SiN Episodes: 1 - Emergence

SiN: Emergence is het eerste deel van de \"SiN: Episodes\" serie. Het verhaal van deze FPS gaat door waar het originele verhaal eindigde. Het spel kan via Steam of gewoon in de winkel worden gekocht.

Laten we eerst even terugkijken naar 1998, toen het allemaal begon: het originele SiN spel ligt in de winkels. SiN werd vooral bekend om de interactieve omgevingen, grappige geheimen en de vele mogelijkheden om het spelverloop aan te passen. Een van de beste features van het origineel was de uitgebreide mogelijkheid om computers te hacken. Het spel had meer dan dertig levels en draaide rond held Blade, de opblaaspopachtige schurk Elexis en haar muterende drug U4. Enfin, laten we even terug naar het heden gaan. Oh, en als dit je allemaal niet bekend voorkomt heb je geluk, het originele spel krijg je er namelijk gratis bij.

Elexis en Blade: nu en toen

Sin: Emergence speelt zich een paar jaar later af, Super schurk/babe Elexis Sinclaire is op het toppunt van haar macht en heeft met haar bedrijf SiNTEC grote delen van de stad Freeport onder controle. Sinclaire heeft een voorliefde voor bizarre en gestoorde genetische experimenten nog niet verloren en is in het geheim nog steeds bezig met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. De hoofdpersoon Blade is de grote man achter HARDCORPS, een futuristisch soort politieteam in Freeport. Samen met z’n nerdy side-kick JC en de roodharige ‘rookie’ Jessica voert hij nog steeds zijn persoonlijke kruistocht tegen dit gemene vrouwmens en haar duivelse experimenten.

Zo, dat is lekker wakker worden...of toch niet?

Het verhaal van SiN: Emergence begint wanneer Blade door Elexis wordt geïnjecteerd met een onbekende drug. Blade moet nu snel het tegengif in handen krijgen voordat de drug begint te werken. Uiteraard bevindt dit antigif zich ergens diep in een zwaar bewapend U4 druglab. Onderweg krijgt hij gelukkig hulp van zijn pittige hulpje Jessica en meester-hacker JC. Het verhaal heeft verder weinig om het lijf. Hoofdpersoon Blade te druk bezig met schieten, springen en dingen opblazen om voor speurneus te spelen.

Een SiNTEC gebied binnenkomen is niet zo eenvoudig