Nieuws
El Al laat Schiphol links liggen
El Al vertrekt van Schiphol om "economische redenen", aldus de woordvoerster. De luchthaven verhoogde de landingstarieven voor oudere toestellen en de Israëlische vervoerder vindt de nieuwe tarieven te hoog. Wat de financiële gevolgen zijn voor de verhuizing, kon de woordvoerster niet aangeven. "Maar het is wel een flinke aderlating."
El Al voert circa tien vrachtvluchten per week uit op Schiphol. "We betreuren de stap, want El Al is meer dan 55 jaar een trouwe klant geweest, maar dit is de consequentie van ons beleid om luchtvaartmaatschappijen te dwingen om met een moderne, stille vloot te vliegen."
El Al blijft wel passagiers vervoeren vanaf Schiphol. Met de passagierstoestellen van El Al heeft de luchthaven geen problemen. "Ze vliegen op dit gebied met een moderne vloot." Vanaf 6 oktober verruilt El Al Schiphol voor Luik.

With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
dag economie en regionale werkgelegenheid
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Dat een maatschappij dan beslist om niet te investeren in nieuwe vliegtuigen en het heil ergens anders te zoeken is dan de keus van de maatschappij.
Wel zou in Europa eigenlijk dit beleid overal hetzelfde moeten zijn, want nu is er geen eenduidig beleid.
EL AL zal overigens ook wel weggaan omdat zij niet meer alle vrijheid hadden, want hoewel ze uiteraard uit veiligheidsoverweringen ongetwijfeld bewapende veiligheidsagenten rond hun toestellen inzetten, (Officiële lezing is overiens dat dat niet wordt toegestaan door de Nederlandse overheid, maar ik zie regelmatig mensen lopen waarvan ik zeker weet dat ze bewapend zijn), werden de mogelijkheden beperkt en ook de ladingen konden niet zonder meer 'zonder vrachtbrief' geladen worden.
Ik heb zo'n idee dat er in België wat meer mogelijk is....
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Overal elders gaat de technologie echt razendsnel. Kijk maar naar autos, computers, militaire wapens etc... Wordt het niet tijd dat men even alles vernieuwd?
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Microsoft Technical Support Engineer
Microsoft Product Support Services
Microsoft Nederland :+31 (0)20 5001500
Onwetende
EIGENBELANG!@!#!@
Bijlmer gebrek aan onderhoud ook al eigenbelang atijd eigenbelang laat ze maar oprotten kanker joden!!@#!@
omdat het ong. 10mld kost om een compleet nieuwe te ontwikkelen en productierijp te maken?
omdat er wereldwijd maar 2 producenten zijn die in staat zijn zo'n kist te ontwikkelen en bouwen?
omdat die markt beperkt is tot ong 50 toestellen per jaar (nog minder voor vrachtvariant)
omdat zo'n vliegtuig gemiddeld zo'n 25-30 jaar mee kan gaan, en het iets te duur is om hem daarvoor af te schrijven?
bovendien is de 747 weldegelijk technisch verder doorontwikkeld en ziet ie er alleen vanbuiten nog zo uit als de 1e, en is er nu de A380 als vervanging (nog geen vrachtversie van echter)
En helaas hebben wij geen grondstoffen zoals andere landen. Dus we moeten het wel van handel en transport hebben.
Daarbij: we liggen tussen het Ruhrgebiet en London in.
Dus vieze lucht hebben we toch wel. Zeker bij bepaalde weersomstandigheden vormen die twee een wolk vervuiling.
Maatregelen ok, maar niet op een manier waarmee we onze economie op achterstand zetten t.o.v. de rest van Europa.
talpa
DGK
edit"of een boeing, airbus, noem maar op , er vliegt wel meer dan alleen El Al, er zijn zat andere maatschappijen
en daarnaast: er vliegen nog fokker 50 vliegtuigen naar london.. waarom een vertrouwd vliegtuig weg doen (dat dik geld op levert) voor een duur nieuw vliegtuig dat zichzelf eerst moet zien terug te verdienen
And good riddance!
Weg met dat tuig, al meer dan 2000 jaar worden ze vervolgt en nog vragen ze zich af waarom!?
Where you invest your love, you invest your life
Way to go Grijs 1
er zijn tal van Nederlandse bedrijven die direct geld verdienen aan de mondiale wapenhandel. Thales en Stork om maar wat te noemen. En nog een hele groep die indirect verdienen zoals de staalbedrijven.
Bovendien waar houdt dat op? Ga je Chinezen verbieden omdat zij mensenrechten onderdrukken? Ja, als het aan Duyvendak lag wel ja.... Maakt niet uit, die zijn namelijk ook al weg.
Nederland gaat naar de FILISTIJNEN dankzij de treehuggers
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken