uiteinden van de voorvleugels van Ferrari en Red bull dichter bij de baan zaten dan bij de rest van de teams. De regels wat betreft de flexibele vleugels zijn duidelijk, die zijn namelijk verboden. De FIA heeft de vleugels geïnspecteerd bij beide teams, maar heeft niets illegaals kunnen vinden.
McLaren gaat nu verder onder het motto 'als bezwaar aantekenen niet helpt, dan is kopiëren de enige overgebleven optie'. Teambaas Martin Whitmarsh probeert nu te onderzoeken wat Ferrari en Red Bull precies aan de vleugel aanpassen en gaat vervolgens ten rade of een dergelijke constructie ook voordeel biedt voor zijn team.
"Als er een legale manier bestaat om de endplates dichter bij het wegdek te krijgen, waardoor de neerwaartse druk toeneemt, willen wij daarvan ook graag gebruikmaken", zegt Whitmarsh. "We zijn ook niet van plan een protest in te dienen, maar concentreren ons liever op het verbeteren van onze eigen auto."