Eerste beelden MGS: Snake Eater in Unreal Engine 5
Tijdens het Xbox Partner Preview-programma van vanavond is onder andere een tipje van de sluier opgelicht van de remake van Metal Gear Solid: Snake Eater. We krijgen indrukwekkende "in-engine" beelden te zien van Snake die de jungles trotseert, ditmaal in Unreal Engine 5.
Ten tijde van de originele Metal Gear Solid 3 uit 2004 had game designer Hideo Kojima al aangegeven dat het erg moeilijk was om een realistische jungle als backdrop voor een computerspel te ontwikkelen, niet in de laatste plaats omdat de consoles van die tijd (PlayStation 2 en Nintendo 3DS) eigenlijk niet krachtig genoeg waren. Het lijkt erop dat dat nu met behulp van Epics UE5-engine een stukje beter gaat. Metal Gear Solid: Snake Eater heeft nog geen releasedatum.
Een veelvuldig geprezen element uit Metal Gear Solid 3 is de soundtrack. De originele theme song van het spel, genaamd Snake Eater en gezongen door Cynthia Harrell, heeft typische James Bond-vibes, een franchise waar Kojima onder andere zijn inspiratie vandaan haalde voor de game.