Kung Fu grizzly groot succes

De reclame voor de ingeblikte zalm van het merk John West is een mega groot succes.

De reclame, die hier in Nederland ook uitgezonden wordt, gaat over een grizzlybeer en een man, die ruzie maken over de vis. Daarbij wordt er stevig gevochten waarbij de beer onder andere een kung fu achtige trap uitdeeld aan de man. John West heeft in totaal 1 miljoen pond gestoken in deze reclame, maar oogst veel meer succes dan verwacht.

De reclame is ook op internet terug te vinden en is ongekend populair. De reclame verscheen namelijk op adcritic.com en kreeg liefst 50.000 hits per dag. Ook wordt de reclame veel rondgestuurd via Email.

Een woordvoerder van Heinz, het moederbedrijf van John West kan zijn plezier niet op: "Men vertelde ons dat het zinloos zou zijn, reclame maken voor zoiets relatief onpopulairs als ingeblikte vis, maar de telefoons staan roodgloeiend de hele dag van mensen uit de hele wereld die ons bellen naar aanleiding van de reclamespot."

Er is echter 1 land waar de reclame niet aanslaat: Duitsland. Daarop gewezen verklaarde de woordvoerder: "De Duitsers weigeren kennelijk de grap te zien, maar volgens mij hebben Duitsers gewoon totaal geen humor."