Nieuws
LPF gaat 'Fortuyn' heten

Op 15 september zal de partij de kandidatenlijst bekendmaken. Op de lijst met voorlopige kandidaten staan onder anderen fractievoorzitter Mat Herben, kamerleden Wien van den Brink en João Varela en de voormalige LPF-lijsttrekker bij de Europese verkiezingen Jens van der Vorm-de Rijke. Op die datum wordt ook de naam van de lijsttrekker bekendgemaakt. Het is zeker dat Mat Herben dit niet zal zijn. In diverse media wordt Olaf Stuger genoemd als nieuwe lijsttrekker. Stuger was in in 2002 en 2003 kamerlid voor de LPF, maar door een 10e plek op de kandidatenlijst werd hij bij de laatste verkiezingen niet herkozen.
Met dank aan Kozzmic voor de submit.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
Ben bang dat ze de kamer niet meer inkomen foto
Die Joost Eerdmans is foto
http://www.politiekebarometer.nl/laatste_baro.cfm
SP foto
Vriendelijk bedankt!
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
Die partij heeft absoluut helemaal niets meer met Pim te maken en
is t dus alleen kiezers trekken...
O wacht misschien heet t daarom alleen Fortuyn...
foto
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
Hoe je die partij ook noemt, het is niks en het blijft niks!
Het is deels nog de oude kliek en van de rest heb ik ook geen hoge pet op.
Hopelijk zien we dat schorem (want het heeft ons veel belastinggeld gekost) nooit weer in de 1e of 2e Kamer terug.
VVD foto
Het blijft om het even een sneue kutpartij natuurlijk.. foto
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
Ik word van geen enkele partij momenteel blij, maar asociale standpunten van de VVD doen heel Nederland zoals we erin opgegroeid zijn de nek omdraaien...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
Je lijkt wel gefrustreerd? Maar daar heeft Fok! ook vast wel een plaatsje voor ingeruimd op het Forum!? Veel plezier met m´n tip
foto
Lijst Mission Impossible foto
Net als geven en nemen.
Aktie en reactie.
Niet op elke slak zout proberen te leggen.
foto
Die eenmansfracties mogen ook weg. Ik wil een stemcomputer met duidelijkheid en partijen die ergens voor staan.
Oh trouwens D66 moet dan ook weg foto
Pimmetje fotofotofoto
Lees de tip van wiers nog eens door. Veel plezier met m'n tip!
foto
Ze willen toch het gedachtengoed van Pim Fortuyn volgen?
Als ze dat zo goed willen doen, dan moeten zij ook de door 'hem' gekozen naam: 'LPF' behouden.
Dat heb ik de VVD nimmer zien doen. foto
En de kamer controleert, zo hebben we dat ooit afgesproken. De regering is in ons staatsbestel in feite plaatsvervanger van de koning(in), terwijl het parlement namens het volk kijkt of de regering wel goed haar werk doet.
Vanuit een normaal mens beschouwt doet de regering haar werk alles behalve naar behoren. Dat kun je niet alleen afschuiven op het huidige kabinet, maar ook alle voorgaande kabinetten sinds de tweede wereldoorlog hebben wanprestaties geleverd.
De staat brengt niets goeds
We leven 60 jaar na de Duitse capitulatie, en als we de prestaties van al die regeringen bij elkaar optellen komen we tot een vervelende conclusie.
De staat heeft een steeds groter deel van het binnenlands product, datgene wat we met zijn allen produceren, in beslag genomen. Welk kabinet er ook zat, de overheidsuitgaven zijn gestegen. Zelfs de aardgasvondsten hebben er niet voor kunnen zorgen dat de staat schuldenvrij is gebleven.
De criminaliteit is enorm gestegen, de woningnood is nooit echt opgelost, files zijn ontstaan en nooit meer verdwenen, het onderwijs wordt steeds lager van kwaliteit, de gezondheidszorg idem dito. De sociale zekerheid begint onbetaalbaar te worden, er zijn getto's ontstaan in de steden, de AOW is niet gegarandeerd. En verder is de individuele vrijheid van alle burgers flink ingeperkt door middel van allerlei regels, verboden, geboden en andere wetten.
Kortom, de staat heeft nog weinig tot niets goeds laten zien de afgelopen zestig jaar. Soms werden er op korte termijn schijnbare successen behaald, maar die bleken op lange termijn vaak fiasco's te zijn. Het was een succes om iedere werknemer een uitkering te garanderen als hij arbeidsongeschikt zou raken. Het fiasco bleek toen er meer dan een miljoen arbeidsgehandicapten waren.
Permanente coma
Blijkbaar heeft de volksvertegenwoordiging in permanente coma gelegen toen al deze maatregelen werden doorgedrukt. Want alle negatieve effecten waren zonder glazen bol simpel te voorspellen. Toch ging men er mee akkoord. Het is dan ook niet gek dat een groot deel van de bevolking zich afkeert van de politiek. In Den Haag heet dit de "kloof tussen politiek en burger", een normaal mens ziet het als een bevolking die langzaam maar zeker tot inkeer komt, en begint te snappen dat Den Haag geen oplossingen kán bieden voor problemen. Politici werken namelijk met wetten, en wetten zijn statisch. En statische regels kunnen nu eenmaal niet werken in een dynamisch systeem, en de maatschappij is dynamisch.
