Ik zeg NIET doen!

Wat is er erger dan heerlijk een film kijken of  een ander TV-programma en dan gestoord worden met een wasmiddelencommercial of een nieuw soort tandpasta??

Nou wat nog erger is dan dat, is om geconfronteerd te worden met de misselijkmakende commercial van de Nederlandse Energie Maatschappij. Het enige goede aan dit bedrijf is dat de naam vertrouwen wekt. Verder doen ze er alles aan om er maar voor te zorgen dat elke willekeurige Nederlander uiterst geïrriteerd kan raken door dit bedrijf.

Ik bedoel eerst Nataja Froger in de camera laten zeggen dat hun zo goedkoop zijn uitgerekend in deze kredietcrisis. En dan met de meest onmogelijke slot zin “Ik zeg doen!”. Nou, ik zou het maar niet doen als ik u was.

Dit zijn namelijk dezelfde mensen die altijd bellen op de meest onmogelijke momenten. Als je bijvoorbeeld net een hap eten in je mond hebt, of als je heerlijk ontspannen op de WC zit. Of een ander fijn moment wordt verknald door De Nederlands Energie Maatschappij. Weet u wat het extra rot maakt. Dat er altijd iemand belt met het gemiddelde IQ van een week zeedier. Er wordt dan een scriptje voor gelezen met de grootst mogelijke moeite. En als je dan 3 keer duidelijk hebt geprobeerd te maken dat je niet kan of helemaal niet wil overstappen komt de sympathieke vraag. “Waarom?”  Waarom!?! Nou, omdat ik het niet wil, ik betaal ten slotte uiteindelijk toch net zoveel of nog erger meer! Ik heb tegenwoordig niet de puf meer om er op in te gaan en hang (hoe onbeschoft misschien ook) gewoon op zodra ik verneem dat er weer iemand wil dat ik overstap.

Ik begrijp ook wel dat zo’n bedrijf niet veel klanten krijgt die uit zichzelf denken:  “goh laat ik eens klant worden van de Nederlandse Energie Maatschappij”. En dus is het rendabel om een aantal scholieren/studenten in hun verloren uren mensen te laten bellen en dan maar hopen dat ze er wat klanten bij elkaar kunnen sprokkelen. Mocht dat niet werken, nou dan zetten we Natasja Froger toch in, zo’n familievrouw, informeert de mensen toch niet verkeerd voor en die reclame levert immers maar een paar duizend euro op dus daar doet Natasja het vast niet voor, René zei thuis vast tegen haar: “Ik zeg doen!”

In de regel zijn BN’ers wel te porren voor een lucratief reclame filmpje. Ook Maurice de Hond werd benaderd en rook geld. Want deze man mag dan heel lovend zijn over deze fantastische energieleverancier, zelf is hij er niet eens klant. Nee, hij heeft een prachtige Oxxio meter in zijn meterkast hangen (die heb ik er namelijk zelf gemonteerd een aantal jaar geleden.) Verder is de naam ietwat misleidend aangezien de Nederlandse Energie Maatschappij geen Nederlandse energie levert. Nee, die kopen ze op uit het buitenland. Het bedrijf is echter alleen gevestigd in Nederland.

Dus als ik weer eens een reclame op de TV zie of op de radio hoor of als ik een advertentie in de Spits zie of erger nog een telefoontje van deze fijne maatschappij ontvang dan denk ik of zeg ik: NIET doen!