Aura: Fate of the Ages

Het spel ziet er mooi uit. Bomen en struiken zijn mooi vormgegeven en alles ziet er overtuigend uit, alsof je het zo op kunt pakken. De werelden zijn wel wat statisch door het ontbreken van bijvoorbeeld vogels of insecten, en de personen die je tegenkomt zijn wat houterig. Toch is het leuk om op iedere plek in het spel goed rond te kijken naar de details die de makers hebben aangebracht in de omgevingen. Rondom het beeld zie je wel vrij dikke zwarte randen. In de onderste balk komt na een rechtermuisklik de inventaris te staan.

<\/center>

De besturing is soepel. Je loopt van plek naar plek en op iedere \\\\\\\"node\\\\\\\" kun je 360 graden draaien en omhoog en omlaag kijken. Door middel van de cursor kan je zien of er met bepaalde voorwerpen interactie mogelijk is en welke richting je op kan lopen.

<\/center>

De puzzels zijn goed verweven in het spel, en afwisselend hoewel ze meestal een semi-technisch tintje hebben (haal de hendels in een bepaalde volgorde over, zet de voorwerpen op de juiste plek om een machine te activeren). Dat geldt ook voor de moeilijkheidsgraad. Sommige puzzels los je al op terwijl je eigenlijk nog gewoon aan het uitproberen bent wat er gebeurt als je de verschillende onderdelen van een machine in een bepaalde stand zet, andere puzzels vereisen veel aandacht voor kleine details en veel denkwerk. Zodra je een puzzel opgelost hebt zie je een filmpje waarin bijvoorbeeld de machine gaat werken, het waterrad gaat draaien of de deur ontgrendeld wordt. Het is dus altijd duidelijk wat je bereikt hebt met het oplossen van de puzzel.

<\/center>

In het Options menu kun je drie geluidsgerelateerde zaken regelen. De muziek, die goed bij het spel past maar niet echt bijzonder is, de geluiden van het spel (openen van deuren, gesproken tekst, muziekpuzzels en dergelijke) en omgevingsgeluiden. Die laatste zijn af en toe tamelijk vervelend omdat er vanuit het niets ineens een glas kapot valt, een deur dichtgaat of een thrillerfilm-achtige vioolcrescendo klinkt, waardoor je schrikt en afgeleid raakt. Gelukkig kun je ze zacht of uit zetten. Het spel is volledig Engelstalig en naar keuze kan je ondertitels aan zetten.

<\/center>

Umang houdt in een soort dagboek de aanwijzingen bij die hij uit gesprekken met mensen leert in de vorm van schema\\\\\\\'s en diagrammen. Deze zijn niet altijd het toppunt van duidelijkheid, maar dat is natuurlijk weer een onderdeel van de moeilijkheidsgraad van de puzzels. Steeds als er een nieuwe pagina wordt toegevoegd, licht het icoon van het dagboek op. Het is dus niet nodig uitgebreid aantekeningen te maken, al zijn er wel dingen waarvan Umang geen notitie maakt die wel nodig zijn bij het oplossen van puzzels.

<\/center>