Reclame op het toilet
De beeldschermen achter de spiegel hangen precies op ooghoogte, zodat de toiletbezoekers wel naar de spotjes moeten kijken. Zo wordt ook een van de laatste reclamevrije plekken snel veroverd door adverteerders.
De beeldschermen zijn enkele weken geleden door het Eindhovense bedrijf World of Advertising, onderdeel van waterbesparingsbedrijf Mens en Water, geïntroduceerd. Het bedrijf heeft al samen met het Veldhovense bedrijf Play Advertising een kleine duizend displays - wissellijsten op A3 en A4 formaat met reclameposters - op toiletten in cafés en restaurants in Nederland hangen. 'In het buitenland is de belangstelling voor adverteren op toiletten veel groter. In Duitsland hangen bijvoorbeeld ongeveer 25 duizend wissellijsten', zegt T. van der Maas van World of Advertising.
Volgens Van der Maas worden Nederlandse adverteerders steeds enthousiaster. 'De adverteerders waren nog teveel gericht op de gangbare media. Nu zien ze steeds meer de voordelen in van adverteren op toiletten, dus ik verwacht dat binnen een jaar zowel het aantal displays als de beeldschermen enorm zal toenemen.'