Nieuws
NS top krijgt bonus na record verlies
De top van de Nederlandse Spoorwegen krijgt een flinke prestatiebonus. Ook na het verlies van 69 miljoen euro bij NS reizigers.
Zo krijgt financieel directeur Marcel Niggebrugge een bonus van 86.000 euro bovenop zijn jaarsalaris van 406.000 euro. Dit blijkt uit het jaarverslag van het spoorbedrijf.. Ook commercieel directeur Meerstad kan een extraatje van 20.000 euro tegemoetzien.
Aangezien het totale spoorbedrijf toch winst boekte, krijgen de topmannen de bonus die gerelateerd is aan de prestaties.
Maar wie maakt eigenlijk die bonus uit? Wie verzind het?
[ Dit bericht is gewijzigd door Dauntless ]
-Gebruikte webruimte: 880mb
Naja, ze doen maar, die mongolen.. Leuk voor deze twee gasten in ieder geval. Jammer alleen dat de staat de NS een hoop geld (lees: mijn geld) geeft waar dan dit soort crap mee gedaan wordt.
Ongelooflijk, veel mensen moeten al moeite doen om 50.000euro per jaar te verdienen,. en deze krijgt een kleine 90.000euro bonus,.
Schande foto
Slechtere prestaties leveren, maar wel meer geld ontvangen!!!
Weird
En wij burgers maar de overheid belasting betalen om oa dit soort bedrijven weer een injectie met miljarden te geven. Je ziet t zelfde met voetbalclubdirecties, ziekenhuisdirecties.
En je komt t natuurlijk ook tegen in het bedrijfsleven, maar dan hebben de verzoeken voor extra miljoenen/miljarden van de overheid vaak geen nut.
Wordt een keer tijd dat de rollen omgedraaid worden en het "werkende" personeel de dienst uit gaan maken. (niet alleen bij de NS overigens foto)
[ Dit bericht is gewijzigd door Swissdon ]
" reizigers altijd te laat laten komen "
laat ze hun bonus in de verbetering van de ns steken
zou ze heel wat opleveren
En dat terwijl ze aan alle kanten lopen te zeuren dat ze geld nodig hebben voor achterstallig onderhoud en dat de prijzen van de kaartjes omhoog moeten. Nu is me duidelijk waar ze dat geld voor nodig hebben.
Dat salaris mogen ze dus van mij zowieso al door 4 delen en dan houdt hij een salaris over wat normaal is voor iemand in zijn functie bij een slecht draaiende zaak.
Wat wel even belangrijk is, is dat er staat dat de bonus gerelateerd is aan prestaties, dit kunnen dus prestaties zijn op bijvoorbeeld het verbeteren van de financiele kengetallen.. Of het aantal treinen wat op tijd rijdt, hoeft dus niet altijd winst te zijn.
Is het een keer niet een focus op winst is het nog niet goed foto
Ik hier?
If it's free, you're the product!
quote:
Tja... zo zit het nu eenmaal in elkaar, een bedrijf met problemen moet goed geleid worden. Goed management is duur... en dus gaat het om hoge bedragen.
Wat wel even belangrijk is, is dat er staat dat de bonus gerelateerd is aan prestaties, dit kunnen dus prestaties zijn op bijvoorbeeld het verbeteren van de financiele kengetallen.. Of het aantal treinen wat op tijd rijdt, hoeft dus niet altijd winst te zijn.
Is het een keer niet een focus op winst is het nog niet goed
Goed management is duur, maar ten eerste is dit wel heel veel geld en ten tweede is dit geen goed management want de problemen zijn nog steeds gigantisch. Bovendien zal geen een zichzelf respecterende manager bij de NS aan de slag willen omdat t zo'n gigantische slangenkuil is daar met personeel wat meer staakt dan werkt, klagende klanten, slecht materieel en een nog slechtere rest van het management.
Bovendien zal je deze managers zelf nooit in de trein tegenkomen als normale burger, want ze reizen altijd met een dure leasebak en de keren dat ze een trein pakken is dat alleen om de pers te laten zien dat ze nieuwe speeltjes hebben, en zelfs dan reizen ze exclusief in een verder lege 1e klas-trein. Ze weten dus zelf niet eens hoe erg de situatie is en waarom de klanten continu klagen. En dat komt omdat ze niet afhankelijk genoeg zijn van diezelfde klanten. Ze krijgen hun centjes toch wel, al dan niet met hulp uit Den Haag. De salarissen van deze types gaan er namelijk altijd het eerste uit op het moment dat er weer geld beschikbaar is.
[ Dit bericht is gewijzigd door Peter_Jones ]
de kosten zijn gestegen door investeringen
de opbrengsten niet...want de kaartjes mochten niet duurder..
dus wat zeikt men. ze doen het nog steeds goed.
quote:
Maar wie maakt eigenlijk die bonus uit?
de raad van commisarisen moet dit soort dingen goedkeuren.
Dinsdag Ajax - Valencia, vervoer: Trein, Begin: 20.45uur
Op Zaandam pak ik de trein van 18.30uur.
Aankomst op Centraal: 18.50uur.
Wij lopen naar de volgende trein die vertrekt om 19.12uur!
Dus in de trein gewacht tot 19.12uur en gingen we? fotofoto
We vertrokken op Centraal (Amsterdam dus) pas om 19.35uur! Richting Station Duivendrecht!
Uiteindelijk zaten wij pas om 20.20uur op onze plaatsen, let wel; normaal zouden we er om 19.30uur zijn,. nu dus 20.20uur,. Erg foto
Het is echt niet gemakkelijk om een slecht lopend bedrijf (met werknemers die geen rondje om de kerk willen rijden foto ) in goede banen te leiden. Voordat de boel op orde is ben je een paar jaar verder.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
Hoeft dus niet meer. Wat de meeste mensen hier vergeten is dat de NS als complete organisatie (dus niet alleen NS reizigers) wél winst heeft geboekt... Dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je als bestuurder een bepaalde vorm van winstdeling krijgt! foto
Ik ging even iets te kort door de bocht, wat ik wil zeggen is dat de beloning van deze mensen niet in verhouding staat met hun prestaties. De NS als bedrijf lijkt me iets makkelijker te runnen dan een echt commercieel bedrijf. Immers, NS heeft een monopolie positie, mensen moeten nu eenmaal reizen (werk, school, etc.) en wie geen alternatief (auto) heeft is aangewezen op de NS. Bij tegenvallers verhoogt men gewoon de prijzen want de mensen moeten wel, immers ze hebben geen alternatief. Verder krijgt de NS volop subsidies van het rijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door Mr_Cubical ]
Normaal is het excuus dat in het buitenland de salarissen hoger liggen, en dat in de arbeidsmarkt wel zoveel betaald moet worden omdat mensen anders overstappen.
Nou lijkt me (kijk naar de IT-markt) dat de gebakken lucht wel uit de arbeidsmarkt is, en dus ook wel eens met die vriendjespolitiek op directieniveau gestopt mag worden. foto
quote:
Aangezien het totale spoorbedrijf toch winst boekte, krijgen de topmannen de bonus die gerelateerd is aan de prestaties.
Zo werkt dus het (internationale) bedrijfsleven. Als je goed werk verricht krijg je een bonus. En hoe hoger je in de hierachie zit hoe hoger je salaris en hoe hoger je bonussen. Verantwoordelijkheid = hoog salaris. Gaat het fout, dan vlieg je er ook direct uit. Kijk maar naar de mensen bij Ahold. foto
En voor iedereen die hier over loopt te zeiken. Ga of eens werken, dan verdien je vanzelf ook veel geld of gaat lekker in Noord Korea wonen ofzo foto
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
quote:
Bonussen bij Getronics
De vertrokken top van Getronics heeft een aardige bonus meegekregen. Bestuurders Van der Voorst en Docter kregen bij hun vertrek samen 3,6 miljoen euro mee, terwijl er ook nog eens 3,7 miljoen aan leningen werd kwijtgescholden aan het duo. De nieuwe bestuurders, Rückert en Wagenaar, krijgen een jaarloon van 450.000 euro, maar kunnen per persoon nog eens 800.000 euro in de wacht slepen wanneer ze erin slagen Getronics positie veilig te stellen. (Tel, p.29- FD, p.17 AD, p.11 VK, p.19)
Wanneer stopt zulke onzin nou eens foto
Bij het bonussen-systeem in het algemeen en de enorme bedragen die er mee gepaard gaan ben ik nou niet bepaald positief, maar laat wel duidelijk zijn dat de NS hierin niet anders werkt dat de meeste andere grote bedrijven. De kritiek van velen komt dan ook merkwaardig over.
En het zou de hoge heren passen om niet de bonus op de strijken over de ruggen van het personeel dat moet boeten voor de slechte prestaties. Die slechte prestaties worden immers vooral geleverd door managers die maar niet snappen wat er op de werkvloer gebeurt.
Bovendien gaan ze strak aan de onderhandelingstafel weer met droge ogen lopen vertellen dat 2,5 pocent loonverhoging onmogelijk is vanwege de slechte jaarcijfers. Kortom: onbetrouwbaar volk!
=edit typo's=
[ Dit bericht is gewijzigd door dinosaur_jr ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken