Verkeerscampagne maximumsnelheid weer van start
De jaarlijkse landelijke verkeerscampagne is weer van start gegaan. De campagne is bedoeld om automobilisten beter aan de maximumsnelheid te laten houden, vooral binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen.
Automobilisten houden zich hier niet goed aan de snelheidslimieten. Veertig tot zestig procent van de automobilisten rijdt zelfs regelmatig te hard.
Minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat): “Het aantal verkeersdoden is flink gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Dat zijn pijnlijke cijfers. Ook al krijgen we er de slachtoffers niet mee terug, het benadrukt de noodzaak om extra in te zetten op verkeersveiligheid. Daarbij is veilig gedrag in het verkeer cruciaal. Houd je dus aan de maximumsnelheid en houd rekening met je omgeving.”
De campagne richt zich vooral op automobilisten die 10 tot 15 kilometer te hard rijden. Zulke kleine overschrijdingen kunnen grote gevolgen hebben, zeker binnen de bebouwde kom. Op 30-, 50- en 60 km-wegen vindt de meeste interactie plaats tussen automobilisten en kwetsbare verkeersdeelnemers en zijn de gevaren het grootst.
Bij een hogere snelheid is de remweg langer, de reactietijd korter en een botsing harder. Bij 40 km per uur bijvoorbeeld is de remweg van een auto ruim zes meter langer dan bij 30 km per uur. Op een natte weg is het nog twee meter extra.
Daarnaast raadt de campagne automobilisten ook aan om langzamer te rijden als de situatie daarom vraagt, zoals in de omgeving van een school, bij drukte of bij slecht weer. Mensen rijden vaak onbewust te hard.
Naast gemeenten, provincies en het kabinet dragen ook andere partijen bij aan de campagne zoals Veilig Verkeer Nederland en Team Alert.
Dát zal de roverheid leren met hun gedram om veilig rijden en het ophogen van de boetes!
/s
En 40-60% die regelmatig te hard rijden? Maak daar maar rond de 90% van, op een enkele bejaarde na.
Ik denkt dat ik mijn rijbewijs maar moet inleveren...
Oh, gelukkig maar!
[ Bericht gewijzigd door harry64 op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:50 ]
Als haar stimuleringsprogramma werkt, en er vallen plots meer fietsdoden.. dan heeft ze wat uit te leggen.
Lang leve de cruise control.
En ook flinke straffen opleggen.
Elke avond hoor je wel weer het geblaas van die opgevoerde bakken die lekker aan het racen zijn.
Zowel binnen als buiten de bebouwde kom.
Dat heb ik erg vaak gezien, dan ga je ook automatisch meedoen.
Misschien is het veel handig als hele verkeer volledig geautomatiseerd wordt, dan krijg je geen dodelijk ongelukken meer, bijna geen files, nooit meer snelheidsovertredingen, enzovoort.
Maar dat wil overheid helemaal niet, omdat ze liever lui zijn en ook dat ze ook geld moeten verdienen aan onze verkeersovertredingen... (jajajaja kloteoverheid lol)
Resultaat; Gefrustreerde weggebruikers door soms gevaarlijke maatregelen, die daardoor alleen maar asocialer en harder gaan rijden.
Wat een verassing.
Misschien moeten ze eens wat meer ruimte voor motor/auto verkeer gaan maken. Betere scheiding tussen langzaam en traag verkeer. Daarna de verantwoordelijkheid meer verschuiven naar fietsers en div. andere weggebruikers die over het algemeen als kip zonder kop rondfietsen. Hoe vaak ik wel niet in de ankers moet omdat een fietser, die GEEN voorrang heeft, gewoon door rijdt.
Of fietsers die niet 20 sec geduld kunnen opbrengen om te wachten wanneer een auto/vrachtwagen even een speciale maneuvre aan het doen is (achteruit ergens insteken bijv), maar nee, er koste wat het kost door moeten fietsen.
In de beboude kom doe je netjes, maar daarbuiten rij ik altijd 20-40 te hard. De max snelheden (80 en 100km/u) zijn nou eenmaal on realistisch en hebben niets met veiligheid te maken. Ze zijn er voor "milieu" (wat een onzin) en het spekken van de staatskas.
edit: typo's
[ Bericht gewijzigd door B4llistic op woensdag 10 mei 2023 @ 09:09 ]
Ik vraag me af, als iedereen zich aan de regels houdt, behalve 1 persoon, worden de boetes dan verhoogd naar 969000000 euro, om geen inkomsten mis te lopen?
Edit: Fok, misschien wordt het eens tijd UTF-8/Unicode te ondersteunen?
Maar in en om de Stad (je weet wel, Grunn) gebeurt het wel hoor.
in dat geval rijdt 100% wel is keer een stukje te hard.
Deelverzameling van alle botsingen tgv "overdreven snelheid" = 25 (willekeurig gekozen getal voor dit betoog)
Deelverzameling van alle botsingen niet behorend tot de verzameling botsingen tgv "overdreven snelheid" = 75 (100 - 25)
Er gebeuren méér botsingen aan reguliere snelheid dan aan "overdreven snelheid"
Ik zie liever een campagne waarbij de zwakkere verkeersdeelnemers een op hun verantwoording gewezen worden. Misschien iets in de trant, als je niet oplet dan wordt het je dood. Iets met afschrikwekkende beelden om bewustmaking te triggeren, want dat ontbreekt.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
En de automobilist moet deze 1 zijdige ongelukken van to oude electrisch fietser gaan kompenseren
Nou op naar 0 dan maar, het aantal fietser dat dodelik verongelukt gaat alleen maar omhoog, om dat het aantal electrisch fietsen alleen maar gaat stijgen.
om het aantal bekeuringen aan te vullen
Joh !
Ondertussen gaan de boetes omhoog omdat er een stuk minder geflitst wordt.
Gewoon 50km binnen de bebouwde en 30km alleen nog op doodlopende wegen en echte woonerven! Als extra voor de veiligheid moeten wel fietser weer verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor schades, fietsers gedragen zich momenteel alsof ze vogelvrij zijn (hun is toch niks te verwijten als er iets mis gaat)
Vroeger was alles beter!
En dan ook nog eens zelf standaard 20-40 km te hard rijden buiten de bebouwde kom.
Laat me raden, je vind jezelf een goede chauffeur?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken