Doom-bedenker spijt van reclame

Doom-bedenker John Romero heeft met terugwerkende kracht spijt betuigd voor de reclame die voor de game Daikatana is gemaakt. Met de opzienbarende slogan 'John Romero's about to make you his bitch' werd de first-person-shooter (FPS) tien jaar geleden in de markt gezet.

"Ik wist dat het een risico zou zijn en wilde het eigenlijk niet doen. Het sloeg nergens op", aldus Romero in gesprek met de website Gamesauce. "Het hoorde een beetje bij de online shooter-cultuur van weleer om elkaar verbaal af te maken, maar dit ging te ver."

De Suck it Down-campagne met de beroemde slogan 'John Romero's about to make you his bitch' schoot bij veel gamers in het verkeerde keelgat. Romero's heldenstatus als één van de belangrijkste grondleggers van het FPS-genre werd in één klap tenietgedaan.

"Ik had vroeger een hele goede relatie met gamers, maar deze campagne veranderde alles. De tekst beledigde iedereen die het las. Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand mijn 'bitch' te maken."

Doom-bedenker spijt van reclame
Doom-bedenker spijt van reclame (Foto: Novum)