Take Two sluit deal met Nickelodeon voor eigen Kids-label

Take-Two Interactive heeft aangekondigd hun publishing label 2K te gaan uitbreiden. Het bedrijf komt met 2K Play, een label speciaal voor casual gaming. Voor dit nieuwe label heeft Take-Two ook een deal gesloten met Nickelodeon voor licenties van oa Nick Jr. preschool television hits, Dora the Explorer en Go, Diego, Go!

Games op basis van Dora the Explorer en Go, Diego, Go! zullen dit jaar nog op de markt verschijnen. Volgens de Amerikaanse Nielsen ratings waren deze twee series de populairste tv-series voor kinderen van twee tot vijf jaar in de periode tussen april en juli. Het onderzoeksbureau NPD heeft vastgesteld dat Dora momenteel de grootste speelgoed-licentie kent op basis van gedraaide omzet.

Shaul Olmert, Vice President/Digital Media products bij Nickelodeon en MTVN Kids en Family Groupm, was blij met de deal met 2K Play:

"We welcome our new partnership with 2K Play. This is the first time Go, Diego, Go! is coming to handheld and console systems and will mark Dora the Explorer's debut on the popular Nintendo DS' system. We are excited to welcome 2K Play into our growing family of innovative digital products."

2K Play wordt het derde label van Take-Two in de 2K-familie. Eerder richtte het bedrijf al 2K Games en 2K Sports op. Het nieuwe label zal zich ontfermen over Take-Two's Global Star Software, waaronder hun carnival-games, de Cat Daddy Games studio en PC-games gebaseerd op de Deal or No Deal-franchise.

"The 2K Play label targets the growing market of casual gamers interested in accessible, high-quality products. It will be home to games that are fun and engaging for players of varied skill types and ages. Our exciting initiative with Nick Jr. will offer a host of games featuring world-famous brands that appeal to the family-friendly gamer."

Aldus Christoph Hartmann, President van 2K.