Toch houden politici vast aan het idee om de kloof tussen hen en de burgers te verkleinen. Helaas zoekt men het in politieke oplossingen. Het echte probleem wordt nooit aangepakt, en dat echte probleem zit hem in het feit dat de fundamenten van ons democratisch bestel door en door verrot zijn. Tegen verrotte fundamenten helpen geen laagjes pleisterwerk in de vorm van meer en nieuwe regeltjes of wetten.
macht maakt corrupt
De democratische politiek is ontstaan als opvolging van de koning, zonder die koning meteen buitenspel te zetten. Wat men, in Nederland, helaas is vergeten is om de macht van de politiek op een goede manier in te perken. Van een koning met absolute macht zijn we naar een politiek met absolute macht gegaan. Er is geen onderwerp te bedenken waar de politiek geen zeggenschap over heeft. En die macht maakt corrupt.
De politiek zou ingeperkt moeten worden door de grondwet, de wet waar geen enkele "normale" wet mee in strijd zou mogen zijn. Helaas heeft de politiek tevens de macht om de grondwet te wijzigen, ook al is dat niet altijd eenvoudig, en verwijst de grondwet zelf weer terug naar "gewone" wetten. Veel grondwettelijke bepalingen kennen het zinnetje "behoudens in gevallen der wet bepaald". De basis van het rechtsstelsel is dus niet absoluut. Voeg daarbij dat je als burger niet naar de rechter kunt om je grondrechten op te eisen, we kennen immers geen constitutioneel hof, en het is duidelijk dat de grondwet slechts een dode letter is, waar politici van allerlei snit naar hartelust omheen kunnen marchanderen.
Wetten strijdig met de grondwet
Zo hebben we vele wetten die gewoon in strijd zijn met de grondwet, en geen haan die er naar kraait. Van allerlei "positieve discriminatie"-wetjes, tot aan de beruchte "wet Mulder", die de omgekeerde bewijslast heeft geïntroduceerd voor verkeersovertreders. Niet grondwettelijk, maar ja, de politiek kan het zich veroorloven zich er niks van aan te trekken, meestal uit opportunistische overwegingen.
Dan is het natuurlijk niet heel gek dat de burger minder vertrouwen heeft in die politiek. Kamerleden zweren dat ze de grondwet trouw zijn, en ondertussen rommelen ze opportunistisch maar wat aan.
Scheiding der machten
Een ander probleem is het feit dat de scheiding der machten niet goed geregeld is. De regering regeert, de kamer controleert. Maar die regering bestaat in Nederland per definitie uit vriendjes van een kamermeerderheid. Hoe kun je een regering goed laten controleren als de controleurs de vrienden van de regenten zijn? Dat leidt onherroepelijk tot politieke spelletjes. In een goed democratisch systeem worden volksvertegenwoordigers en regenten onafhankelijk van elkaar gekozen door de burger.
Kamerleden zouden overigens, wederom volgens onze grondwet waar zij hun eed op hebben afgelegd, zonder last of ruggespraak moeten kunnen functioneren. Helaas is zelfs dit fundamentele principe met het badwater weggegooid, uit naam van de Heilige fractiediscipline.
Financiën
Het laatste grote probleem van de vaderlandse polderpolitiek is dat er geen enkele scheiding is tussen financiën en regelarij. Regering en parlement mogen samen zowel het beleid áls de financiële onderbouwing, in de vorm van belasting, daarvan regelen. Ook hier weer is het logisch dat dit een zeer wankele constructie is, zelfs een klein bedrijf weet dat het verstandig is om naast een algemeen directeur ook een financieel directeur neer te zetten die de budgetten bepaald. Zo niet in de politiek. Met als gevolg dat de gemiddelde Nederlander meer dan de helft van zijn inkomen aan de staat moet afdragen.
Noodzakelijk kwaad
Kortom, de fundamenten van onze democratie zijn aan vervanging toe. We moeten terug naar een politiek die zo min mogelijk wil regelen, en aan zéér strikte eisen gebonden is als ze wel eens iets wil doen.
Zo'n politiek is minder aanwezig en zal dus minder overlast veroorzaken, al blijft het een noodzakelijk kwaad. Maar de weg naar zo'n fundamentele verandering zal moeten worden ingeslagen door de politiek zelf, wil zo'n verandering vreedzaam verlopen. Er zal een partij moeten opstaan die terug wil naar de "core business", en daar voldoende draagvlak voor gaat vinden. Die kans lijkt verwaarloosbaar, zodat we de komenden jaren nog met het huidige stelsel, al dan niet cosmetisch opgekalefaterd, toe zullen moeten. Tot de wal het schip keert.
http://video.google.nl/videoplay?docid=3224880523451677638&q=freedom+to+fascism ( net uit in de V.S.)
-Aldous Huxley
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken