Staking maakt het busreizigers weer lastig
Ook vandaag wordt het weer lastig voor reizigers die willen reizen met de bus. Voor de derde dag op rij leggen buschauffeurs in grote delen van het land het werk neer.
De werkgevers Connexxion, Arriva en Veolia kwamen gisteravond tevergeefs met een nieuw loonbod, het derde in ruim een maand tijd. De buschauffeurs voeren al een maand lang actie uit onvrede over de opstelling van de werkgevers bij de onderhandelingen over een nieuwe collectieve arbeidsovereenkomst.
De werkgevers bieden sinds gisteravond een structurele loonsverhoging van 5 procent over een periode van twee jaar. Ook bieden ze in totaal 3 procent extra loon op incidentele basis. Deze loonsverhoging kan structureel worden, als de deelnemers aan de cao-onderhandelingen het eens kunnen worden over een meer flexibele vorm van werken, een afkoopregeling voor atv-dagen en aangepaste roosters.
De vakbonden reageerden gisteravond weinig enthousiast op het nieuwe loonbod. CNV-bestuurder Wyb Kusters sprak van "een ontzettende gemiste kans".

Ga eens mij vervoeren ofzo!!
http://www.topsalaris.nl/artikel.php?id=120
Dus vrijwel iedereen hier heeft al een auto foto
Katten met foto's
Katten met Filmpjes
Uit Eindhoven
Uit Eindhoven
5% in 2 jaar, kan het nog armoediger?
De werkgevers zijn nog niet in de buurt gekomen van wat ze begin dit jaar eisten
Er wordt vanaf januari al gepraat, in april zeiden de werkgevers dat ze niet aan de eisen wilden voldoen.
De chauffeurs houden het al heel lang vol!
Het bedrijf moet het voelen. Als je een klacht hebt, ga je naar de directie, dÃe zorgt er voor dat jouw bus vandaag niet komt, niet die chauffeur foto
en wat denk je dat een bus kost?
€200.000 is niks voor zo'n voertuig. Dat ding móet minimaal 300 dagen per jaar rijden om break-even te draaien. Iedere dag dat de bus stilstaat kóst het geld, omdat je wel je personeel moet blijven betalen en je je inkomsten mist.
Ja hoi, HBO-er meldt. én buschauffeur foto
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
Ik geef ze groot gelijk, van dat hongerloontje kun je amper de huur betalen en je kinderen te eten geven. Als je loon de inflatie niet bij kan houden heb je toch echt wel een probleem.
en als je voor het volk bent dan ben je voor de stakingen en niet voor de ondernemingen
foto
Maar hievoor moeten ze dan wel weer een heel aantal vrije dagen inleveren..
Ik zou ook niet akkoord gaan..
En de werkgevers verwachten misschien nog wel een pot geld van de overheid..
http://www.topsalaris.nl/artikel.php?id=120
En dan vooral dat laatste zinnetje. foto
Notabene uit de Volkskrant. Hoe links wil je het hebben.
http://extra.volkskrant.n(...)enken_toe_kan_leiden
'Denk ook aan de exorbitante beloningen die veel managers van dit soort ondernemingen zich wisten te laten toekennen.'
Dus de chauffeurs staken ook voor de jeugd van dit moment.
moderne slavernij bedoel je?
En we rijden niet 'om het volk te vervoeren', we rijden wie er betaald. Als chauffeur ben je in dienst van een BV. Gewoon een bedrijf. Netzoals de supermarkt. Dat de staat grootaandeelhouder is (in het geval van Connexxion) maakt geen zak uit.
en ik werk al bij een touringcar bedrijf foto Als ik minder loon krijg, en meer moet werken, zit ik niet meer gezellig achter het stuur, wat de gezelligheid en de verkeersveiligheid ook niet ten goede komt. En als je toch zo loopt te zeiken op de bus/het ov, pak dan de fiets. En sla gerust een paar bussen over als het regent. Of als er bussen ingezet worden bij een ramp oid. Klopt, maar verzerkeringen, premies, loon, gepland onderhoud, huur gebouwen, etc. gaat wel door. Als die bus rijdt verdiend ie tenminste wat. Dan moet ie wel minimaal 300 dagen per jaar rijden om genoeg geld verdient te hebben!
Neem nog eens een lesje economie zou ik zeggen foto Ja, en daarom moeten die maar eens toegeven. Klachten kunnen ingeleverd worden bij de directie foto
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
Oh jee dat je last hebt van stakingen. Die mensen hebben recht op behoorlijke arbeidsvoorwaarden maar oh jee als jij daar *last* van hebt. Groei op.
én iedere 5 jaar op herhaling
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
Een chauffeur moet doorrijden, maar je loopt ook te zeuren als die bus net iets eerder weg is waardoor jij em mist. Klaag dan bij de directie, als die toegeeft richting de bonden kan jij vrolijk weer de bus missen! op deze manier wordt de werkgever benadeelt. De provincies (opdrachtgevers voor het stad/streekvervoer gaan de schade terugeisen. Dat is in sommige gevallen €1.000.000 per dag. Dat zullen de bedrijven wel voelen ja. Haal dan je rijbewijs?
Je wordt gereden, mag over de vluchtstrook, en dat voor een paar euro! eigen auto is duurder
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
Maar aan de andere kant vind ik het wel prima want anders zou ik mss binnekort met de bus naar Arnhem moeten om daar naar school te gaan.
En die rijden niet, dus geen school foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken