Nieuws
Polderbaan Schiphol na 35 jaar klaar
Tientallen jaren werd er over gesteggeld, maar nu is hij dan toch eindelijk klaar: de vijfde start- en landingsbaan van Schiphol. De Polderbaan wordt vanmiddag met een speciale KLM-vlucht in gebruik genomen. Oud-bewoners van het gebied waar de baan is aangelegd zijn daarbij de eregasten.
Met de nieuwe baan kan de luchthaven groeien van 460.000 naar 520.000 tot 600.000 vluchtbewegingen per jaar. Voorlopig zal er eerst alleen 's nachts worden gevlogen, maar vanaf juli wordt de baan ook overdag gebruikt. Dan is ook de nieuwe verkeerstoren klaar, die speciaal voor de Polderbaan is gebouwd.
Over de nieuwe baan is jarenlang gediscussiëerd. Zo werd de bouw jarenlang opgehouden door protesten van Milieudefensie, onder andere door het aanleggen van het zogenaamde 'Bulderbos'. Door de vijfde baan zal het vliegverkeer boven Amsterdam aanzienlijk afnemen. Dat kost een lieve duit, maar liefst 320 miljoen euro.
julie = juli en
vliefverkeer = vliegverkeer
volgens mij foto
[edit]
Ok ik zal de volgende keer iets langer wachten
[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door sharky_ ]
* dimage is dus voorstander van deze baan.. schiphol is een enorme motor van onze economie
Heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt
Mensen die erover zeuren hebben gewoon niks beters te doen...
Verder weet ik niet of ik blij ben met die Polderbaan. Maar er zijn helaas grotere infrastructuele projecten gemaakt, die meer hinder zullen veroorzaken.
in dit specifieke geval maken twee helften één
zeg maar over de a4 aan de andere kant van schiphol?
wie heeft een linkje met een kaartje
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
quote:
hmm vraag mij af wie eigenlijk de grootste jankers zijn over geluidsoverlast die gene die er vlakbij wonen of diegene die met geitenwollensokken aan vanuit de achterhoek komen janken over geluidsoverlast..
* dimage is dus voorstander van deze baan.. schiphol is een enorme motor van onze economie
In de achterhoek heb je ook wel voorstanders hoor foto Ik denk overigens dat met name mensen die daar woonden en milieuactivisten tegen waren. Niet zozeer mensen uit bepaalde regio\'s.
\'k Ben blij dat Schiphol weer wat mag groeien foto
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Dus dan sta jij lekker Bulderbosboompjes te kopen en dan loopt milieudefensie daaraan geld aan op te strijken
[ Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo ]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
Jezus, wat is Nederland toch een lachertje soms..
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
quote:
hmm vraag mij af wie eigenlijk de grootste jankers zijn over geluidsoverlast die gene die er vlakbij wonen of diegene die met geitenwollensokken aan vanuit de achterhoek komen janken over geluidsoverlast..
Ik denk dat als jij eens een beetje om je heen kijkt dan zul je zien dat de mensen die het hardste klagen niet uit de Achterhoek komen maar van dat ongelofeloos verwende westerse tuig is. Die klagers zijn dezelfde soort mensen als die figuren die hier een leuk vrijstaand boerderijtje kopen en vervolgens beginnen te klagen over de stank van de boeren die het omliggende land aan het bemesten zijn. foto Flikker dan alsjeblieft weer op naar je apartementje in Amsterdam ofzo...
Ik denk dat we hier in het oosten van Nederland meer last hebben van geitenwollensokken figuren vanuit het westen dan andersom. En dat zijn dan nog meestal geitenwollensokken figuren die zogenaamd opkomen voor de natuur maar ondertussen nog geen strontvlieg van een mestkever kunnen onderscheiden.
quote:
Door Aneroid - donderdag 13 februari 2003 @ 12:36 (Unmodded)
Nou dat wordt dus elke nacht die klote herrie boven mijn hoofd, héél fijn allemaal, leve de vooruitgang! NOT
Ach, als het goed is wordt je huis dan geisoleerd als je ten minste in het betreffende gebied woont. Anders moet je voor meer info over isolatie contact opnemen met Progis (Project GeluidsIsolatie Schiphol)in hoofddorp
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
quote:
stomme vraag, maar waar ligt hij dan precies?
zeg maar over de a4 aan de andere kant van schiphol?
wie heeft een linkje met een kaartje
Als je een plaatje zoekt van schiphol incl. de 5e baan klik dan hier http://213.10.248.156/images/Schiphol2003.jpg (Gemaakt met mijn MS Flight Sim 2002.
[ Dit bericht is gewijzigd door Gekke_Gerrit ]
http://www.pbase.com/kawa/5p
Hier boven staan alle plaatjes over het maken van de polderbaan.
http://www.airport-technology.com/projects/schiphol/images/2_Kaart-5e-baan.jpg
Hier heb je een plaatje van het boven aanzicht van schiphol met alle banen erop, dus ook de polderbaan
quote:
dimage is dus voorstander van deze baan.. schiphol is een enorme motor van onze economie
Maar het is niet slim om tot in den treure Schiphol laten te concurreren met andere vlieghavens in Europa. Schiphol kan dat gewoon niet aan, enerzijds verliest het de continentale vluchten tegenover Heathrow en Frankfurt, anderzijds verliest het de cityhoppervluchten aan de TGV en andere snelle treinverbindingen.
Schiphol is op de lange termijn een verliesgevend verhaal dus is het ook niet slim om er nog in te investeren.
Aan de andere kant is het wel fijn om zo\'n vliegveld in de buurt te hebben.
quote:
Ik zie het verband niet tussen de toename van het aantal vluchten naar 600.000 per jaar en de afname van het vliegverkeer boven Amsterdam....Als je een extra baan erbij zou krijgen en je probeer het vliegverkeer boven Amsterdam te reduceren, dan zouden de vluchten ongeveer gelijk moeten blijven....toch.....
Nee, want de vliegbewegingen zijn buiten amsterdam om. Jammer genoeg net over het huis van mijn ouders, maar A\'dam heeft er geen last meer van. De vliegtuigen die vroeger over A\'dam moesten, kunnen over deze baan heen...
quote:
Ik zie het verband niet tussen de toename van het aantal vluchten naar 600.000 per jaar en de afname van het vliegverkeer boven Amsterdam....Als je een extra baan erbij zou krijgen en je probeer het vliegverkeer boven Amsterdam te reduceren, dan zouden de vluchten ongeveer gelijk moeten blijven....toch.....
Voor zover ik het begrijp ligt die baan zo dat opstijgende en aankomende vliegtuigen vanuit een andere richting aankomen, dus dan niet meer over de stad Amsterdam vliegen maar van een andere kant komen.
quote:
Maar het is niet slim om tot in den treure Schiphol laten te concurreren met andere vlieghavens in Europa
Die achterstand komt volgens mij juist door dat ellenlange gezeik en gehannes met die milieu-fundamentalisten. Als er 35 jaar geleden dus gewoon was gebouwd aan die baan dan had ie er al 30 jaar gelegen en hadden we er misschien al 2 meer bij en dan zou de concurrentiepositie van schiphol niet zo vreselijk verslechterd zijn zoals nu.
omdat het mede, nederland op de wereldkaart heeft gezet
quote:
dimage is dus voorstander van deze baan.. schiphol is een enorme motor van onze economie
Dat wordt veeeeeeel te veel overschat door de meeste mensen. DE motor van onze economie is KENNIS. Maar daar is de afgelopen 20 jaar alleen maar op bezuinigd. (De meeste van jullie zullen het niet geloven, maar de studiebeurs voor THUISwonende was zo\'n jaar of 10 geleden zo\'n 450 gulden. Het college-geld 1200 gulden. En studenten zaten in het ziekenfonds. Studiebeurs had een oneindige duur, en leningen bestonden nog niet. Vergelijk dat eens met het huidige stelsel foto)
De argumenten die je noemde gelden net zo goed voor Heathrow, Frankfurt en Charles de Gaulle. Als ik jouw redenering doortrek moeten we ook maar stoppen met investeren in de Rotterdamse haven, want de concurrentie (Duitse, Belgische en Franse havens) zijn er immers ook? En DSM opheffen in Geleen, want in Duitsland hebben ze ook chemische industrie? Weet je wat? We sluiten Philips! Want in Japan, Korea en Taiwan maken ze die dingen ook, en nog goedkoper ook! foto
[ Dit bericht is gewijzigd door RonaldV ]
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Ga zo door milieudefensie. foto
Ze kregen iets van 80.0000 euro zwijggeld uit te keren als hun hun bek hielden met procedures.
Ze kozen dus voor de zak geld in plaatst van principes.
quote:
Eindelijk af, nou nog de tweede grote zeehaven @ IJmuiden en onze economie kan weer een beetje vlot getrokken worden.
Huppa, waarom schaffen we de natuur gewoon niet helemaal af? De economie wordt er beter op....dat is natuurlijk een verhaal zonder eind.
quote:
Dus mensen in Amsterdam hebben voor niks 35 Jaar in meer herrie gezeten.
Ga zo door milieudefensie.
Nu hebben ze ergens anders dus wel overlast die er eerst niet was en daar zijn ook nog eens een hele kluit mensen voor uit hun huizen gezet, natuur voor vervangen door een lelijke plak asfalt.
Dus natuur afschaffen, iedereen uit zijn huis pleuren en dan komt het wel weer goed met de economie.
Trouwens, zitten die Amsterdammers dan niet nog steeds in de herrie omdat we vliegen naar allerlei vakantie bestemmingen? Als jij dan zo begaan bent met hun lot moet je gewoon niet vliegen.
En als we onze economie vlot moeten trekken met dit soort gerommel in de marge dan wordt het nooit wat. We zouden ook eens kunnen investeren en iets waar we echt wat aan hebben.
[ Dit bericht is gewijzigd door averty ]
quote:
Huppa, waarom schaffen we de natuur gewoon niet helemaal af? De economie wordt er beter op....dat is natuurlijk een verhaal zonder eind.
Welk natuur is er verloren gegaan? Die paar akkers die er door mensen zijn aangelegd??
Voor natuur moet je niet in de Haarlemmermeerpolder zijn...
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
Schiphol is net zo groot als OSDORP.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken